Gjest hormonia Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 jeg er selv 22 om 2 mnd og har en samboer som nett er fylt 34 år er knappe 12 år mellom oss, er gravid og venter barn om knapt 6 uker. vi elsker verandre og har det kjempefint, kunne ikke sett for meg en bedre mann, en gutt på min egen alder er uaktuelt da jeg ser på de som veldig barnslig og umoden. han jeg er med nå har stabil jobb og jeg føler alt rundt oss er fast og stabilt noe jeg liker godt. men kan jo ikke legge skjul på at når jeg sitter her og leser om alle som snakker om stor alderforskjell og de kommer til og vokse fra hverandre med det ene og det andre blir jeg veldig redd og tenker , kan dette skje oss? hva om jeg føler han blir for gammel osv, er full i hormoner som sikkert spiller inn her hehe. men tenker som så at hvist man elsker en person hvorfor skal da alder ha noe og si om man liker hverandre og vil være sammen men ikke gjør det pga ALDEREN??? jeg er glad for at han vil ha meg til tross alderen og det går ikke an og se at han er mye eldre en meg heller. alle rund oss godtar oss og har aldri vært noe problemer med folk som misliker det. heller 10 gode år med en man elsker en 20 med en man ikke elsker sier nå bare jeg
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Basert på skrivemåten din virker du ikke så moden at det gjør noe selv, så jeg forstår ikke helt hvorfor du stempler alle menn på din egen alder som uegnet som kjærester... Uansett - JA, det er stor sjanse for at ting skjærer seg nå det er store aldersforskjeller. Det er helt naturlig det. Men ingen er synske, så det eneste man kan gjøre er å gjøre så godt man kan, og håpe på det beste. Gjør det som føles riktig for deg!
Gjest hormonia Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 kansje ikke alle på min alder da, men de jeg kjenner/vet om. er jo mange som bare vil en ting på den alderen, men det gjelder fors. jenter på min alder oxo.
lucy_in_the_sky Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Jeg må ærlig innrømme at jeg begynner å lure på modningsnivået til en voksen mann (30+) som er sammen med en tenåring.. Tenker at han kan ikke være allverdens moden og voksen da, synes ikke det er naturlig for 30 - åringer å henge med tenåringer (regner med dere har vært sammen noen år siden du er høygravid). Men når det er sagt, så er det jo selvfølgelig kjempeflott at dere har det bra sammen, og jeg ønsker dere all lykke til med baby og alt
Gjest hormonia Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Jeg må ærlig innrømme at jeg begynner å lure på modningsnivået til en voksen mann (30+) som er sammen med en tenåring.. Tenker at han kan ikke være allverdens moden og voksen da, synes ikke det er naturlig for 30 - åringer å henge med tenåringer (regner med dere har vært sammen noen år siden du er høygravid). vi har vært sammen i 4 år ja. vi møttes på internett, begge er veldig sjenert og jeg sliter en del med angst osv så da var nette et bra alternativ. og moden er han nå så. om andre ikke syns det gjør ikke det meg så mye så lenge han vil ha meg hehe
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Hm....nå synes jeg det er feil å angripe noen for skrivemåten, det sier egentlig litt om din modenhet også...jaja, jeg skal ikke gå i den fella der. Jeg er både voksen og moden og lever sammen med en eldre mann (jeg er ikke TS!). Jeg har også mødt mange fordommer i forbindelse med mitt forhold, og har stått alle slagene av. Til slutt har folk forstått at de må godta mine valg uansett hva det gjelder i mitt liv. For det er jo det det handler om, mitt liv og mine valg. For meg handler om mennesket jeg lever med, og hvor bra vi har det sammen, ikke hvor vi står i forhold til alder. Det er mange ting vi kan dømme hverandre for når det gjelder forhold, men hvem har retten til å si hva som er rett for den enkelte? Skal vi gå ned den veien der er det mange forhold vi kan sette fingeren på. Jeg mener at hver enkelt må få lov til å finne ut av hva som er rett for seg, så får alle andre bare mene hva de vil. Kanskje forholdet kan skjære seg med tiden, men hvilket forhold har en garanti mot det? Mitt liv er ikke noe ulike alle andres. Jeg jobber, betaler regninger, vasker huset og koser meg med venner. Min samboer er en snill og rolig mann (akkurat som jeg trenger at han skal være). Han støtter meg og er der for meg når jeg trenger han. Vi deler både gleder og sorger, akkurat som alle andre. Vet ikke helt hva som er så mystisk og vanskelig med oss. Tenk så mye hyggeligere det hadde vært om vi kunne klart å godta hverandre og akseptere andres valg selv om de er ulike våre egne. Jeg har jobbet hardt med meg selv med å legge bort fordommer mot andre, kanskje særlig siden jeg har mødt fordommene selv. PS: Skal du lete etter skrivefeil eller granske skrivemåten min så sett igang. Du vet jo uansett ikke noe annet om meg enn det jeg skriver her. Tenk på det
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Du har vel en empirisk undersøkelse å støtte deg til når du sier at det er store sjangser for at det blir slutt. At det er større sjangser enn hvis de var på samme alder ? Hvis dette er synsing så bør du moderere utsagnene dine litt
Gjest kuaka Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Så dere ble sammen da du var 18 og han 30..? At en 18 åring blir fasinert av en eldre kar, det er nå en ting.. men hva i huleste ser en voksen mann på 20 i ei ungjente på 18? :klø:
Gjest hormonia Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 som sagt møttes vi på nettet og ingen viste hvor gammel den andre var. følelsene kom og da kunne vi ikke kaste de vekk da alderen kom fram. både jeg og han løg om alderen på nettet. og han gruet seg veldig for og fortelle meg det for han trodde jeg ikke ville ha noe med han og gjøre da, han hadde ikke trodd han ville falle for en på min alder heller så kansje derfor han ikke sa det med en gang. uansett så er jeg kjempe glad for at han falt for meg og kan se framtiden sammen med meg
¤flicka¤ Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Jeg synes ikke det er så mye oppstyr om aldersforskjeller, det diskuteres på linje med alle andre små og store tema, gjør det ikke? Men vi legger vel aller best merke til det som angår oss selv
Jade Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Det er alltid noen som er "i mot" noe, og det er som regel de som skriker høyest i trådene. Selv om en tråd bombanderes med de som er i mot store forskjeller, så kan det likevel hende at 95% av KGs medlemmer er for. Uansett, lykke til! Så lenge dere trives sammen og aldersforskjellen ikke plager dere, så kos dere! Det er kun dere som vet hva som fungerer for dere!
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Ja ønsker dere lykke til!jeg er 28 år, og ble sammen med eksen min da jeg var 20 (han var 32), skjønner ikke at han gadd, for var ikke akkurat moden i den alderen for å si det sånn...mer fnis fnis, og ut på fylla hver helg! vi har en sønn på 6 år, og nå er det jeg som sitter med alt ansvaret, bor nærme skolen og må følge opp...modenhenten har snudd! uansett, lykke til men siden du spør....alder kan faktisk ha noe å si i lengden
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Menn dør gjennomsnittlig tidligere enn damer, så da burde det kanskje vært omvendt(?)
Gjest Gjest_anna_* Skrevet 4. desember 2008 #14 Skrevet 4. desember 2008 Synes at du ikke skal gå å tenke på aldersforskjellen.. Den har ingen betydning i min hverdag ihvertfall. Jeg er 24 og kjæresten min er 36. Vi har det kjempe fint sammen og har hatt det i alle 6 årene vi har vært sammen. Skal gifte oss til sommeren og jeg vil dele resten av mitt liv med han. Han er verdens beste Har en sønn på 2 år og er gravid med nummer 2. Er veldig lykkelig og kunne ikke hatt det bedre. Ha tro på forholdet og jobb med forholdet hver dag, da går det meste på skinner. Lykke til
MiAmore83 Skrevet 4. desember 2008 #15 Skrevet 4. desember 2008 Kjæresten min er 15 år eldre enn meg, og vi har det helt fantastisk! Vi gifter oss om et år og ser fremtiden sammen. Dette er vi selvfølgelig innstilt på å jobbe for å få til også! Til orientering er jeg 25, han er 40. I tillegg har jeg fått 3 stebarn. Hvem sier at dette ikke fungerer, bare man selv vil? Realiteten om at jeg kan bli enke noe tidligere enn de som er sammen med noen på sin alder er jo der, men det kan jeg ikke legge til grunn for å ikke være sammen med min kjære. Lykke til TS, syns det høres ut som om dere har det flott jeg
Gjest Bond Skrevet 4. desember 2008 #16 Skrevet 4. desember 2008 (endret) Tråden er ryddet, mrs_bond, mod Endret 4. desember 2008 av mrs_bond
Gjest Tulletussa Skrevet 5. desember 2008 #17 Skrevet 5. desember 2008 Kjæresten min er 15 år eldre enn meg, og vi har det helt fantastisk! Vi gifter oss om et år og ser fremtiden sammen. Dette er vi selvfølgelig innstilt på å jobbe for å få til også! Til orientering er jeg 25, han er 40. I tillegg har jeg fått 3 stebarn. Hvem sier at dette ikke fungerer, bare man selv vil? Realiteten om at jeg kan bli enke noe tidligere enn de som er sammen med noen på sin alder er jo der, men det kan jeg ikke legge til grunn for å ikke være sammen med min kjære. Lykke til TS, syns det høres ut som om dere har det flott jeg Samme aldersforskjell som hos meg og min samboer, da jeg er 22 og han er 37. Det går helt fint det. Vi har det supert sammen. Jeg var 19 år da vi møttes, men vi var begge mentalt kompatible. Han var ungdommelig til sinns og jeg ganske moden for alderen. Så vi møttes vel på midten en plass, og det fungerte flott for oss.
msDelenn Skrevet 5. desember 2008 #18 Skrevet 5. desember 2008 jeg er selv 22 om 2 mnd og har en samboer som nett er fylt 34 år er knappe 12 år mellom oss, er gravid og venter barn om knapt 6 uker. vi elsker verandre og har det kjempefint, kunne ikke sett for meg en bedre mann, en gutt på min egen alder er uaktuelt da jeg ser på de som veldig barnslig og umoden. han jeg er med nå har stabil jobb og jeg føler alt rundt oss er fast og stabilt noe jeg liker godt. men kan jo ikke legge skjul på at når jeg sitter her og leser om alle som snakker om stor alderforskjell og de kommer til og vokse fra hverandre med det ene og det andre blir jeg veldig redd og tenker , kan dette skje oss? hva om jeg føler han blir for gammel osv, er full i hormoner som sikkert spiller inn her hehe. men tenker som så at hvist man elsker en person hvorfor skal da alder ha noe og si om man liker hverandre og vil være sammen men ikke gjør det pga ALDEREN??? jeg er glad for at han vil ha meg til tross alderen og det går ikke an og se at han er mye eldre en meg heller. alle rund oss godtar oss og har aldri vært noe problemer med folk som misliker det. heller 10 gode år med en man elsker en 20 med en man ikke elsker sier nå bare jeg Synes det høres flott ut. Ikke bry deg hva andre mener om aldersforkjell. Dere elsker hverandre og skaper nå en familie sammen. Det er det som er viktig.
Gjest virvelvind Skrevet 5. desember 2008 #19 Skrevet 5. desember 2008 Jeg har en veninne som var 17 da hun ble sammen med sin nåværende kjæreste som da var 38. Skal litt til for at jeg blir sjokka over aldersforskjeller nå i ettertid. Så lenge begge er glade i hverandre ser ikke jeg noen grunn til at jeg skal blande meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå