Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, hvor gamler er de?

Har en sønn på 14 mnd, og har ikke ordna med kalender til han. Han skjønner jo ikke bæra av advent, og jeg har ikke lyst til å ha sjokoladekalender. Og, hva i all verden skulle jeg ha kjøpt av ting til han i en gavekalender? Han gidder ikke leke med de lekene han har, han liker best å finne auser, stekespader og visper i kjøkkenskuffen..... Også blar han masse i bøkene sine, og avisene.

Endret av rangi
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, hvor gamler er de?

Har en sønn på 14 mnd, og har ikke ordna med kalender til han. Han skjønner jo ikke bæra av advent, og jeg har ikke lyst til å ha sjokoladekalender. Og, hva i all verden skulle jeg ha kjøpt av ting til han i en gavekalender? Han gidder ikke leke med de lekene han har, han liker best å finne auser, stekespader og visper i kjøkkenskuffen..... Også blar han masse i bøkene sine, og avisene.

Gutten min på snart to har fått sin første kalender. Kalenderen skjønner han ikke mye av, men har mast en del om pakke i dag da. Storesøster har kalender, så da må lillebror også ha. Men tror han har skjønt at det er bare en pakke om dagen. Har blandet med litt sjokolade fra Nille og biler som han elsker å holde på med. Små kosebamser, såper og dusjskum.

Hadde ikke kalender fjor, da var han 12 mnd i jula.

Skrevet

Et år. Og den besto av sokker og reflekser, og sånn som babyer trenger. Vi hadde selvsagt gavekalender da, du får ikke kjøpt noe i butikken ferdig som passer for unger under 3 år. Mener nå jeg da.

Skrevet

Lille loppe har for første gang i år. Hun er 3.

Gjest Caramba ii
Skrevet

Min sønn blir 2 om en måned, men har ingen kalender. Han er begeistret nok for adventsstjerna på stuen og den fine adventsstaken på kjøkkenet.

Helt ærlig så vil jeg veldig gjerne holde igjen så lenge jeg kan på disse pakkekalenderne. Jeg liker dem IKKE og synes de oppfordrer til overforbruk og bruk-og-kast holdninger hos barna. Hva skjedde med å glede seg til julaften, for DA kommer gavene?

Skrevet

Kommer ann på om barnet har eldre søsken. ;)

Eldstemann fikk da hxn var 4 år, yngstemann da hxn var 2 år.

Skrevet

Tenkte at vesla her i huset skulle få kalender for første gang til neste år, da er hun 2.5 år gammel

Skrevet

min sønn på tre har ikke noe kalender i år. skjønner ikke helt det der med en gave hver dag han :P fant ut at det ikke var noe vits med en sjokolade hver dag da, bare fordi liksom :)

i barnehagen har de kalender da. der er det en hver dag som får en stoor pepperkake :) synes det var så koselig jeg. så driver vi med mange andre juleaktiviteter så tror ikke han savner en julekalender i år. neste år skal han få :)

Skrevet

Min gutt er 2 i år, og hadde julekalender allerede ifjor.

(Da kjøpte vi en eske Duplo-lego, og delte på de 24 pakkene.)

Han syntes det var utrolig stas, og fant raskt ut av rutinen med en pakke hver dag.

Innholdet brydde han seg ikke alltid like mye om, men det ble jo mer stas etter hvert.

I år ble det lekemat til lekekjøkkenet i kalenderen. Dette var noe vi uansett hadde kjøpt, så da blir det bare litt mindre julegave, og en større fordeling av de små detaljene han ville fått.

Synes det er en koselig tradisjon, men ønsker ikke at innholdet skal være tull som kastes med en gang. Og heller ikke at det skal være sjokolade.

I år har han veldig glede av gavene hver dag, og synes det er spennende å få pakke opp pakken og se hva som er inni.

Skrevet

Han får nok kalender neste år, tenker jeg. Min kalender, som jeg bruker fortsatt, fikk jeg jula 1980, jeg er født i augsut -79, så at min sønn som er født i august -08 får kalender jula -09 er jo da i samme stil.

Mamma har tenkt å brodere en til ham, så får vi diskutere hvem av oss som skal sørge for hva som er inni neste år... Han får nok kalenderen i julegave på forskudd, og antakelig ordner hun nok pakkene også, men... han er så liten han "trenger ikke" snop (ingen TRENGER det da...) men vil jo ikke utsette mamma for å måtte finne 24 "fornuftige" babyting da...

Skrevet

Minste her på 1 år og 8 måneder får kalender. Han deler en med søsteren sin. De fleste dagene har vi aktiviteter som div baking, museet, svømmehall, lekeland og lignende. De dagene jeg ikke har noen aktivitet må de lete etter pakker. Til minsten har jeg kjøpt en duplo bondegård som er delt opp.

Søsteren hans var vel 2,5 år da hun fikk kalender for første gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...