Gå til innhold

Lussekatter.. guttungen skal ha med på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen hadde med seg lapp hjem fra skolen, om at de skal ha med lussekatter for å dele ut til resten av skolen den 12. des. Lussekatter skal vi klare å lage selv om det blir første gang (om noen har en god oppskrift, så prøver jeg gjerne den!)

Men - spørsmålet er igrunn, om vi baker på torsdag, er de gode på fredag da? Kan jeg sette ferdig utbakte lussekatter til å heve over natta i kjøleskap, og steke på morgenen? eller hva i alledager skal jeg gjøre for at disse skal være gode på fredag morgen? Helst uten for mye stress også, for det er lucia frokost i barnehagen, det må jeg få med meg også..

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg tror jeg ville bakt dem i god tid, lagt i fryseren, og tatt opp samme morgen (evt halvtint i micro om morgenen hvis det går kort tid til de skal spises). All gjærbakst tåler jo veldig godt å fryses.

Skrevet

pfff gidder du ikke stå opp og bake samme morgen altså?

Og du kaller deg mor!!!! :kjefte::nei:

(ja jeg tuller selvfølgelig :fnise: )

Ville nok også fryst disse så fort de var avkjølt, tørre lussekatter er ikke særlig godt :) (Og de blir tørre fort husker jeg rett)

mm nå fikk jeg lyst på lussekatter..

Skrevet

Takk for svarene, jeg sitter her og gliser godt over kommentaren til Megana.. tihi

Vi kan med andre ord gjøre dette til et bakeprosjekt i helga, og fryse ned det som ikke blir spist. Jeg er usikker på når på dagen de skal spises, jeg får sjekke det og avgjøre tine-metode utifra det.

Er fortsatt interessert i en god oppskrift om noen har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...