Gjest tante Turid Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Stod litt bom fast for ideer da jeg skulle kjøpe julegaver til nevø og niese i år (barnehagealder) Fikk vite at de trenger klær, og at foreldrene har det litt trangt økonomisk i år. Kjøpte et sett med ullundertøy + ullsokker til hver av dem (ble rett i underkant av 300 pr. gave). Pakket det inn, og regnet meg som ferdig med gavene. Blir nå veeeeeldig usikker... Er dette verdens kjedeligste gave? Er litt fristet til å bytte, slik at jeg ikke blir regnet som verdens kjipeste tante. Eller bør jeg overlate bytting til dem? (følger med byttekort) Dette er kjøpt i en barnebutikk, så det er i såfall mye de kan bytte i... Synes det er litt dumt å gi vekk noe som jeg plutselig ble så usikker på.... Hvordan hadde deres barn (4 + 6) reagert på å få dette? Kan legge til at de vanligvis får klær til jul og leker til bursdag...
Full_Storm Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Hvis de har trang økonomi,og de sier de trenger klær,må jo det være bra? Barn synes vanligvis ikke at myke pakker er morsomt.Men de trenger jo klærne. Du sender med byttekort.Og du kan si til dem at de kan bytte hvis de vil.Bare å si det som det er,at du var i tvil
Gjest ¤bella¤ Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Om du har penger kan du jo kanskje kjøpe en liten leke ved siden? Om ikke så pleier jo unger å få så mye til jul nå alikevel, at de ikke helt registrerer hvem de får hva av
camilla* Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 For foreldrene er jo det en kjempefin gave å få til barna. barna synes sikkert det er "litt kjedelig" men som en annen sier så får de så mye annet til jul at det skal du ikke tenke på.
Kylling Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Barn får som regel så mange harde pakker til jul, at jeg synes det er bra at de får noen myke og mer nødvendige ting også. Jeg har kjøpt fleecetøy til niesene mine, og de synes det er helt supert å få klær. Barn trenger ikke å bare få leker å nips til jul. De fleste har mer enn nok fra før.
Gjest Gjest_mamma til 3_* Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Foreldrene blir glade, ungene blir nok litt skuffet. Kjøp en fin sjokoladenisse, eller en liten leke (trenger ikke være noe dyrt) så blir sikkert ungene storfornøyde de også. Jeg syns forresten det er helt ok at alle pakkene ikke er like festlige.
Kaffekoppen Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Jeg synes det er en flott gave. For å gjøre gaven litt mer spennende for barna, kan du eventuelt legge med en liten morsom ting. Tegnesaker, stempel, tatoveringer, kinderegg, et lite kosedyr; du vet sikkert hva barna liker. Noen ideer: Fingerdukker http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20084862 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40112897 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40107792 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00141401
Gjest Elastica Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 (endret) Jeg synes ikke du skal bytte gavene. Ungene mine fikk i samme alder superundertøy av sin tante og de ble kjempe glade. Som mange her sier, får de gjerne mange leker til jul likevel, de er ikke så bevisst hvem som er avsenderen idet de åpner gaven, dessuten er det å åpne gaver uansett noe de synes er spennende. Det er iallefall min erfaring. Kinderegg ved siden av var et godt tips, dersom du er redd for å skuffe barna. Som mor ville jeg blitt veldig fornøyd med ulltøy - ungene får mange leker likevel. Endret 2. desember 2008 av Elastica
HelloKjersti Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Nevøen min (dengang 7 år) fikk superundertøy av svigermor og ble SKIKKELIG gira! SPIONDRAKT!!! Han ville knapt ha på seg noe annet i en god stund fremover. Det var forresten ingen som sa noe om spiondrakt til han, det var en konklusjon han kom med selv.
Lilith Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Nevøen min (dengang 7 år) fikk superundertøy av svigermor og ble SKIKKELIG gira! SPIONDRAKT!!! Han ville knapt ha på seg noe annet i en god stund fremover. Det var forresten ingen som sa noe om spiondrakt til han, det var en konklusjon han kom med selv. Utrolig bra! Unger, altså ...
Gjest regine ii Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Mulig jeg har et fryktelig merkelig barn, men ungen min har iallfall aldri reagert negativt på myke pakker. Her har det vært glede over gaven - like mye om det har vært en genser eller en leke. Tror neppe ungene syns du er kjip fordi du "bare" gir dem noe så "kjedelig" som ullundertøy. Tenk så hyggelig for både deg og barna at du gir noe de faktisk bruker, istedenfor en leke som blir glemt like fort som julekvelden er over!
Gjest Raptuza Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 Eg syns ikkje du skal ha dårleg samvit for å ha kjøpt noko nyttig. Leikar får dei fleste ungar meir enn nok av.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #13 Skrevet 2. desember 2008 Synes dette var flotte gaver. Mitt barn er glad i klær, og selv om det ikke er verdens mest spennende stillongs, så er det så mye stæsj unger får i dag at dette er evig nok. Vi gir klær i barnebursdager også vi. Vi ønsket barnet ullvang-sokker et år, men ingen turte å gi det "for det var så kjedelig". Ungen satt midt i et pakkeberg og skjønte ikke en pøkk.
Gjest Pysepus Skrevet 2. desember 2008 #14 Skrevet 2. desember 2008 (endret) Synes det er en fin gave jeg. Vi pleier å gi noe slikt til jul til vår nevø og han blir alltid glad! Da sier han hver gang han tar på seg det som kommer fra oss at det har tante laga/kjøpt til meg! Men i år har jeg lagt ved vindusklistremerker sammen med det hjemmestrikka settet (som er ensfarga og ikke noe spesielt i motsetning til Gråtassgenseren hans, men som jeg vet han trenger) Endret 2. desember 2008 av Pysepus
thapara Skrevet 2. desember 2008 #15 Skrevet 2. desember 2008 Stemmer også for at det var en veldig fin gave! Godt ullundertøy er gjerne noe foreldre med dårlig råd ikke kjøper så mye av selv heller..
Glynis Skrevet 2. desember 2008 #16 Skrevet 2. desember 2008 (endret) Jeg husker i hvert fall at det å få klær fra noen andre enn mamma var litt spennende. Husker jeg fikk en pologenser fra min tante som var sååå mye finere enn de hundre pologenserene mamma hadde kjøpt. Endret 2. desember 2008 av Glynis
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #17 Skrevet 2. desember 2008 Jeg synes ikke du skal bytte gaven - jeg hadde i hvertfall blitt glad for ullundertøy til ungene mine! Husk at på julaften er det utrolig mange gaver også, så ungene blir nesten litt "mette" om du forstår hva jeg mener. Derfor synes jeg ikke at du trenger å kjøpe noe i tillegg heller, for å bli litt "kulere".
Grooo Skrevet 2. desember 2008 #18 Skrevet 2. desember 2008 Helt ok! De får tusen andre gaver, og mange unger liker å få klær. Nevøene mine på 6 og 8 ønsker seg klær, helst strømpebukser, i alle fall han yngste.
Jade Skrevet 2. desember 2008 #19 Skrevet 2. desember 2008 Sønnen vår (nå 8 år) har alltid vært glad for alt han har fått, enten det er leker, regntøy eller annet tøy. Synes ikke man bare skal gi leker i julegaver. Man trenger ikke "trene opp" barna til å bli "kresne" heller. For å gjøre gaven litt gøyere, kan du jo legge oppi noen gøye klistremerker el.l. Kaffekoppen kom jo med en del gode forslag Håper vår sønn får ullklær til jul
The Kitten Skrevet 2. desember 2008 #20 Skrevet 2. desember 2008 (endret) Jeg synes ikke du bør bytte gaven. De trenger klær, og du blir neppe verdens kjipeste tante i deres øyne om du gir dem det. Dessuten er det tanken som teller, og jeg ser overhodet ingenting galt med denne tanken Endret 2. desember 2008 av The Kitten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå