Gjest missLady Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har nettopp fått kjæreste, og allerede har jeg fått høre fra flere at jeg ikke må være for snill? Nå skal det sies jeg gjør mye for de jeg bryr meg om. Men er dette så negativt da? Det er ei venninne som mener jeg skal si nei til ting. Om typen spørr om jeg gidder å hente han på jobb f.eks, og jeg har TID og ingen avtaler. Så mener hun jeg skal si nei, bare for å poengtere... Er dere slik? Holder igjen på snillheten? For meg blir dette veldig feil når man er i et forhold! Hva er deres tanker??
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 høres feil ut til meg også. Det er en veldig barnslig måte å se det på. Når man er voksen gjør man ting frdi man ønsker å gjøre det. Er nok grunnen til at mange er redd å bli brukt.
Supramundane Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Hvis du har lyst, så er det bare å gjøre det. Det hadde ikke falt meg inn å ikke gjøre det bare for å statuere et eksempel. Hvilket eksempel er det jeg ønsker å sette der da liksom? Nei, jeg gjør hva som helst for han, og han gjør hva som helst for meg. Sånn det skal være.
{Wilma} Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Det er det dummeste jeg har hørt, venninna di høres nokså umoden ut.
kinkeline Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Eh, hvis du kan og har lyst så sier du selvfølgelig ja. Det kommer sikkert dager der du MÅ si nei pga ting du må gjøre, så jeg ser ikke helt problemet. Det går nok opp i opp på ganger du sier ja og nei. Barnslig venninne du har.
Gjest missLady Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Hun mener jeg må si nei for å ikke bli utnyttet... Men dette fungerer ikke for meg!! Og kommer heller ikke til å stoppe å gjøre snille ting pga det hun sier.. Var bare nysgjerrig på hva andre jenter syntes, og nå har jeg fått svaret Tusen takk alle sammen! Bra jeg ikke er alene om å synes det er helt bak mål ikke gjøre snille ting for en man er sammen med når man har muligheten til det
Gjest anon. Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 På en måte er jeg litt enig med venninna di. I forhold til vask, matlaging og sånne ting som man gjerne gjør i begynnelsen for å være snill, men etterhvert er det sånn man blir lei av å gjøre, men da kan kjæresten ha blitt så vant til det at han aldri tar i et tak selv
Gjest Jente38 Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Det er det dummeste jeg har hørt, venninna di høres nokså umoden ut. Jepp. Enig med denne! Det kan også legges til at utrolig mange her på KG anbefaler å spille Hard-to-get, ikke være tilgjengelig, la-ham-jobbe-litt-for deg osv osv. Når man er godt voksen og opptatt med sin egen karriere og andre forpliktelser, gidder man ikke bedrive slike umodne Mind-games!!
Rosalie Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Man kan være for snill i forhold, ja, men dine eksempler er ikke det jeg vil karakterisere for for snill. Jeg var selv sammen med en som viste seg å være tøffel, og endskapen var at jeg ble bare "slemmere" og "slemmere" og prøvde for harde livet å fremprovosere noe annet enn "ja, kjære", "så klart, kjære", "hva vil du, da, kjære?". Enden på visa var at jeg mistet all respekt for fyren, og gjorde det slutt.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Gutter/menn dumper ikke jenter/damer fordi de er snille. Vi liker snille jenter vi. Er man derimot mann og snill, så er sannsynligheten stor for at man blir dumpet ganske kjapt. Ikke spør meg hvorfor det er slik...
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Gutter/menn dumper ikke jenter/damer fordi de er snille. Vi liker snille jenter vi. Er man derimot mann og snill, så er sannsynligheten stor for at man blir dumpet ganske kjapt. Ikke spør meg hvorfor det er slik... Jeg tror det har med gjensidighet å gjøre. Min mann er verdens snilleste, og jeg kommer aldri til å dumpe han pga snillheten. Det funker som bare det hos oss, fordi jeg er verdens snilleste tilbake mot han. Problemene oppstår vel når den ene parten er "snill" og den andre "slem", satt på spissen. Hvis en gir og den andre tar så blir det fort skjevt i regnskapet. Den snille føler seg utnyttet, den "slemme" føler seg kjempeslem. Balanse er viktig, på alle områder i livet.
Nabodama Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 Hos oss virker det ¨være snill positivt inn på begge. Når jeg gjør noe for ham, blir han glad, og omvendt. Bare det gjør at det er lett å gi av seg selv. Og får man tilbake gir man mer. Men når det ikke settes pris på, er det heller ikke så stor glede å gi. Som gjesten over sier, det har med balanse og gjensidighet å gjøre. Og en kan godt være snill, men samtidig kunne sette ned foten når det trengs. Snill betyr ikke å være selvutslettende, men å være villig til å yte noe for hverandre. Hvis jeg ba mannen min om å hente meg på jobb, og han sa nei bare for å si nei, kunne han ikke vente så mye tilbake heller. Jeg ville blitt litt skuffet, for jeg hadde gjort det selv om han hadde spurt. Når sånne ting skjer, begynner man å holde igjen på gode ting man gjør for hverandre, og da har du det gående i en negativ spiral.
Megana Skrevet 2. desember 2008 #13 Skrevet 2. desember 2008 Lurer litt på alderen til venninna di? Det er også forskjell på snill og dum-snill, sistnevnte er det jo viktig å unngå
Fantomina Skrevet 2. desember 2008 #14 Skrevet 2. desember 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
eleit Skrevet 2. desember 2008 #15 Skrevet 2. desember 2008 Synes ikke det er negativt å være snill.. Så lenge det ikke blir sånn at du mister "deg selv" oppi det.. Kan tenke meg at det er det venninna di er redd for.. Men så lenge du gjør alle de tingene fordi du ønsker det, så synes jeg du skal fortsette det.. Jeg tar et eksempel: La oss si at han ønsker at du skal feire jul hos hans familie, og det er noe du absolutt ikke ønsker, men du sier ja for å være grei eller å unngå konflikt, da må du lære deg å si nei.. Men om om du e det tilfelle tenkte "okei det høres koselig ut" da skal du jo ikke si nei.. Så lenge alt du gjør er lystbetont og ikke pliktbetont så synes jeg bare du skal fortsette å være snill
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #16 Skrevet 2. desember 2008 Det er ikke noe galt i å være snill. Vi menn dumper ikke damer pga. de er snill, slikt tull er det hukjønnet som driver med...
Ethereal Skrevet 2. desember 2008 #17 Skrevet 2. desember 2008 Jeg hadde henta han, ja. Sånt skulle bare mangle. Det er da normals høffelighet hvis han trenger skyss hjem og du har tid og lyst? Tror det gjelder mer i andre situasjoner. Feks ikke bare gjøre ting som han vil, ikke avlyse avtaler med venninner fordi han plutselig vil finne på noe. Skjønner poenget til venninna di altså. Det er jo viktig å sette tydlige grenser i forholdet så man ikke blir tråkket på, men det er forskjell på å være blindt snill og å være snill.
Gjest missLady Skrevet 3. desember 2008 #18 Skrevet 3. desember 2008 Ja! Kan skjønne det i enkelte situasjoner. Men har jeg tid og lyst så sier jeg alltid ja! Og for meg er det viktig å være snill i et forhold, da er jo som regel den andre parten snill også Har dog opplevd at jeg var meg selv (kjempesnill som noen kaller meg) men fyrn var jo som han var (ego) I en sånn situasjon kan jeg skjønne venninna mi, for da får man ikke noe igjen for det.. Men nå er jo både jeg og kjæresten min veldig lik så da funker det jo Tusen takk for svar alle sammen!! Bra det ikke er bare jeg som mener at å være snill er positivt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå