Gå til innhold

Chanelveske

Anbefalte innlegg

Gjest Golden Girl
Skrevet

Jeg drømmer om en klassisk svart eller sandfarvet Chanelveske.. Feks denne ... Vet det ikke selges Chanel vesker i Norge. Hva er den beste måten å gå frem for å få kjøpt denne? Skeptisk til Ebay for lite lysten på å ende opp med en fake, men det er kanskje tryggere enn jeg innbilder meg bare man sjekker selgeren grundig...? Eller er neste London tur måten å gjøre det på? Koster Chanel det samme i alle land..?

PS, gidder ikke masse mas om hva man bruker penger på.. Det blir i tilfelle snakk om å spare leeenge til noe jeg har hatt lyst på i mange år..

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Glem Ebay, i hvertfall. Når det gjelder prisen, kan jeg tenke meg at den eneste variasjonen er den som er forårsaket av forskjell i mva-nivået i de ulike landene.

Gjest Golden Girl
Skrevet

Takk for svar dere! :)

Noen som vet hva en slik veske vil koste..? Jeg ser for meg rundt 10.000 men jeg er kanskje helt på jordet...?

Skrevet

Mener det er ca 14000 for den standard-veska i hvert fall. Den svarte, mellomstor i sånn boblestoff (quiltet?)

Skjønner godt at du er villig til å spare, har vanvittig lyst på en selv:)

Skrevet

Jeg kjøpte min 2.55 for ett år siden, i London. Er blitt kjempeglad i den vesken, den er helt nydelig! Den kostet vel 12-13000, men så får en jo igjen momsen, så det ble vel i underkant av 11000 alt i alt. Kjøpte min på Selfridges, ville ikke satset på Ebay.

Skrevet
Glem Ebay, i hvertfall. Når det gjelder prisen, kan jeg tenke meg at den eneste variasjonen er den som er forårsaket av forskjell i mva-nivået i de ulike landene.

jeg har handlet på e-bay, syns dette er helt topp :)

Gjest Golden Girl
Skrevet
jeg har handlet på e-bay, syns dette er helt topp :)

Men har du handlet dyre designer varer...? Jeg har også handlet en del på ebay, men ikke designer ting... Det er så mye fake og jeg tør ikke ta sjansen - det er så mye kopier... Dessverre!

Gjest Golden Girl
Skrevet
Jeg kjøpte min 2.55 for ett år siden, i London. Er blitt kjempeglad i den vesken, den er helt nydelig! Den kostet vel 12-13000, men så får en jo igjen momsen, så det ble vel i underkant av 11000 alt i alt. Kjøpte min på Selfridges, ville ikke satset på Ebay.

Hvordan fikk du igjen momsen da? Er det sånn kontor på flyplassen det....? Husker vagt at jeg har lest om dette men har aldri gjort det selv..

:)

Skrevet

vet at de har Chanel på Ane Blich House i Bergen (Nesttun). Aner ikke pris eller type, men den var veldig lik denne... Men det er brukt da...

Gjest Golden Girl
Skrevet

Da forsvinner sikkert den før jeg får spart opp ja. Men kjekt å vite det er mulig å få tak i i Norge, skal notere meg ned. Aner ikke hva slags sted Ane Blich House er, men er du sikker på det er ekte saker...? :)

Skrevet

Du får igjen momsen på flyplassen, ja, men fyller først ut et skjema som du får der du kjøper vesken. ELLER du kan kjøpe vesken på Heathrow. Bare forsikre deg om at de har den inne, det hadde de ikke når det gjaldt min veske. Jeg fikk de i Chanelbutikken til å ringe Heathrow sin Chanelavdeling.

Gjest Golden Girl
Skrevet

Takk for gode tips alle sammen!! :) :) :)

*sparesparespare*

Skrevet

Hehe, jeg la av penger i et år for å spare opp til min veske, men det er den definitivt verd!

Skrevet
Men har du handlet dyre designer varer...? Jeg har også handlet en del på ebay, men ikke designer ting... Det er så mye fake og jeg tør ikke ta sjansen - det er så mye kopier... Dessverre!

Jeg er god "veskekjenner" og ser LETT om veskene er fake eller ei. Er du ikke "veskekjenner" selv, kan du registere deg på thefashionspot.com hvor det finnes mange flinke brukere som kan vurdere det for deg.

Skrevet

Skulle jeg brukt såpass mye penger som en Chanel-veske koster, ville jeg aldri i verden gjort dette på Ebay. Det finnes så mye bra forfalskninger (både serienummer og kort som følger med), du kan heller ikke møte selger og forsikre deg om at det er en ekte vare.

Tenk deg selv, du sparer så lenge, så er det faktisk en risiko for at du kjøper en kopi. (Uansett hvor mange bilder du ser og mailer du får, risikoen vil alltid være der)

Nei, kjøp direkte i London, så får du igjen momsen også :)

(Har selv fått igjen penger etter et Gucci-kjøp på Selfridges/London, du sier fra når du skal betale, så får du kvitteringer lange som et vondt år. Disse tar du med ned i kjeller-etasjen, hvor det er en egen avdeling som fyller ut alt du trenger.

Har ikke tax-free papirene lenger, men tror de tok 10-12 pund i gebyr eller noe slikt. Når du skal hjem igjen tar du med dette til en egen skranke på flyplassen (spør noen som jobber der bare), som stempler og gir deg penger eller tar imot skjemaene til behandling. Jeg fikk pengene direkte, det kostet et lite gebyr ekstra, men ikke altfor mye.

Chanel koster såpass mye penger at du får igjen en fin sum uansett.

Her finner du info: http://www.globalrefund.com/ )

Gjest Golden Girl
Skrevet

Tusen takk for gode svar!! Ikke noe ebay på meg nei, jeg tør ikke ta sjansen... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...