Gå til innhold

Forsikring ny og gammel bil

Gjest Gjest_Bente_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bente_*

Har en bil som vi ikke skal bruke lenger. Vi vet ikke helt hva vi skal gjøre med den men vi har tenkt å bare ha den stående. Kanskje guttungen vil ha den når han får lappen om 3 år.

Vi er i ferd med å kjøpe ny bil.

Er det da bare å bytte bil på forsikringen?

Må den gamle avskiltes?

Vi trenger vel ikke betale forsikring på den gamle bilen som ikke skal brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lever inn kjennemerkene før nyttår. Hvis ikke må du betale årsavgfit for neste år også.

Du har sikkert høy bonus på den gamle bilen. Pass på å overføre den bonusen til den nye bilen, så blir det billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest bileier
Har en bil som vi ikke skal bruke lenger. Vi vet ikke helt hva vi skal gjøre med den men vi har tenkt å bare ha den stående. Kanskje guttungen vil ha den når han får lappen om 3 år.

Vi er i ferd med å kjøpe ny bil.

Er det da bare å bytte bil på forsikringen?

Må den gamle avskiltes?

Vi trenger vel ikke betale forsikring på den gamle bilen som ikke skal brukes?

Alle biler som er påskiltet, må være forsikret. Så for å slippe forsikringen, må du levere inn skiltene.

Og som nevnt før, leverer du inn skiltene senest 31.12, slipper du å betale årsavgift for neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er gammel fra før av har den slettes ikke godt av å stå å ruste i 3 år! (3 år er langt tid, og mye kan skje på den tiden, i tillegg sier du selv at "kanskje" vil han ha den da...)

Jeg ville vraket den FØR du avskiltet den(som sagt må du levere inn skiltene for å kunne slippe forsikring og årsavgift), på den måten får du faktisk ca 1500,- , istedenfor å vrake den avskilta og få 750,-..

Ikke er det pent heller med gamle biler som står å ruster vekk, sats heller på å kjøpe en eldre bil til guttungen når han får lappen.(om han i det hele tatt har bruk for egen bil da, det vet jo ikke jeg.. men jeg hadde ihvertfall ikke bruk for bil når jeg var 18-19:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...