Tina Skrevet 14. april 2002 #1 Skrevet 14. april 2002 Hvordan skal jeg fikse dette??? Er det noen med gode råd om hvordan jeg kan bli litt mindre på veldig kort tid??? Gifter meg om en uke og skulle gjerne vært litt mindre. Noen lure triks der ute????
moniken Skrevet 14. april 2002 #3 Skrevet 14. april 2002 Cambridge-kuren! Den er kjempe-effektiv! Lykke til!
Eivissa Skrevet 14. april 2002 #4 Skrevet 14. april 2002 Jeg har selv prøvd Cambridgekuren. Den er effektiv, men ikke på en uke. Den første uken er det som regel bare vann som forsvinner, og så fort man da spiser i bryllupet kommer det tilbake. Det er ikke størrelsen som forsvinner den første uken, det er bare på vekta men merker det. Har ingen god ide til deg dessverre. Ikke som kan brukes på bare en uke i hvert fall.12
Niso Skrevet 14. april 2002 #5 Skrevet 14. april 2002 Eivissa: Hvilke råd har du om man har 3 uker til rådighet da?
Eivissa Skrevet 14. april 2002 #6 Skrevet 14. april 2002 På tre uker kan man prøve Cambridge. Jeg gikk på den tre uker første gangen og gikk ned 7 kilo. Men da må du kun drikke pulveret og vann og ikke spise noe annet. Det er hardt og kan være vanskelig hvis man ikke er innstilt på det. Og trene litt i tillegg, som for eksempel å gå tur og slikt. Men du må huske at det er ikke bare bare å begynne å spise igjen, så hvis det tre uker til brylluppet så vil jeg kun anbefale to uker på cambridge og begynne å spise litt mere den siste uka før. 12
Niso Skrevet 14. april 2002 #7 Skrevet 14. april 2002 Takk for tips! Jeg har gått ned noen kilo allerede, på den mer riktige slankemetoden: spise mindre og bevege meg (litt) mer, men særlig overarmene har jeg ikke fått trent skikkelig, og kjolens chiffon-ermer sitter fortsatt litt etter på overarmene... Jeg trener nå oftere og mer intenst (økte vekter og flere programmer i samme økt) etter Kari Jaquessons video, skal kjøre den flere dager i uka enn før (nesten hver dag), og spise kun NOKA-dietten og ellers kun salat til lunsj og en frukt på jobb. Ellers har jeg heldigvis mamma i bakhånd, hun kan sy, og vil hjelpe meg med evt. nødvendige justeringer på kjolen siste helgen før bryllupet (drar til henne fredag, da jeg mistenker at det blir utdrikningslag den lørdagen...). 1212[ Dette Innlegg er endret av: Niso den 2002-04-15 00:45 ]
Tusenfryd Skrevet 15. april 2002 #8 Skrevet 15. april 2002 Kikk inne på Kropp, helse og Trening, der er det mange som vil ned i vekt til sommeren. Der får dere også råd fra de som vet hva de snakker om, som vet at pulver ikke hjelper, men at du slanker deg feit (ja, det er sant!), det kommer tips om trening og bevegelse. I tillegg vil dere kunne få høre om alle de som sulteslanker seg som blir sure, grinete, i stedenfor å legge om kostholde, røre litt mer på seg og blir glade og fornøyde og får mer overskudd. Og krølle med kroppen for en kilo med sjansen på hodepine og irritasjon en uke før bryllupet... nei... jeg vil nok anbefale dere å tenke dere om... heller kjøpe en kjole som passer og kos dere. Dere skal gifte dere, jenter! Hygg dere, kos dere, slapp av og nyt den tiden dere har foran dere. Det skal være en glad og forventningsfull tid. Det er stress og kav nok som det er, og du trenger all den energien i et skikkelig kosthold som du kan få. Dette er bare noen råd fra en gammel tante som har vært der. Jeg vet hva jeg snakker om. Både når det gjelder slanking og hele det styret, og i bryllupsforberedelser. Og det er ikke verdt det...tro meg.12
Eivissa Skrevet 15. april 2002 #10 Skrevet 15. april 2002 Jeg kjenner meg igjen i at man blir lettere irritert og aggressiv når man går på en pulver kur. Jeg klarte det og har IKKE gått disse kiloene opp igjen. Men jeg begynte å spise "riktig" og beveger på meg litt mer enn jeg gjorde før. Dette viste seg å være effektivt. Jeg går ned ca en kilo i uka. Men det er jo for å gå ned over tid. Jeg begynte i november i fjor med cambridge, klarte å holde ut i tre uker og gikk ned 7 kilo. Begynte så da og spise mere riktig. La om kostholdet helt. og går fremdeles ned. Har til nå gått ned nesten 15 kilo. Det er morsomt å prøve kjolen nå, for hver gang så sier mamma at hu kan se at jeg har gått ned. Kjolen er ikke helt ferdig sydd, og godt er det siden jeg fortsatt går ned i kilo. Jeg er enig med at det er ingen kur som gjør at du går ned en kjolestørrelse på en uke. Det er litt for liten tid. Pulverdietter funker der og da, men du kan ikke gå tilbake til vanlig spising etterpå. Man må tenke litt mer over hva man spiser eller så går man like fort opp igjen. Og det er ikke bra å gå for mye på pulverdietter. De kan ødelegge stoffskiftet. Så, hvis du har god tid og vil bli kvitt noen overflødige kilo: Spis riktig, lite men ofte, kutt ut sjokolade og andre godterier, og beveg på deg. Ta deg en sykletur, gå deg en tur, eller for de som har råd til det: dra på helsestudio. Lykke til.12
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2002 #11 Skrevet 15. april 2002 Hei Jeg har 3 måneder til bryllupet, og selvsagt skulle jeg blitt kvitt litt rundt midjen... hva er forskjellen på de ulike kurene? Cambridge, noka-dietten etc. Er det bare pulver, eller skal man spise mer i tillegg slik som G.Rode eller hva er det egentlig. Blander man det i vann eller melk? Hvor mange pakker om dagen? Hva er prisen på de ulike typene? Har de ulike smaker eller er det til å få brekninger av dem? Bare lurer litt jeg
Tussilago Skrevet 16. april 2002 #12 Skrevet 16. april 2002 Hvis du har bare 1 uke på deg så kan du ikke spise særlig mye og bevege deg så mye du orker. Jeg tror det blir mest grønnsaker og frukt og gå,gå,gå så du skikkelig svetter. Da mister du vekt, men du må drikke mye også hvis ikke blir du helt uttørket. Lykke til La oss høre hvordan det gikk.
Eivissa Skrevet 16. april 2002 #13 Skrevet 16. april 2002 Til anonym som lurer litt på pulverdietter: Cambridge kuren er et ren pulver diett. Du skal ha tre poser om dagen som blandes med vann. En pakke cambridge varer i fem dager. Du kan selvfølgelig ha et måltid om dagen i tillegg til de tre posene, men da går du litt skatere ned. Du må huske å drikke mye vann. Inntil 3 liter om dagen helst. En pakke koster ca 250 kroner. Og du får flere ulike smaker som faktisk ikke er så ille. Du får: Jordbær, vanilje, sjokolade, cappuccino, kyllingsuppe, champignonsuppe og grønnsakssuppe. Jeg brukte bare jordbær og vanilje, for det var det eneste jeg likte. Men de er faktisk så gode at man får ikke brekninger av dem. Men siden det er tre måneder igjen til du gifter deg så vil jeg faktisk anbefale deg å spise mer riktig, kutte ut godteri og andre søtsaker og begynne å gå/sykle/svømme/trene. Pulverdietter er et "hurtigtiltak" og du må likevel passe på hva du spiser etterpå når dietten er ferdig. Og den kan ha innvirkning på stoffskiftet. Min mor fikk for lavt stoffskifte etter å ha brukt den litt for lenge og litt for mange ganger. Grethe Roede er å anbefale også. Der går det ut på å spise riktig og trene i tillegg. Nokadietten er jeg ikke kjent med, men tror ikke den er så veldig ulik cambridgedietten. Lykke til. _________________ Eivissa 1212[ Dette Innlegg er endret av: Eivissa den 2002-04-16 11:48 ]
Spoon Skrevet 17. april 2002 #14 Skrevet 17. april 2002 Til de som har et par måneder igjen, anbefaler jeg Grete Roede kurs! Jeg har gått ned 20 kg siden januar, og går fortsatt nedover. Håper på noen kg til fram til bryllupet 13. juli. Må legge til at jeg har hatt litt hjelp av ammingen, det går raskere da! Har begynt å trene nå, for å stramme opp armene (ermeløs kjole) og magen litt. På en uke er det vel bare å prøve å spise mindre, trene og drikke MYE vann! Har prøvd pulverkurer før, og det er jo greit hvis det bare er for en kort stund. Lykke til! Spoon
Elma Skrevet 17. april 2002 #15 Skrevet 17. april 2002 Målet mitt er å gå ned ca 5 kilo ... (kilo som dessverre har kommet tilbake etter jeg gikk ned 15 kilo for et år siden med G. Roede!) Nå spiser jeg bare sunt og ikke mer enn 1200 kcal. hver dag...samtidig som jeg trener. Jeg har bestilt kjolen i str. 38, så jeg MÅ bare gå ned de kiloene Lettere når man har et mål. (har jo 4 mnd på meg) Stå på!
Blomst Skrevet 17. april 2002 #16 Skrevet 17. april 2002 Nei jeg tror ikke du klarer en størrelse på en uke. Jeg er selv "på slakern" før bryllupet og jeg har gått på noen bommerter. Jeg har aldri hatt noen tiltro til alternativ medisin av noe slag, og heller ikke pulver. Jeg har derfor begynt å halvere alle måltider. Og det var hardt i starten. Jeg har lov til å skeie ut en gang i uken. Ikke noe godter eller øl. Kun vin er lov Etter et par tre uker begynte jeg å bli mett av halv porson og da ble alt lettere. Nå går det av seg selv og ca 1 kilo i uken faller av. Nå har jeg begynt å trene tomater og fiskeboller. Dvs armene over hodet bøyd bak i nakken og en boksmat i hendene også reise boksen mot himmelen. Dette for å få en liten bulk i armene til kortermet kjole Videre har vi tredemølle på jobben og jeg tar med noen dokumenter ned og går hurtig min. 3 km hver dag. (Ca 40 min) Bommertene mine har vært: Ikke drukket vann Skikkelig sur og grinete hele dagen Ikke noe overskudd til annet enn å tenke på meg selv Vondt i hodet etter klokken seks Konstant sulten de første ukene Lite motivasjon til trening som kunne gjort dette enklere Når alt kommer til alt prøver jeg å lære meg selv at det ikke finnes noen snarveier, og det gjelder for det meste !1212[ Dette Innlegg er endret av: Blomst den 2002-04-17 13:56 ]
jippiii Skrevet 22. april 2002 #17 Skrevet 22. april 2002 Niso! Bare en liten kommentar, trener du armene når du trener vekter? Det kan være de bare vokser hvis du trener de m større og større vekter. (Men det er hvis du trener med såpass tunge vekter at du ikke klarer fler enn 6 løft/press/ol for hvert intervall). Så ikke tren intenst på styrke, mest på utholdenhet og noe styrke. Er selv en liten treningsnarkoman og trener opp armene med vilje for at de skal få en fin bølgete form. (Ikke manisk muskel-woman..hehe) Uken før kjoleprøving spiste jeg kun havregrøt til middag (en med rosiner, kanel osv). Smakte kjempegodt og mettet lenge samt jeg gikk ned de cm jeg ville 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå