Gå til innhold

Lei av sengen

Gjest Gjest_fortvilet_*

Fremhevede innlegg

Gjest "fortvilet"
Skrevet

Hahaha

Jeg har fått diagnosen: dgspaveuimi, mens det står dgsparvedmi i beskrivelsen! Skulle kanskje bedt om en oversettelse!

Videoannonse
Annonse
Gjest "fortvilet"
Skrevet

Hmm tror han prøvde å skrive: Dyspareuni som betyr smerter ved samleie!

Gjest WildRider
Skrevet

Hm, kanskje han skal ta i bruk data og printer..

Skrevet
Jeg ringe gynekolog i dag.. Fikk beskjed om å sende henvendelsen så skulle de avgjøre hvor alvorlig det var. Normalt er ventetiden 2 mnd!! (Jeg orker ikke vente så lenge på kun et lite svar!) Og hvis jeg sender henvendelsen min får jeg ikke muligheten til å sendt eller prøvd andre steder?

Selv synes jeg henvendelsen er veldig dårlig, det er den samme jeg fikk for 1 og 1/2 år siden hos legen på helsestasjonen. Forklarte ikke noe om problemene omtrent. Fikk iallefall ikke nevnt feks vaginisme!

Hvis jeg drar til fastlegen, vil hun kunne sjekke om jeg har dette? Jeg kvier meg litt for å dra dit, da jeg aldri har vært hos hun! (Fastlegen min er i permisjon, har derfor vikar!) Men jeg vet ikke om jeg hadde likt å dra til hun egentlige fastlegen min heller! Da jeg og mamma deler lege føler jeg dette blir pinlig!

Tror jeg evt kunne fått en bedre henvendelse av fastlegen om jeg nevner feks vaginisme som et problem! Men jeg tror kanskje jeg har vestibulit også....

Eg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriv.. Eg har nok det same, eg har vore til lege og gyn fleire gonger, men to forskjellige gyn, vi har vel ilag resultert at det er vaginisme eg har. Eg og sambo har vore ilag i litt over 3 år no. Vi har ikkje hatt sex på 2 og eit halvt år. Ikkje kjekt! Tru meg. So eg forstår korleis du føler deg.

Hos siste gyn eg var hos fekk eg skive ut resept på ein smertedempande salve.. Har ikkje testa den endå. Men med ein kjempegod sambo som støttar meg og hjelper til, er det ikkje noke problem.. Eg vil anbefale deg å "kose" med deg sjølv og kanskje etterkvart vibrator/dildo og ta med kjæresten din etterkvart, så skal nok det gå br til slutt.. Vi ahr komt eit stykke på vei. Heldigvis..

Lykke til!

Veit det er veldig OT men eg ville gje eit råd..

Skrevet

Nå har "fortvilet" skaffet seg bruker :)

susanne_89: Takk for råd! Håper dere får det til etterhvert! Du har en veldig tålmodig kjæreste! Jeg tror ikke kjæresten min hadde klart seg uten sex i flere år.. Men man vet jo ikke før man står i den situasjonen selv!

Jeg har iallefall tenkt å nevne vaginisme med en gang nå når jeg har bestilt time hos fastlegen! Så kanskje det får litt fart på sakene, tilfelle de ikke finner noe annet!

Gjest WildRider
Skrevet
Nå har "fortvilet" skaffet seg bruker :)

susanne_89: Takk for råd! Håper dere får det til etterhvert! Du har en veldig tålmodig kjæreste! Jeg tror ikke kjæresten min hadde klart seg uten sex i flere år.. Men man vet jo ikke før man står i den situasjonen selv!

Jeg har iallefall tenkt å nevne vaginisme med en gang nå når jeg har bestilt time hos fastlegen! Så kanskje det får litt fart på sakene, tilfelle de ikke finner noe annet!

Ja, greit å nevne noe de kan undersøke deg for, så slipper du at de roter så mye frem og tilbake!

Skrevet

Ja.. Får nesten bare vente å se! De hadde ikke ledig time før slutten av neste uke.. Skulle ringe hvis jeg følte det hastet så kunne jeg få "akuttime".. Men det gjør jo egentlig ikke det :( Haster for alle tankene som flyter rundt i hodet mitt akkuratt nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...