Nala Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Vi har nettopp fått installert tidsstyrte panelovner i huset. Etter råd fra selger satte vi disse under vindu, for å ta av for varmetapet. Men nå er utfordringa gardiner. Vi hadde panellengder på to vinduer som står nærme hverandre. Under disse er det nå en ovn, og vi kan ikke ha lange gardiner innerst. Kan man ha lange gardiner ytterst og korte innerst eller blir det helt ko-ko? Hva gjør andre som har panelovner som ikke kan tildekkes? Syns det er så trasig å ha begrensa gardinutvalget til bare å kunne ha korte gardiner. Vet det finnes sånne gardingreier man kan montere på ovnen, som dytter gardinen lenger ut. Men selgeren anbefalte ikke å bruke det. Han ville ikke hatt noe foran ovnen overhodet. Hmmm, det får kanskje bli lifter heretter.
Kamikatze Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Fordelen med å ha ovnen under vinduet, er fordi den varmer kaldraset fra vindusflaten. Har du doble gardiner fortrukket, er det såpass god isolasjon i det, at det ikke er nødvendig å ha ovnen under det. Skal du ha ovn der, bør du bruke korte gardiner, rullegardin, persienne eller lameller. Her jeg bor, var problemet at jeg skal bo her midlertidig. Og da bruker jeg gamle lange gardiner. Og da flyttet jeg panelovnen mellom to vinduer i stedet. Et tredje alternativ kan være å kjøpe oljefylte listovner.
Gjest Marlo Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har lange gardiner, men har de hengene ned så langt til siden at de ikke er helt borti ovnen. Når jeg trenger å trekker for gardinene, så "legger" jeg de rett og slett bare oppi vinduskarmen. Ikke så ofte jeg trenger det uansett. Om du vil at gardinene skal henge ned så de kommer over ovnen, så ville jeg nok kjøpt noe annet enn lange gardiner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå