Gå til innhold

Orgasmen

Gjest Gjest_Jente_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Jente_*
Skrevet

Jeg har et stort problem: Jeg får aldri orgasme under sex!

Når jeg er alene og onanerer kommer jeg alltid, selv om jeg i blant må bruke opptil 5 minutter på det.

Men når jeg har sex, kommer jeg ikke uansett hva jeg gjør. Har prøvd å ta på meg selv og alt det der, men det hjelper ikke. Er ikke kåt nok, slapper ikke godt nok av, får ikke konsentrert meg om fantasiene jeg bruker når jeg onanerer... det går rett og slett ikke! Og det er UTROLIG frustrerende! :tristbla: Mister jo helt lysten på sex av det! Jada, sexen føles bra og jeg blir kåt osv, men jeg vil komme jeg og!

Når han slikker eller fingrer meg, er jeg ikke i nærheten av en orgasme engang, for det eneste jeg tenker på at at jeg er nødt til å komme snart for at ikke han skal kjede seg i hjel.

Det skal sies at vi ikke har noe særlig godt sexliv. Tidligere pleide han å pule meg i ca 5 minutter før han kom, og det var det liksom.

Men selv om han har blitt mer omtenksom i det siste, så kommer jeg altså ikke. Og jeg har ikke kommet med tidligere partnere heller, selv om de var langt bedre i sengen enn min nåværende.

HVA ER GALT MED MEG???? :cry3::sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har et stort problem: Jeg får aldri orgasme under sex!

Når jeg er alene og onanerer kommer jeg alltid, selv om jeg i blant må bruke opptil 5 minutter på det.

Men når jeg har sex, kommer jeg ikke uansett hva jeg gjør. Har prøvd å ta på meg selv og alt det der, men det hjelper ikke. Er ikke kåt nok, slapper ikke godt nok av, får ikke konsentrert meg om fantasiene jeg bruker når jeg onanerer... det går rett og slett ikke! Og det er UTROLIG frustrerende! :tristbla: Mister jo helt lysten på sex av det! Jada, sexen føles bra og jeg blir kåt osv, men jeg vil komme jeg og!

Når han slikker eller fingrer meg, er jeg ikke i nærheten av en orgasme engang, for det eneste jeg tenker på at at jeg er nødt til å komme snart for at ikke han skal kjede seg i hjel.

Det skal sies at vi ikke har noe særlig godt sexliv. Tidligere pleide han å pule meg i ca 5 minutter før han kom, og det var det liksom.

Men selv om han har blitt mer omtenksom i det siste, så kommer jeg altså ikke. Og jeg har ikke kommet med tidligere partnere heller, selv om de var langt bedre i sengen enn min nåværende.

HVA ER GALT MED MEG???? :cry3::sur:

Du har jo svaret selv!

Nytter ikke å stresse,hadde ikke han gidda å sleike deg lenge hadde han slutta for lenge siden.

Du skal ikke tenke å stresse når dere har sex,kos deg med fantasiene dine å bare nyt.

Dama min var også sånn,jeg fikk hene på bedre tanker så nå går alt mye bedre.

Slapp av!

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Hvis du kan komme når du onanere selv, så kan du komme. Punktum. Da er det ikke noe "galt" med deg.

Dessverre er det slik at mange damer sliter med å få orgasme under samleiet, så det er en ganske vanlig ting.

Et par tips:

• Du tenker for mye, slutt med det.
  • Hvis du hele tiden tenker at nå må du få orgasme, så får du ikke slappet av
  • Prøv å slapp av så mye som mulig, hvis ikke dette er mulig så prøv sex når du er skikkelig sliten
  • Prøv stimulering av andre punkter, som eks noe som heter a-punkt (mange damer liker det)
  • Et par "oppvarmings orgasmer" kan lett hjelpe deg med å få orgasme under samleie

Det var det jeg kom på i farta. Lykke til!

Skrevet
Hva er A-punkt? :sjenert:

Alle kvinner har disse punktene:

Klitoris, her trenger du vel ikke noe veiledning.

U-punkt: Dette er et område mellom klitoris og vagina, rundt urinrøret. Det er særdeles få jenter som kjenner noe rundt det punktet.

G-punkt: Ta fingere inn i vagina og gå opp. Det er ikke langt inn og vil føles som et ruglete område. Bruk en "kom her" bevegelse på handen.

A-punkt (også kalt øvre deepspot): Gli fingeren din inn i vagina og når du kommer litt under en finger lengde inn vil du kjenne en slags grop. Område her er veldig glatt, imotsettning til g-punktet. Bruk en "kom her" eller sprik fingrene din med ca 1-2 cm avstand fra hverandre og bruk "kom her" bevegelse.

Nedre deepspot: Veldig likt a-punkt, bare at det er på veggen mot anus. Hvis man bruker litt kraft mens man holder på her, kan det føles ut akkurat som å ha analsex. Hold fingrene rett og "tap" opp og ned.

Skrevet

Takker for alle forslag. :)

"Oppvarmingsorgasmer" er ganske uaktuelt. For det første må jeg være alene for å komme (og det blir litt rart å sende ut kjæresten en ti minutters tid rett før vi skal ha sex, fordi jeg må onanere først :fnise: ), for det andre blir jeg veldit trøtt, og null intressert i mere sex etter den første orgasmen. Greier ikke å få flere enn én. :(

Andre typer orgasme enn klitoris-orgasme har jeg aldri fått.

Jeg vet at jeg må slappe av, tenke mindre, osv., men hvordan gjør jeg det? Det er jo ikke bare å skru av en "tankebryter" liksom.. Jeg forstår at det er vanskelig å gi noen konkrete tips her altså. Kanskje jeg skriver dette mest for å få ut litt frustrasjon. For det virker ikke som problemet mitt er særlig vanlig. :(

Er jeg fryktelig unormal eller? :sjenert: Det virker jo som om de fleste kvinner lett får både vaginal/G-punktsorgasmer og klitorisorgasmer, og gjerne flere pr samleie også... :sukk:

Hva ville dere menn tenkt hvis dere var i et forhold som hadde vart i to år, og damen deres aldri hatt fått orgasme en eneste gang? Hadde dere sett på sexen som kjedelig? Eller på damen som unormal? Eller på dere selv som dårlige i senga?

Skrevet

Jeg må bruke vibrator på kona for at hun skal komme. Det er deilig å ha pikken inni når hun kommer og kjenne på trekningene. Hvis jeg støter til når hun kommer er det ihvertfall plenty reaksjon :)

Skrevet

Synes du ikke burde klage over at det tar deg 5 minutter å komme på egenhånd da detfinnes mange, deriblant meg, som ikke kommer i det hele tatt (hverken alene eller sammen med parter).

Skrevet

Hva gjør man hvis man ikke har kommet i det hele tatt? Jeg har prøvd, og prøvd og prøvd...alene og med partner. Vibrator til og med! Men ingenting har funka. Jeg kjenner ting, jeg tror jeg har "potensiale" til å komme, men d går bare ikke. Mulig fordi nå har d blitt altfor mye fokus på d. Kjæresten min synes synd i meg og prøver alt han kan (og gjør d meget godt og) men nei! :( jeg har begynt å gi opp snart!

Skrevet

Hva om feiler deg? Er vel ikke så mye som feiler deg siden du klarer det selv..

Men du forklarer din egen problemstilling.. Du tenker for mye på det.. Fokuser MÅ være der! :fy_fy:

Skrevet

Men jeg blir jo ikke tent nok til å komme.. :sjenert: For det første skammer jeg meg over kroppen min (jeg har så store indre kjønnslepper at jeg ikke kan fatte og begripe hvordan han orker å slikke meg), for det andre tenner jeg ikke på kroppen eller personligheten hans, for det tredje har vi en dårlig forhistorie både når det gjelder sex og andre ting (han overtalte/presset meg f.eks til å suge han første gangen vi hadde sex, noe jeg skammer meg over for å ha gitt etter på), så jeg slapper ikke helt av med han.

Jeg har dessuten store problemer med å ta initiativ eller kontroll under sex. Det stopper bare helt opp for meg. Føler meg teit, presset og tafatt, når han ikke er den aktive. Vet ikke hva jeg skal gjøre, og blir bare forbanna eller trist og panisk hvis jeg føler meg presset.

Sex for meg er egentlig mest noe jeg blir med på av pliktfølelse. Det kan føles fysisk godt, men jeg er utrolig sjelden SKIKKELIG kåt sammen med kjæresten. :tristbla:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Men jeg blir jo ikke tent nok til å komme.. :sjenert: For det første skammer jeg meg over kroppen min (jeg har så store indre kjønnslepper at jeg ikke kan fatte og begripe hvordan han orker å slikke meg), for det andre tenner jeg ikke på kroppen eller personligheten hans, for det tredje har vi en dårlig forhistorie både når det gjelder sex og andre ting (han overtalte/presset meg f.eks til å suge han første gangen vi hadde sex, noe jeg skammer meg over for å ha gitt etter på), så jeg slapper ikke helt av med han.

Jeg har dessuten store problemer med å ta initiativ eller kontroll under sex. Det stopper bare helt opp for meg. Føler meg teit, presset og tafatt, når han ikke er den aktive. Vet ikke hva jeg skal gjøre, og blir bare forbanna eller trist og panisk hvis jeg føler meg presset.

Sex for meg er egentlig mest noe jeg blir med på av pliktfølelse. Det kan føles fysisk godt, men jeg er utrolig sjelden SKIKKELIG kåt sammen med kjæresten. :tristbla:

Jeg kjenner også menn jeg ikke tenner på, jeg kaller dem venner...

Skrevet

tidligere måtte jeg faktisk tyvstarte litt alene. Sendte han i dusjen jeg :)

Nå går det fint, tok bare 6 år :S

Skrevet
Jeg kjenner også menn jeg ikke tenner på, jeg kaller dem venner...

Regnet med å få reaksjoner på at jeg ikke tenner på kjæresten min.. Men slik er det altså. Jeg kan forelske meg, og jeg kan elske noen, uten å ha noen super sexuell kjemi med dem.

Skrevet

Skal jeg som mann våge meg på å si noe her, så er det at dere jenter stresser alt for mye med dette!

Hvorfor skal du la det at denne ryggmargsrefleksen uteblir ødelegge hele gleden med sexlivet? Sex er da mye mere enn orgasme?

Selv kommer jeg for eksempel sjelden eller aldri når jeg blir sugd, men det er da like deilig for det!

Mitt råd er: Slapp av og nyt! La sansene din ta kontrollen! Kanskje vil nerveimpulsene etter hvert finne den kronglete veien frem til stedet der avtrekkeren ligger gjemt! :)

Skrevet

Kanskje han typen får bli mer dominant og mandig i å utenom sengen så du tenner på ham.

Det er nok noe ubevisst hos deg som foregår.

Samleie med orgasme gjør att kvinnen holder på 50-90% mer sperm enn ett samleie uten orgasme. Om dette er en fyr du ikke er seksuellt tiltrukket av så er det muligens bare underbevistheten din som hindrer deg i å la ham få muligheten til å gi deg barn.

Les "Sperm wars" fra Robin Baker, uhyre innteresant.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger folkens. :)

Nusse: du og de andre her som sier at kjernen i dette problemet ligger i at jeg ikke greier å slappe av, har nok helt rett.

Skulle ønske jeg viste hvordan jeg kunne slappe av... Alle de tankene og følelsene som popper opp under sexsituasjoner er nesten umulige å bare ignorere.

Kanskje han typen får bli mer dominant og mandig i å utenom sengen så du tenner på ham.

Det er nok noe ubevisst hos deg som foregår.

Samleie med orgasme gjør att kvinnen holder på 50-90% mer sperm enn ett samleie uten orgasme. Om dette er en fyr du ikke er seksuellt tiltrukket av så er det muligens bare underbevistheten din som hindrer deg i å la ham få muligheten til å gi deg barn.

Les "Sperm wars" fra Robin Baker, uhyre innteresant.

:klø:

Jeg får ikke orgasme fordi underbevisstheten min forsøker å hindre graviditet?

Og jeg hadde tent mer på kjæresten min dersom han var mer dominant?

Feil.

Og feil. Veldig feil.

Jeg tenner overhodet ikke på dominante menn, og spesielt ikke menn som er dominante i hverdagen. Det er faktisk direkte avtennende. Her er det likestilling all the way. :) (Og, ja - jeg har testet ut dominante menn tidligere, så jeg vet hva jeg snakker om når jeg sier at de er avtennende). Kjæresten min er mer enn mandig nok, men han er heldigvis ikke dominant.

Jeg tror uansett ikke det er hos han roten til problemet sitter, da jeg har hatt samme problem med alle mine tidligere partnere også.

Vi bruker forøvrig prevensjon, så jeg har problemer med å tro det er min underbevissthets frykt for graviditet som hindrer meg i å få orgasme.

Jeg har lite til overs for kvasivitenskaplige teorier som disse... Synes de i altfor stor grad er basert på synsing fra et mannsdominert perspektiv, og for lite på vitenskaplig dokumenterbare fakta.

(Vups, en liten digresjon der. Beklager.)

Noen som har tips til hvordan jeg kan slappe mer av under sex da? Det er vist der, og kanskje også på selvtillitsplanet, at jeg må jobbe...

Skrevet
Her er det likestilling all the way. :) (Og, ja - jeg har testet ut dominante menn tidligere, så jeg vet hva jeg snakker om når jeg sier at de er avtennende). Kjæresten min er mer enn mandig nok, men han er heldigvis ikke dominant.

Jeg tror uansett ikke det er hos han roten til problemet sitter, da jeg har hatt samme problem med alle mine tidligere partnere også.

Vi bruker forøvrig prevensjon, så jeg har problemer med å tro det er min underbevissthets frykt for graviditet som hindrer meg i å få orgasme.

Jeg har lite til overs for kvasivitenskaplige teorier som disse... Synes de i altfor stor grad er basert på synsing fra et mannsdominert perspektiv, og for lite på vitenskaplig dokumenterbare fakta. (Vups, en liten digresjon der. Beklager.)

Noen som har tips til hvordan jeg kan slappe mer av under sex da? Det er vist der, og kanskje også på selvtillitsplanet, at jeg må jobbe...

Les det du har skrevet. Og pust dypt med magen. Slapp aaaaaav, slakk litt på kravene!

Jeg tipper du er for stresset i hverdagen. Hvor mye av tiden din bruker du på ting du MÅ, og hvor mye tid bruker du på ting du har LYST til å gjøre? Er det en viss balanse i tingene?

Tenk over det. Lykke til.

Skrevet
Les det du har skrevet. Og pust dypt med magen. Slapp aaaaaav, slakk litt på kravene!

Jeg tipper du er for stresset i hverdagen. Hvor mye av tiden din bruker du på ting du MÅ, og hvor mye tid bruker du på ting du har LYST til å gjøre? Er det en viss balanse i tingene?

Tenk over det. Lykke til.

Hva mener du? Jeg har lest det jeg har skrevet, og er fremdeles enig med meg selv. :fnise:

Jeg bruker mesteparten av tiden min på ting jeg liker, så det er ikke noe farlig med meg sånn sett. :) Lever et ganske rolig, avslappet liv, hehe.

Hvilke krav mener du jeg bør slappe av med? Jeg er ingen kravstor person. Tvert i mot. Jeg har gått med på mye sexuelt i dette forholdet som jeg har gjort kun for hans skyld.

Ønsker bare tips til hvordan jeg kan få orgasme under sex. For det er desverre ikke bare å si til seg selv at man skal slappe av, så forsvinner alle blokkeringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...