Gjest BINTA Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 hei. har møtt en ung afrikansk gutt (28) her i norge (Jeg er selv 27, jente). Han har alle papirer i orden da han har vist meg alt dette. Det jeg lurer på er om noen har hatt positive erfaringer i forhold med afrikanere. Har nemlig hørt at de fleste ikke klarer å holde seg til 1dame. Han kommer fra vest afrika. Sånn som han behandler meg virker det som han er blitt veldig glad i meg. Vi har vært sammen i 8mnd.
kinkeline Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Dere har vært sammen i 8 mnd, og du stiller først i spørsmålene nå? Det forteller meg at du er veldig usikker på han. De burde du vel ha tenkt på -før- dere ble sammen? Eller? 1
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 (endret) Jeg har selv ikek hatt erfaring med afrikanske menn. Lykke til! Om dere elsker hverandre er jo det som er viktig. Bare ikke gift deg enda. Vent heller til han får oppholdstilatelse før du idet hele tatt tenker på det;) kos deg masse og vær glad! sitat fjernet, mrs_bond, mod Endret 2. desember 2008 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Herregud, afrikanske menn er vel like forskjellige som norske menn. Afrika er jo et helt kontinent! Man finner bra og dårlige menn overalt. Så du bør kanskje se ann individet TS, i stedet for å henge deg opp i hvilket land han er fra.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Henger meg på; se an individet, men for din egen-og hans skyld- ikke gift dere før han får oppholdstillatelse, og for guds skyld HIV-test dere. Dette er noe jeg oppfordrer alle til å gjøre i et nytt forhold - uansett hvor partene måtte komme fra - og i begge sin interesse også vil jeg tro?!
thapara Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Jeg ville ikke bekymret meg mer for utroskap enn jeg ville med en mann fra et hvilket som helst annet kontinent, men å bli seriøs med en mann fra en annen kultur byr på mange utfordringer som jeg ville snakket om så tidlig som mulig. - Religion (viktig!) - Hva tenker han egentlig om kvinner, hvordan ble kvinner behandlet i hans familie, og hva tenker han om det? - Vil han ha mange barn? Forventer han at du skal være hjemme mens barna er små? - Hva tenker han om mannens "plikter" i hjemmet? - Hva tenker han om omskjæring ol (om det er et tema i hans hjemland) - Har han familie i hjemlandet, ønsker han i så fall å flytte hjem etter hvert? - Tanker om oppdragelse, fysisk avstraffelse ol. - Økonomi - Hvorfor har han flyttet til Norge? Har han fæle opplevelser fra krig ol.? - Hva er en fin helg/ferie/kveld for ham? - +++ Hadde en afrikansk ungdomskjæreste selv, det fungerte helt fint. Han var veldig pen Men venninna mi var sammen med (og forlovet med) en som hadde en utrolig fæl historie (som kom frem litt etter litt), han hadde bl.a. vært barnesoldat, og de psykiske problemene han (selvfølgelig) fikk i etterkant av dette gjorde han helt umulig å bo sammen med. I tillegg er det generelt vanskeligere å være sammen med noen som har en helt annen bakgrunn (type: rikmannssønn fra Oslo vest og fattigjente fra småbruk på vestlandet) De fleste av punktene jeg ramset opp har jeg forøvrig diskutert med mannen min før vi ble alt for seriøse, bare for å vite hvor vi står, på en måte 2
Haris Pilton Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har både studert i afrika, hatt en slags kjæreste der, og har litt erfaring med afrikanere i norge. Men min erfaring trenger ikke å være lik din erfaring, slik som flere her poengterer. Men jeg kan si det at når jeg bodde i afrika (uganda) var de aller, aller fleste menn og gutter der interesserte i meg fordi jeg var hvit og de så på meg som en mulighet, og "elsket meg" etter én kveld, noen etter bare en time. En av dem kom for eksempel på døra mi og gikk ned på knærne og bønnfalte meg om å være venner/kjærester. Det er heller ikke mer enn et par uker siden en afrikansk asylsøker "elsket meg" etter en kveld på vorspiel. 2
ToveM Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 (endret) Kjente flere afrikanske menn/gutter da jeg var en periode i Paris, riktignok bare som venner, med de fleste var utrolig flotte mennesker, og som de andre skiver, det er forskjell på menn der akkurat som her. Endret 2. desember 2008 av ToveM 1
Chimamanda Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Det er nok like stor forskjell paa afrikanske menn som paa europeiske menn. Har du noen gang vaert hjemme hos ham forresten? Kjenner desverre en del vest-afrikanere som har kone hjemme men flere kjaerester ute. Saa om du ikke faar vaere med ham hjem burde varselslampene blinke. 1
Haris Pilton Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Det er nok like stor forskjell paa afrikanske menn som paa europeiske menn. Har du noen gang vaert hjemme hos ham forresten? Kjenner desverre en del vest-afrikanere som har kone hjemme men flere kjaerester ute. Saa om du ikke faar vaere med ham hjem burde varselslampene blinke. what she said.
Gjest BINTA Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Det er nok like stor forskjell paa afrikanske menn som paa europeiske menn. Har du noen gang vaert hjemme hos ham forresten? Kjenner desverre en del vest-afrikanere som har kone hjemme men flere kjaerester ute. Saa om du ikke faar vaere med ham hjem burde varselslampene blinke. ja,har vært hjemme han flere ganger. Vet det er stor forskjell fra menn til menn, men var bare interessert i å høre noen erfaringer.
Jade Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Det er mange norske menn (og kvinner) som er utro. Det betyr ikke at alle norske menn (eller kvinner) er det. Du vet ikke om kjæresten din er utro før du evt. tar han på fersken, noen sladrer, eller han innrømmer det.
Gjest naiv Skrevet 8. mai 2012 #14 Skrevet 8. mai 2012 Utroskap er det jeg hadde bekymret meg minst for. Derimot ville jeg sjekket nøye om papirene er ekte. Stillt spørsmål om familie, fortid mm. og igjen stilt de samme spørsmålene senere. Ved minste antydning til at historiene ikke stemmer ville jeg konfrontert dette. Papirer er enkelt å skaffe til veie i de fleste afrikanske land. Jeg snakker av erfaring. Mannen min var gift, selv om han klarte å fremvise papirer på at han ikke var gift i sitt hjemland. Folkeregisteret gikk god for papirene. De fleste utenlandske menn som kommer hit til Norge, har som hovedmål å få opphold. Da er et forhold til norske jenter en utmerket inngangsport. De kan bruke lang tid på å bygge opp tillit, og når du minst venter det, er fuglen fløyet. Jeg sitter selv igjen med bitter erfaring. Dersom mannen er asylsøker, og du vurderer å gifte deg med ham, da må du spørre deg selv om du er villig til å forsørge ham gjennom den tid prosessen tar, og dersom dere får nei på familigjenforening er klar til å face at han stikker, og du kanskje sitter igjen med sterke følelser for denne mannen. Har erfaring med dette, samt kan liste opp flere i samme situasjon. Utrolig vondt er det...
kaprifolen Skrevet 8. mai 2012 #15 Skrevet 8. mai 2012 Hvis jeg ikke tar feil, er brukeren som skrev dette for FIRE år siden, idag gift og har barn med sin afrikanske mann.... 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #16 Skrevet 8. mai 2012 Jeg har både studert i afrika, hatt en slags kjæreste der, og har litt erfaring med afrikanere i norge. Men min erfaring trenger ikke å være lik din erfaring, slik som flere her poengterer. Men jeg kan si det at når jeg bodde i afrika (uganda) var de aller, aller fleste menn og gutter der interesserte i meg fordi jeg var hvit og de så på meg som en mulighet, og "elsket meg" etter én kveld, noen etter bare en time. En av dem kom for eksempel på døra mi og gikk ned på knærne og bønnfalte meg om å være venner/kjærester. Det er heller ikke mer enn et par uker siden en afrikansk asylsøker "elsket meg" etter en kveld på vorspiel. Det må være deilig å være så populær. Minner meg om hvordan norske menn blir behandlet i feks Thailand.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #17 Skrevet 8. mai 2012 Oi, gammel tråd. Hvem er det som drar fram så gamle tråder? Hva er vitsen? 1
Rainbow Skrevet 28. november 2012 #18 Skrevet 28. november 2012 Tråden er ryddet for innlegg med kontaktannonsepreget informasjon, som var i strid med Kvinneguidens regler. Rainbow81, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå