Gjest Gjesten :) Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Hei hei, og god advent Så er det blitt første desember, og med det er det ingen grunn til stress. I allefall ikke om litt planlegging blir lagt til grunn for dagene som kommer nå framover. Jeg er nemlig litt oppgitt over at det overalt omdagen nærmest forventes at nå skal det STRESSES. (Spessielt står det om dette i alle kvinnebladene jeg har lest i det siste.) Jeg skal legge min plan i kveld, og setter stor pris på å få høre om deres plan. Litt inspirasjon:) Nyt kvelden:) Hilsen Helene
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Vel, jeg er for min del ferdige med gaver, mangler to, ene er det sambo som skal kjøpe, andre er dvd'er som ikke har kommet ut enda og kommer uken før jul. Denne uken blir det å ta det med ro, være litt hjemme og kose oss. Til helgen skal sambo bort på lørdag, og på søndag skal vi ha noen venner på besøk. Uka etter tenkte jeg å få gjort ferdig julekortene og mast på sambo til å kjøpe siste gaven. Den helgen altså den 13 & 14 blir det vel middag hos familie om jeg ikke tar helt feil. Skal også prøve å få kommet oss til sverige den helga. Resten av tiden må jeg ærlig talt si det skjer lite. Sambo har sine hobbyer som tar tid og de tar ikke juleferie..
Helene Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Så godt å lese at det er flere som nesten er ferdig med julegavene. Får alltid høre at jeg er så sær som starter så tidlig. Jeg har kun et par igjen jeg også nå. Denne uken skal jeg pynte huset. Dvs, er vel ferdig om et par dager. Koser meg nå i kveld, tar bare en liten pause akkurat nå. Hører på julemusikk og setter fram alle englene mine. I går ble alle adventsstjernene hengt opp i vinduene og adventsstaken satt fram. Vi tente det første lyset til middag og koste oss veldig. Bakingen pleier jeg å gjøre unna tidlig, men i år har jeg så god tid før jul at den blir gjemt til siste uken før julaften. Sånn helt med vilje. Kjøkkenet ble malt og rundvasket i november. Ellers driver jeg ikke med sånn hysterisk vasking før jul. Skal på julekonsert midt i måneden for å få inn mer julestemning. Ja, vi må huske på å slappe av litt nå i adventstiden.
Gjest StockDama Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Kjøpte siste gave idag, nå skal de bare sendes nordover og da er jeg strengt tatt ferdig. Skal sette opp same-nissen min og juletre etterhvert. Så jada...ikke akkurat stressende her =)
øyenstikker Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 (endret) Dette er planen her i huset i desember: *Bake 2 slag i uken framover. *Ta en kveld med masse talglys, et glass vin å innpakning av alle gavene, som allerede er ferdikjøpt. *Ha en konfektlage-kveld. da er det konkuranse mellom meg og mannen om hvem som lager den beste konfekten. hihi Bygge å pynte pepperkakehus 19.des: jentekveld med vin og tapas 22.des. jentejulebord med ganle venner som kommer hjem til jul Ellers er det bare å se på julefilmer, håndball og the julekalender mens vi spiser mandaariner og drikker julebrus Har gjort unna hele julevasken i november, og julegavene de siste 3 mnd. Så det er for det meste bare kos her i desember! Endret 9. desember 2008 av øyenstikker
Drua Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Julegavene har jeg ikke begynt på, venter på lønning den 12.des, men det går fint, for jeg har ikke så mange å kjøpe. Denne uka skal jeg prøve å vaske litt til jul, så er det gjort. Ellers er det julelunsj på jobben. Neste uke skal vi ha bakedag, planen er å fylle fryseren med brød og annen gjærbakst som er god å ha både i jula og ellers. Så kommer lønningsdag da, endelig. Da kan man liksom brette opp ermene Først julebord på lørdagen. Uka etter blir det julegaveshopping, forhåpentligvis gjort på to kvelder. I tillegg blir det gløggkveld og pepperkakebaking den uka. Grøtfest på lørdagen. Og så kommer juleuka, da skal huset pyntes ferdig, gaver pakkes inn og leveres og forhåpentligvis masse kos
Reveal Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Her hadde jeg ikke overlevd uten kalenderen min nå i desember- det skjer noe hele tiden; Julekaffe Sfo Juleavslutning skolen Juleavslutning håndball Julebord jobben Julebord gjengen Jentekveld m mat Julepils med jobben (avdelingen) Juleverksted for venner m barn Juleverksted m naboen Førjulstur med kjærsten 2 stk julebilag som skal lages, i tillegg til vanlig avis Handling Rydding Hjelpe til hos mor og far Og selvfølgelig måtte det blande seg inn forkjølelse inne i alt dette.
Fluffie Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Jeg gjorde unna de fleste gavene i november, for da hadde jeg ikke noe annet aa ta meg til siden jeg er arbeidsloes eks-student (vi skal flytte snart naar sambo er ferdig, saa var ingen vits i aa soeke jobb naar jeg ikke skulle bli saa lenge, og jeg hadde sparepenger). Naa er jeg paa besoek hjemme i Norge, og skal handle inn noen gaver til svigerfamilien, men der vet jeg mer eller mindre hva det blir. Eneste som staar igjen som jeg ikke vet enda er til min kjaere. Ellers er det rimelig stille og rolig, sitter foran PCen og holder paa og bli syk siden jeg er kommet til Winter Wonderland mens kroppen er vant til et langt mildere klima
Minnimor Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Nå er jeg ferdig med eksamen, og skal bare jobbe åtte dager i desember, så jeg får mye tid til å slappe av og kose meg Planene mine er blant annet: - Bli ferdig med julegaver. Har bare noen få igjen. - Hjelpe mamma med julekakebaking. - Ha en pakke- inn- gaver- dag. - Hjelpe mamma med julevasken. - Pynte når juleaften nærmer seg. - Se alle julefilmene mine. Det er stort sett alt, i tillegg til at det blir mye besøk fremover. Men jeg har jo all verdens tid, og det er deilig
MissStiles Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 I løpet av denne helga tenkte jeg at - jeg skulle ta en skikkelig vask av leiligheten før jul - skrive ferdig julekort - pynte resten av leiligheten til jul Neste uke: - sende julekort i løpet av uka - jeg mange fortsatt noen få gaver. Prøve å få kjøpt dem. Men det kommer ann på penger og tid. Uken deretter: - levere julegaver til venner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå