Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Kanskje litt seint å spørre om skattelistene nå, men prøver likevel. Da jeg fikk selvangivelsen for 2007, sto jeg oppført med ordinær lønnsinntekt på 32000. Det stemmer med lønnsslippene fra arbeidsgiver, og jeg fikk tilbakebetalt på skatten. Hvorfor står jeg da oppført i skattelistene fra samme år med 0 i inntekt? (Jeg vet at dette beløpet er under frikortgrensa, men skal det ha noe å si på summen av inntekten på skattesøket? Jeg faller heller ikke inn under kategorien ungdom, og har aldri søkt om frikort). For øvrig er jeg gift med en mann som tjener mye, og har "egen" gjeld (studielån).
Gjest Elastica Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Inntektene som oppgis i de offentlige skattelistene er nettoinntekten eller det som kalles alminnelig inntekt. Dette er alle inntektene dine minus alle fradrag. På grunn av minstefradrag og klassefradrag, og muligens renteutgifter siden du har studielån, har du null i alminnelig inntekt.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Hva med dem som får oppgitt 1 kr som inntekt? Merkelig tall å komme fram til... Jeg har aldri sett noen stå oppført med 3 kroner eller 10 kroner. Men 1 krone er relativt vanlig. Merkelig!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Jeg sto oppsatt med 13 kr i inntekt... har ingen ide om hvorfor.. Jobbet ikke det året heller.
Lotten Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Jeg sto oppsatt med 13 kr i inntekt... har ingen ide om hvorfor. Jobbet ikke det året heller. Men noe inntekt hadde du tydeligvis. Summet eller tallet kommer jo fra selvangivelsen din, det er jo ikke slik at skatteetaten har tatt tallet ut av løse luften. Renteinntekter kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå