Gå til innhold

Hva er det kvinner egentlig vil?

Anbefalte innlegg

Gjest Valentourettes
Skrevet

Tidligere i dag skrev jeg på forumet om det å være forelsket. Jeg møtte en kvinne (via nettdating) på fredag. Det føltes som vi fant tonen. På søndag sa hun at hun at følte forelskelse. Til tross for at jeg syntes det var en dårlig ide, gikk vi til sengs sammen. Hun overnattet også hos meg. Hun sa at vi kunne definere oss som kjærester. Jeg var veldig glad.

I dag sier hun at hun ikke er klar for et forhold.

Jeg har tidligere vært på flere dater. Det samme gjentar seg (minus sex, riktignok): På datingsiden sier de at de er på jakt etter den store kjærligheten. Etter de første datene er de i fyr og flamme, men så er de plutslig ikke klar for et forhold.

Jeg spør om den egentlige grunnen, men får kun ovennevnte svar.

Jeg vet at det er meg, og det tåler jeg å høre. Men hvis kvinnene faktisk sier sannheten - at de ikke er klar for et forhold - hvorfor sier de det i profilene sine? Hvorfor går de ut på date når jeg har sagt klart fra på forhånd at jeg faktisk er på søken etter noe varig?

Det er ikke bare kvinner som føler seg "brukt". Det gjør pinadø menn også.

Synspunkter mottaes med glede. Hva er det med kvinner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tidligere i dag skrev jeg på forumet om det å være forelsket. Jeg møtte en kvinne (via nettdating) på fredag. Det føltes som vi fant tonen. På søndag sa hun at hun at følte forelskelse. Til tross for at jeg syntes det var en dårlig ide, gikk vi til sengs sammen. Hun overnattet også hos meg. Hun sa at vi kunne definere oss som kjærester. Jeg var veldig glad.

I dag sier hun at hun ikke er klar for et forhold.

Jeg har tidligere vært på flere dater. Det samme gjentar seg (minus sex, riktignok): På datingsiden sier de at de er på jakt etter den store kjærligheten. Etter de første datene er de i fyr og flamme, men så er de plutslig ikke klar for et forhold.

Jeg spør om den egentlige grunnen, men får kun ovennevnte svar.

Jeg vet at det er meg, og det tåler jeg å høre. Men hvis kvinnene faktisk sier sannheten - at de ikke er klar for et forhold - hvorfor sier de det i profilene sine? Hvorfor går de ut på date når jeg har sagt klart fra på forhånd at jeg faktisk er på søken etter noe varig?

Det er ikke bare kvinner som føler seg "brukt". Det gjør pinadø menn også.

Synspunkter mottaes med glede. Hva er det med kvinner?

She isn't that into you! :)

Nevner noen grunner til at jeg trekker meg ut av sånne begynnende forhold, så kan du vurdere om det er noe i det for deg :

- Fyren virker for desperat. Jeg føler han vil ha hvem som helst, ikke nødvendigvis meg

- Kjemien stemmer bare ikke

- Jeg får rare vibber, som f.eks. at han gir uttrykk for at han er gira på dama til bestekompisen sin, noe hun - the queen bee - vet å utnytte..

- Han virker som en som blir veldig klengete og avhengig, og jeg føler meg kvalt.

- Han virker som en rundbrenner.

- Vi har veldig forskjellige interesser.

- Han er usporty, tar ikke vare på kroppen sin, urenslig, vasker ikke klærne sine ofte nok

- Han har ingen egne meninger, ingen personlighet

- Han virker umoden, naiv

- Det er kjedelig sammen med han

Gjest Cederic Rueben
Skrevet

Har du ikke lært at kvinner si aldri hva de vil. De bare foreventer at vi vet hva de vil.

Skrevet

Kanskje det er DEG det er noe med, og ikke kvinnene? ;)

Kvinner er nemlig ingen konform gruppe der alle ønsker seg det samme, så hvis dette er noe som stadig hender deg bør du nok ta en dypdykk inn i deg selv. Det kan være mange grunner til at det ikke klaffer. Gjesten over meg nevner mange av de vanlige grunnene. :)

Skrevet

Nevner noen grunner til at jeg trekker meg ut av sånne begynnende forhold, så kan du vurdere om det er noe i det for deg :

- Fyren virker for desperat. Jeg føler han vil ha hvem som helst, ikke nødvendigvis meg

- Kjemien stemmer bare ikke

- Jeg får rare vibber, som f.eks. at han gir uttrykk for at han er gira på dama til bestekompisen sin, noe hun - the queen bee - vet å utnytte..

- Han virker som en som blir veldig klengete og avhengig, og jeg føler meg kvalt.

- Han virker som en rundbrenner.

- Vi har veldig forskjellige interesser.

- Han er usporty, tar ikke vare på kroppen sin, urenslig, vasker ikke klærne sine ofte nok

- Han har ingen egne meninger, ingen personlighet

- Han virker umoden, naiv

- Det er kjedelig sammen med han

Du glemte liten PIKK!

Skrevet

har vært på sånne dating sider, spray..ect. Når jeg møtte gutter, merket jeg raskt om de var sånn som de utga seg for på siden deres. Da bakker jeg unna. Men har aldri faktisk ligget med en. Synes det var litt merklig gjort av denne jenta. Å si at hun er forelsket for så å si at hun ikke er klar. Veldig tvetydig og dumt av henne.

Skrevet

hahaha, jeg skulle skrive det samme men du skrev det først ;)

Gjest Valentourettes
Skrevet
Kanskje det er DEG det er noe med, og ikke kvinnene? ;)

Kvinner er nemlig ingen konform gruppe der alle ønsker seg det samme, så hvis dette er noe som stadig hender deg bør du nok ta en dypdykk inn i deg selv. Det kan være mange grunner til at det ikke klaffer. Gjesten over meg nevner mange av de vanlige grunnene. :)

Vel, siden jeg skrev innlegget, har jeg snakket med flere kvinner, deriblant hun som dumpet meg. Det ser ut som fellesnevneren er at mener jeg ikke er ferdig med eksen (jeg er separert). Jeg skal ikke benekte at det er et inntrykk jeg kan ha gitt. Men det er i tilfelle fordi jeg har svart ærlig på spørsmål. De har da tolket det slik de har gjort.

Så siden jeg vet jeg er ferdig med eksen, må jeg være mer forsiktig med hva jeg svarer heretter :-)

Skrevet

Trenger vel strengt tatt ikke å nevne ekser i utgangspunktet tidlig i et forhold.

Skrevet

Jeg er vel litt en slik jente, som trekker meg ut uten å gi de store svarene... Synes ofte det er vanskelig å gi gode svar. Jeg er ikke flink til å snakke om følelser, men jeg gir heller ikke utrykk for å søke etter kjæreste. Eller å si at jeg er, blir feil, var.

Hvorfor jeg trakk meg. Jeg følte ikke at kjemien alltid var den rette. Kanskje fant jeg ting hos dem som jeg ikke likte for godt. Noen søkte nok litt mer nærhet en jeg maktet å gi. Og så den klassiske tabben som alt for mange har gjort, fokusert litt for mye på hva for en sexy jente jeg er... Det er direkte turn off for min del. De må se personen innenfor før de forteller meg så mye om det fantastiske skallet.

Men det er meg. Jeg ville aldri gitt utrykk for å være forelsket og klar for forhold.

Gjest Valentourettes
Skrevet
Jeg er vel litt en slik jente, som trekker meg ut uten å gi de store svarene... Synes ofte det er vanskelig å gi gode svar. Jeg er ikke flink til å snakke om følelser, men jeg gir heller ikke utrykk for å søke etter kjæreste. Eller å si at jeg er, blir feil, var.

Det var vel det som var problemet. Jeg fikk et svar som var ment å ikke såre. Men hør her: Det er bedre å høre sannheten. Det er kanskje mer sårende der og da, men gir oss noe å jobbe mot og fikse. Hvis det er noe med meg (og det er selvfølgelig det som er saken), så takler jeg å høre det. Da vil jeg også bli mer vennlig innstilt mot kvinnen i ettertid. Jeg har tidligere datet en annen kvinne. Det funket ikke. Men hun var ærlig med meg og i dag snakker vi sammen, spiser lunsj sammen etc. Fordi jeg respekterer henne og hennes ærlighet.

Som sagt, ærlighet gir meg muligheter til å se mine forbedringspotensialer.

Til gjest: Jeg har også syntes det har vært vanskelig å snakke om følelser. Men hvis man begynner med det, hvis man sier rett ut hva man føler, så blir det etterhvert lettere og lettere. Det blir en god vane.

Skrevet

At de skriver i profilen at de er klar for et forhold, betyr ikke at de er klar for et forhold med deg.

Skrevet
Det var vel det som var problemet. Jeg fikk et svar som var ment å ikke såre. Men hør her: Det er bedre å høre sannheten. Det er kanskje mer sårende der og da, men gir oss noe å jobbe mot og fikse. Hvis det er noe med meg (og det er selvfølgelig det som er saken), så takler jeg å høre det. Da vil jeg også bli mer vennlig innstilt mot kvinnen i ettertid. Jeg har tidligere datet en annen kvinne. Det funket ikke. Men hun var ærlig med meg og i dag snakker vi sammen, spiser lunsj sammen etc. Fordi jeg respekterer henne og hennes ærlighet.

Som sagt, ærlighet gir meg muligheter til å se mine forbedringspotensialer.

Til gjest: Jeg har også syntes det har vært vanskelig å snakke om følelser. Men hvis man begynner med det, hvis man sier rett ut hva man føler, så blir det etterhvert lettere og lettere. Det blir en god vane.

Som jeg sa, jeg var. Gjør ikke slikt nå. Husker en mann sa noe lignende en gang. Jeg spurte "hvorfor tar ikke en mann et hint?". Han svarte meg da "hvorfor sier ikke dere damer ting som de er?". Mye sant i det, jeg tok det til meg.

Men når den feilen en finne hos mannen en treffer, er hans fokus på kroppen, så er det ikke så lett å si det til ham. Det føles så selvgodt å si, sorry du er for begeistret for min flotte kropp og glemmer det inni... Jeg er ikke typen til det.

Har selv møtt menn som og bare forsvinner uten gode forklaringer. Men jeg bryr meg sjeldent... Ligger vel litt feil der og vil jeg tro...

Jeg skal ta det til meg, at ærligheten er best, selv om den er vansklig. Men jeg er ærlig på en måte, jeg sier jeg ikke er enkel, at jeg kanskje er en som krever en god dose tålmodighet, pluss at jeg ikke liker fokus på kroppen min. Så har lært noe av mine "feiltrinn".

Lykke til med datingen!

Skrevet
At de skriver i profilen at de er klar for et forhold, betyr ikke at de er klar for et forhold med deg.

Nei men da kunne hun fortalt han det.

Jeg trekker meg ut hvis han virker for desperat eller snakker om eksen mer en normalt.

Liker heller ikke når han er enig i alt jeg sier og "jatter med", da blir samtalene fort kjedelige. Men var på date med en som skulle være så morsom hele tiden at han ble spydig, ikke et sjakk-trekk akkurat.

Skrevet

Alle menn tror at damer er ute etter et deilig samliv med kjærlighet, forståelse og god kommunikasjon.

Egentlig er kvinner kun ute etter å berike seg selv. (matrealisme, kontroll, manipulasjon, berømmelse, bli ansett...osv)...helst uten å gjøre noen for det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...