Idnar Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har alltid hatt julestjernen på hele døgnet i desember.. Men i går snakket en kollega om at hun tok av stjernen om natten og på dagtid når det ikke er folk hjemme. Tenkte litt på dette i går kveld. Lurte faktisk litt på å ta av stjernen jeg også, pga brannfare. Jeg lot den stå på. Hva gjør dere andre?
Gjest Tulletussa Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Den jeg kjøpte i år for å ha på kjøkkenet i min egen leilighet, får stå på hele døgnet. Den jeg har på rommet mitt hjemme hos mine foreldre er skrudd av kun om natten, slik at det ikke blir alt for lyst i rommet når jeg skal sove. Tror ikke brannfaren er noe større med ei adventsstjerne enn en vanlig lampe, og hender jeg har på et par smålamper når jeg ikke er hjemme også.
Rioja Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 (endret) Vi slår av både adventsstaker og stjerner om natta, og også når vi er borte hele dagen, pga. brannfare. Dette gjelder også juletrelysene når den tid kommer. Brannvesenet har oppfordret til dette, så da synes jeg det er greit og ikke ta noen sjanser. Du kan lese mer her: http://www.brannvernforeningen.no/index.asp?id=30427 Ønsker herved alle en god og sikker adventstid! Endret 3. desember 2008 av Rioja
Idnar Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2008 Vi slår av både adventsstaker og stjerner om natta, og også når vi er borte hele dagen, pga. brannfare. Dette gjelder også juletrelysene når den tid kommer. Brannvesenet har oppfordret til dette, så da synes jeg det er greit og ikke ta noen sjanser. Du kan lese mer her: http://www.brannvernforeningen.no/index.asp?id=30427 Ønsker herved alle en god og skikker adventstid! Tror jeg skal begynne med å ta de av jeg også! :)
Gjest Gitte Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har de av når jeg ikke er hjemme og om natta. Jeg er rett og slett for redd for brann. Men jeg tar ut alt av ladere osv også, så jeg er kanskje litt i overkant..
Kayli Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Vi slår av alt om natta og når vi ikke er hjemme.
Gjest WildRider Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har de av når jeg ikke er hjemme og om natta. Jeg er rett og slett for redd for brann. Men jeg tar ut alt av ladere osv også, så jeg er kanskje litt i overkant.. Jeg er også veldig ops på det, tar ut ladere, slår av stjerner og staker og juletrelys når den tid kommer, og generelt.. Både når jeg ikke er hjemme, og når jeg sover. Opplevd brann en gang før, aldri mer
LilleMy Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Jeg slår ikke av noe av de jeg har på...... Kan ikke si jeg har hørt stort om at julestjerner har tatt fyr?!
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Skrur av alt sånt inne, også ladere, med mindre jeg lader mobilen om natten på soverommet. Da merker jeg det sikkert om noe skulle skje. Har vanligvis skrudd av utejulelysene om natten, men så langt i år har de fått stå på. Kanskje fordi vi i år har transformator ute og ikke inne. Har brannalarm i alle rom. Rimelig sikring.
Gjest frøkenglad Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Slår av adventstjernen når vi ikke er hjemme og om natten. Er vi på kveldstur o.l. lar vi den stå på, er så koselig å se opp i leiligheten på stjernen som lyser. (Ladere og sånt trekkes også ut, men det er mest for å spare strøm. Mange bruker strøm selv om det ikke står noe i andre enden.)
skrue Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Står på døgnet rundt. Finnes mye gammelt jall omkring i de tusen hjem så ikke overrasket over at det oppfordres på generelt grunnlag å skru av. Det jeg har er av metall, er hengt opp på korrekt måte og er ikke farligere enn vanlige lamper. En pappstjerne ville jeg ha skrudd av.
Wildy Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 Vi ahr ikke stjernen eller andre lys på om dagen når vi ikke er hjemme, og vi slukker før vi legger oss.
IrmaAdele Skrevet 2. desember 2008 #13 Skrevet 2. desember 2008 Skrur av om natten og når vi ikke er hjemme. Julelyslenken på verandaen står på om kvelden og natten.
Mamma1 Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Vi skrur av- det er en grunn til at julen er høysesong for branner..
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #15 Skrevet 3. desember 2008 Vi slår av alt om natta og når vi ikke er hjemme. Det gjør vi også. På utelysene vi har på en busk i hagen, har vi satt på en timer slik at lysene skrur av og på av seg selv uten at vi trenger å tenke på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå