Gå til innhold

Sånn går dagene..

Rosia

Anbefalte innlegg

:vinke:

Nå fikk jeg så lyst å være i dette forumet, og foråpentligvis "snakke med" noen i samme livssituasjon.

Jeg er 29 år og har vært singel siden februar. Flyttet ut fra samboer etter litt over to år - og det var to tøffe år på mange måter. Opplevde bl.a alvorlig sykdom i nær familie, fødselsdepresjon hos ei som står meg nær, utroskap fra samboeren min, spontanabort.... endte med at jeg møtte veggen litt for ca 1 år siden - før jeg klarte å samle mot til å gjøre det som var uunngåelig - flytte ut.

Ikke bare flyttet jeg ut, jeg byttet jobb samtidig. Skal det være så skal det være :fnise: Jeg kjøpte meg leilighet i sommer og hadde noen heidundrende måneder hvor jeg feiret singellivet med vennene mine, var på festivaler,fester,ferieturer og virkelig storkoste meg!! :)

Men, jeg vet jo at dette ikke er "ønskesituasjonen". Jeg er en veldig jordnær jente, hjemmekjær,familiekjær osv. Jeg ønsket jo ikke at forholdet til min eks skulle ende, men etter utroskap og diverse tillitsbrudd mistet jeg meg selv oppi alt, og da syns jeg ikke jeg hadde noe annet valg enn å gå.

Heldigvis får man jo med seg litt erfaringer på veien, og jeg tror jeg har blitt veldig bevisst på hva som må ligge til rette for at et forhold skal fungere for min del :) Er ikke storforlangende, men en med de samme verdiene som meg er en forutsetning, samt masse humor, varme og glede i hverdagen. Jaja, nok pjatt om det :)

Jeg har i det siste syntes singellivet har vært alt annet enn rosenrødt.. kanskje har det med tida å gjøre, jeg bor i nord og her er det mørketid. Når man er singel, er det ikke like lett å fortsette å ha kontakt med "familievennene" man kanskje var mye sammen med som par - folk er jo så opptatt med sitt! Har noen single venner, og vi finner jo stadig på ting sammen - de er herlige! :yvonne:

Men likevel så er det enkelte kvelder/helger hvor man bare må konstatere at man er alene. Ingen meldinger på telefonen, ingen planer - enkelte ganger er det godt å være i eget selskap. Men da er det nok fordi jeg har valgt det ut ifra flere alternativer. Men, når det ikke er noe alternativ.. da sliter jeg litt merker jeg. HØres det kjent ut?

Jeg innser at jeg aldri kommer til å bli ei som elsker singellivet! Men jeg skylder meg selv å gjøre det aller beste ut av min livssituasjon, så jeg blir litt frustrert over meg selv når de "leie" tankene kommer på kjedelige kvelder. Jeg er ikke interessert i masse one night-stands,bruke alle pengene på meg selv, prioritere karriere fremfor mann og barn og alt det der. Jeg ønsker meg et familieliv hvor jeg selv ikke står i fokus hele tia. Jeg må vel bare smøre meg med tålmodighet og tenke at den tiden kommer.

Som venninna mi bruker å si: Tenk så spennende å vite at mannen din er der ute et sted!:-D Jaaa,men hvor??!

Jeg bor på et lite tettsted, etter jeg flytta hit med eks-en min. Jeg flytta fra Oslo hvor jeg hadde masse venninner og kompiser - og hadde forsåvidt kjæreste der også. ( Var ikke lenge mellom de to forholdene,kan knapt kalles singelperiode).

På et lite sted er "utvalget" mindre, man hører stadig om hvordan folk er (om det er sant er noe annet... ) , det er helt klart mindre å finne på som singel.. Alternativene er rett og slett dårligere, det er det nok bare å innse..

Jeg er i tenkeboksen på om jeg skal flytte tilbake til Oslo etterhvert...er litt lei av å flytte - men da kommer jeg nærmere familien min samt mange av de nærmeste vennene mine. Men det er jo slettes ikke sikkert det løser singel-problematikken :fnise: '

Nu vel.. Det var noen innledende tanker, får fortsette med litt dagligdagse ting etterhvert..

Hei og hå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Mayhem! :)

Veldig bra skrevet og beskriver vel egentlig mye av det jeg selv tenker. Hadde dog aldri klart å skrive det så bra...er nok mer en prater jeg :)

Bor forøvrig i Oslo, så det er ikke sikkert at Oslo er så mye bedre enn et lite sted. Bortsett fra utvalget da som selvsagt er mye større!...uten at det trenger å hjelpe stort :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...