Gjest ts Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Min mann er forelsket i en kollega, har ikke vært fysisk utro. Men mye sms og flørting. Vi bodde fra hverandre en stund for å ta en pause. Han har nå bodd hjemme i et godt halvår, og sier han ikke klarer og finne de gode følelsene for meg. Samt at han ikke kommmer over denne forelskelsen. De jobber fortsatt sammen. Er det helt urealistisk og håpe og tro at han skal komme på bedre tanker, eller må jeg bare gi slipp på han? Vi har et barn sammen, sammen i 15 år og bruddet kom som en stor bombe på både meg og alle som kjenner oss...
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Hmm... Har han gått rundt forelsket i et år nå? Det virker ikke som om han er interessert i å hverken finne ut av dem, eller ta hensyn til deg i det hele tatt. Ville fortalt han at du ikke orker å sitte på sidelinjen og vente på at han skal bestemme seg, og at du ønsker at han skal flytte ut/du flytter ut/skilles. Kanskje det da går opp for ham hva han vil og føler? Menn er rare dyr, de trenger ofte å bli konfronert med virkeligheten når de sitter fast i sin egen lille perfekte verden. Hvis ikke må du jo bare la ham gå, har vanskelig for å forstå hvordan du klarer å tviholde på en som ikke vil være med deg uansett? Er en utrolig lei situasjon, lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Hmm... Har han gått rundt forelsket i et år nå? Det virker ikke som om han er interessert i å hverken finne ut av dem, eller ta hensyn til deg i det hele tatt. Ville fortalt han at du ikke orker å sitte på sidelinjen og vente på at han skal bestemme seg, og at du ønsker at han skal flytte ut/du flytter ut/skilles. Kanskje det da går opp for ham hva han vil og føler? Menn er rare dyr, de trenger ofte å bli konfronert med virkeligheten når de sitter fast i sin egen lille perfekte verden. Hvis ikke må du jo bare la ham gå, har vanskelig for å forstå hvordan du klarer å tviholde på en som ikke vil være med deg uansett? Er en utrolig lei situasjon, lykke til! Mente ikke skrive et år, det vet jeg jo ikke, men et halvt år. Er forelskelsen like sterk?
Gjest ts Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Mente ikke skrive et år, det vet jeg jo ikke, men et halvt år. Er forelskelsen like sterk? Det er nok et år ja. Men det jeg ikke skjønner er : hvist han er så forelsket i kollegaen hvorfor flytter han ikke? Hvorfor vil han ikke være sammen med henne hele tiden? Jeg har sagt han bare kan flytte, sagt at jeg ikke orker å bruke mer energi på å kjempe for oss. Allikevel så bare blir han hjemme hos oss. Han treffer henne aldri, ringer henne aldri osv. Virker nesten som at han ikke vet hva han vil....
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Det er nok et år ja. Men det jeg ikke skjønner er : hvist han er så forelsket i kollegaen hvorfor flytter han ikke? Hvorfor vil han ikke være sammen med henne hele tiden? Jeg har sagt han bare kan flytte, sagt at jeg ikke orker å bruke mer energi på å kjempe for oss. Allikevel så bare blir han hjemme hos oss. Han treffer henne aldri, ringer henne aldri osv. Virker nesten som at han ikke vet hva han vil.... Nei, han sitter inni den lille verden sin han da vet du. Synes du bør ta litt drastiske skritt her og ikke finn deg i dette lengre. Det må da føles utrolig nedverdigende? Si han ikke får bo hos deg, si at DU ikke orker mer. Jeg tror han har fått sine sjanser til nå. Nå er det din tur til å sette ned foten. Du kan ikke leve sånn lengre..
Gjest ts Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Nei, han sitter inni den lille verden sin han da vet du. Synes du bør ta litt drastiske skritt her og ikke finn deg i dette lengre. Det må da føles utrolig nedverdigende? Si han ikke får bo hos deg, si at DU ikke orker mer. Jeg tror han har fått sine sjanser til nå. Nå er det din tur til å sette ned foten. Du kan ikke leve sånn lengre.. Av hensyn til barnet vårt får jeg vel prøve og holde ut til over jul og nyttår??? Så får jeg ta en skikkelig oppvask da.. Kan ikke ha det slik nei, det har du rett i. Men gud så vondt det gjør. Drømmen som brast..
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Det er ikke urealistisk å kunne klare å komme gjennom noe slikt. Tross alt, vi får alle føleser for andre gjennom et langt samliv. Det som kanskje har noe å si, er om det ligger noe bak denne forelskelsen, og hvordan den er. Har han sagt noe om hvordan han følte forholdet var da han forelsket seg i denne kollegaen? Kom følelsene for henne helt ut av det blå? Eller synes han ting ble for "kjedelig" hjemme og derfor søkte henne og forelsket seg? I det første tilfellet vil jeg tro det kan være litt verre. I det andre vil jeg tippe man kan komme gjennom det med arbeid, men da må begge gi det den tiden det tar. Det andre som kan ha betydning er hvor dyp den er. Er det en overfladiks forelskelse, som de fleste tross alt er. Eller stikker den dypere, som den gang dere traff hverandre f. eks. Uansett hvor dype de er, så kan han vel på et vis klare å komme seg gjennom det, men her er jo et klart skille på hvor enkelt og vansklig det er. Av det du sier her så høres dette ut som en flørt på jobben. En han ikke drar med seg hjem, på en måte. Kjenner hun til hva han føler, eller er hun uvitende? Hun kan på mange måter bevist og ikke bevist påvirke forelskelsen. Det er dette med å pleie følelsene. Kanskje hun ikke vil ha han, men synes flørten er gøy, kanskje er hun opptatt selv. Når det gjelder å bli hos deg og ikke flytte. Det kan være så enklet som at han får oppfylt nok bare av å se henne i hverdagen. Jeg vet det høres rart ut. Men har man tankene og innstillingen på at man er gift, og slik er det bare, så vil det kunne være nok. Han trenger ikke ønske seg ut av forholdet bare pga henne, spesielt ikke om dere ellers har hatt det godt. Så er det den andre tingen, gresset er ikke grønnere på den andre siden. Det vil komme en hverdag der og på godt og vont. Det kan være et godt tegn at han virkelig tenker seg godt om, når han ikke bare har flyttet. Men klart kan og være han bare ikke får fingen ut. Ikke klarer å bryte. Men bare det faktum at han ikke har vært utro, er en god ting i det hele. Han er i hvert fall situasjone voksen, og klart å holde hodet klart. Så til deg oppe i dette. For det må jo være en grusom situasjon for deg. Du må bare tenke gjennom hva du orker, hva du kan klare. Sette noen grenser, kreve at dere begge jobber med det, om dere skal gå videre. Husk å ta vare på deg selv i dette, ikke bare tenke på alle andre. Tenkt deg godt om, og ta så en alvårsprat med han. Og har han innstillingen jeg nevnte over, så vil jeg tro det er håp, men ting tar tid. Uansett ønsker jeg det lykke til med en avgjørelse!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 De har ikke kontakt? Kanskje han håper at følelsene går over etterhvert og at da problemet løser seg selv? Ser de hverandre ofte på jobb? Kanskje han kunne vurdere å bytte jobb eller avdeling hvis det er mulig? Men det høres rart ut at han har vært forelsket i henne så lenge uten at de egentlig kjenner hverandre så godt. Er det mulig at han bare er forelsket i forestillingen sin om henne? Det er et vanskelig valg du har her. Det er ingen som vil være nr 2, jeg skjønner deg så veldig godt. Ta en god prat med han du så håper vi at det løser seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå