Gjest Gjest_tia_* Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Her på denne linken, virker det som om det kun blir besvarelser på emner som har med utroskap, puling, og usikkerhet rundt kjærester,samboere/ektefeller osv. andre menneskelige relasjoner blir visst nærmest ignorert.Ser f.eks. noen her inne ber om hjelp fordi de føler seg desperat ensomme, og jeg er nærmest sjokkert over hvor lite respons de ser ut til å få - skal de føle seg ensomme og " usynlige" også på nettet??Skjerpings til alle - vi er alle medsøstre/medbrødre/medmennesker. La oss " se" hverandre, og gi en lyd til også de som virkelig gir uttrykk for å behøve noen ord. - skjerpings gjelder også fra min side!
Jigva Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Nå er det vel også slik at det er lettere å svare og gi råd på håndfaste problemer som utroskap og diverse. Ensomhet er ikke like enkelt å svare på til enhver tid. Mange har vel også opplevd det og vet vel ikke helt hva slags råd man kan gi. Likevel så har det jo vært masse tråder med masse svar på for eksempel ensomhet. Eneste grunnen til at de ikke får overveldende svar er fordi de trådene gjerne ikke utvikler seg til diskusjoner der det er flere forskjellige meninger i omløp. Synes generelt det er lite svar på alle tråder som spør om råd; det er "krangling", debatter og meningsutveksling som gjør at en tråd får masse svar.
Gjest men Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Du er snill som er medsøster hva enn du holder på med Jeg er her for egne interesser, og plukker det jeg vil delta i. Tunge problemstillinger er det mye av i jobben og privatlivet mitt, så det er ikke alltid det jeg hopper på når jeg er på nett. Det passer ikke meg å lage tråder om det som er tungt for meg, men jeg vil heller ikke ta kjeft for å ikke føle meg forpliktet til å svare alle som ikke har det godt.
Haris Pilton Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Jeg synes enkelt og greit at slike ting er mer interessante og lettvinte.
Nabodama Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Du er snill som er medsøster hva enn du holder på med Jeg er her for egne interesser, og plukker det jeg vil delta i. Tunge problemstillinger er det mye av i jobben og privatlivet mitt, så det er ikke alltid det jeg hopper på når jeg er på nett. Det passer ikke meg å lage tråder om det som er tungt for meg, men jeg vil heller ikke ta kjeft for å ikke føle meg forpliktet til å svare alle som ikke har det godt. Signeres
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Jeg synes enkelt og greit at slike ting er mer interessante og lettvinte. .....fordi du mener selv at dette umulig kunne skjedd med deg, eller fordi du da snakker av egne erfaringer?? - Er det også da mer interessant når noen skriver et innlegg om noen de vet om eller kjente, som har begått selvmord på grunn av ensomhet, og at "ingen så dem", fordi det var komplisert og vanskelig og mye mer interessant å " se" mennesker som ble bedradd, var for full på julebordet og pulte rundt på andre enn sin partner??
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Når så mange ordentlige menn er utro mot sin kone og barn med andre kvinner er det klart at en mister troen på ordet tillit og respekt.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Her på denne linken, virker det som om det kun blir besvarelser på emner som har med utroskap, puling, og usikkerhet rundt kjærester,samboere/ektefeller osv. andre menneskelige relasjoner blir visst nærmest ignorert.Ser f.eks. noen her inne ber om hjelp fordi de føler seg desperat ensomme, og jeg er nærmest sjokkert over hvor lite respons de ser ut til å få - skal de føle seg ensomme og " usynlige" også på nettet??Skjerpings til alle - vi er alle medsøstre/medbrødre/medmennesker. La oss " se" hverandre, og gi en lyd til også de som virkelig gir uttrykk for å behøve noen ord. - skjerpings gjelder også fra min side! Fint innlegg. Men jeg antar at et stort prosent av innlegg som besvares, er utro/puling/kjærsteproblemer....alt annet er ganske uinteressant! Er vel fordi vi mennesker elsker å grafse og analysere andres ulykker og privatliv. Mange av svarene er idiotiske og fjortis-aktige, rådene likedan! Men jeg leser dem for underholdnings-verdien.. Vedder på at de fleste gjør også det!! Sånn er vi mennesker. Forskjellen er, jeg tør å innrømme det!!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Om man har noe som tynger eller gleder, så kan man lufte det her. Har selv laget tråder der jeg har fått masse respons, og tråder der jeg har fått omtrent null respons. Når man legger noe ut her er det fritt frem for alle å lese, og om man ønsker å kommentere innlegget er fritt opp til hver enkelt. Om jeg hadde blitt forpliktet til å svare på alle innleggene som jeg leser her inne, har jeg holdt meg langt unna. Noen ganger føler jeg at jeg har noe å bidra med, på godt eller vondt, mens andre ganger så kan et innlegg godt engasjere meg, uten at jeg har noe å bidra med, og da svarer jeg ikke noe på det, selv om jeg godt kan gå inn og lese hva andre har kommentert. For eget vedkommende svarer jeg kanskje oftest på tråder der det går på utroskap bl.a. Fordi jeg selv har befunnet meg både som bedrager og blitt bedratt, og har derfor en god del synspunkter på disse temaer. Om man skal være sikker på å få seriøst svar, så finnes det andre forum på nettet, der man betaler noen kroner, og er da garantert svar fra fagperson, samtidig som andre også kan svare. Det er ikke sikkert at det som opptar meg 24/7 for tiden, er noe som andre har noen synspunkter på. Eller velger å bruke tid på å besvare. Det må man bare akseptere på et åpent forum, der alle som svarer gjør det helt ut av egen vilje...
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Tunge emner er vanskelig å svare på, vi er jo også bare mennesker, og om noen har det så vondt - hva enn grunnen er - at selvmordstanker dukker opp, så bør de søke profesjonell hjelp, og ikke her. Jeg kan ikke svare for alle, men jeg går på KG for å underholde meg. Det er mange festlige problem der ute. Og det er disse festlige problemene av større eller mindre grad som underholder meg. Ikke brev hvor folk har det kjempevondt. Det er også vanskelig å svare på slike innlegg, for innleggene er gjerne lite utfylte og det er vanskelig å si "sånn og sånn må du gjøre" når man ikke vet noen verdens ting om personen eller konteksten. Og som nevnt overfor her, det er urimelig å kjefte fordi vi ikke føler oss forpliktet til å svare.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 Tunge emner er vanskelig å svare på, vi er jo også bare mennesker, og om noen har det så vondt - hva enn grunnen er - at selvmordstanker dukker opp, så bør de søke profesjonell hjelp, og ikke her. Jeg kan ikke svare for alle, men jeg går på KG for å underholde meg. Det er mange festlige problem der ute. Og det er disse festlige problemene av større eller mindre grad som underholder meg. Ikke brev hvor folk har det kjempevondt. Det er også vanskelig å svare på slike innlegg, for innleggene er gjerne lite utfylte og det er vanskelig å si "sånn og sånn må du gjøre" når man ikke vet noen verdens ting om personen eller konteksten. Og som nevnt overfor her, det er urimelig å kjefte fordi vi ikke føler oss forpliktet til å svare. Synd at du ser det som kjeft - det var nemlig ikke ment som kjeft, men som en oppfordring til av og til å stoppe opp i all underholdningen ( for det er det mye av - er enig med mange der!! ) og av og til gi - om ikke annet- en "klem" til de som sliter litt. Kanskje de skriver om "sitt" her inne fordi de ikke har andre å si det til , eller klarer ikke å si det og samtidig vise ansikt?? Man trenger ikke ha tore flotte svar til alt?? Leste for en stund tilbake om en jente som ingen ante hadde uløste problemer eller som ikke så en mulighet til å fortsette livet sitt. Da de gikk igjennom Pc'en hennes, fant de mange innlegg hun hadde skrevet i forum hvor hun søkte en lytter / en " venn" / å bli sett - men for det meste ble hun ignorert eller beskyldt for å lyve eller skrive dumme ting. I avskjedsbrevet sitt skrev hun blandt annet: Når verden har det for travelt med å lete etter underholdning- hva skal da en bortkastet sjel som meg gjøre for å bli trodd og elsket - uten å lage underholdning av min skjebne " Mitt innlegg var ikke ment som kjeft på noen måte, men jeg har fått øynene mine åpnet for at jeg kanskje kan hjelpe noen ved i det minste å vise at jeg " hører" og " ser". Av og til er det det man kanskje trenger?? Innlegget mitt var derfor ment som en oppfordring til anre om kanskje å gjøre det samme av og til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå