Gå til innhold

Dette irriterer oss mest på flyturer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er jeg stort sett enig i alle punkter, men jeg vil gjerne tilføye noe!

1. Folk som ikke respekterer at de med seterad 13-25 skal gå først til gaten, og dermed blokkerer de midtgangen ved seterad 5, og saboterer flyselskapets ønske om å få til en smooth boarding

2. De som sitter på seterad 13-25 som ikke går ombord fra bakerste dør, selv om de har fått ettertrykkelig beskjed om det av flyseskapet, slik at jeg som sitter på seterad 14 kræsjer i midtgangen med de som sitter på seterad 15, 16, 17 osv...

Puh.. da fikk jeg sagt det og ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som irriterer meg mest er at folk flest ser ut til å ha vannvittig god tid når de er ute og flyr. Men så er jo jeg verdens mest utålmodige menneske da, så det er vel heller meg og ikke mine medpassasjerer.

Skrevet

Irriterer meg ikke saa mye jeg, bortsett fra sparking i stolryggen og folk som ikke skjoenner naar de skal slutte aa prate. Har opplevd de som har pratet og pratet i timesvis og selv naar jeg har latet som jeg sov saa har de soeren meg vekket meg for aa fortsette aa prate :frustrert: Prating er hyggelig det altsaa, det er ikke det, men det faar da vaere grenser.

Skrevet

Noe av det som irriterer meg mest er at selv om kapteinen sier at alle må ha setebeltet på til flyet har stanset, så hører man sånne "klikk" av at folk tar av seg setebeletet før flyet har stanset helt.

Hva er vitsen med det når man ikke får reist seg uansett?? Det er ingen som reiser seg før flyet har stanset.

Skrevet

Puh, ble nesten glad da jeg leste at jeg er ikke den eneste som ergrer meg over medpassasjerer som breier seg.

Det slår nesten aldri feil: jeg kommer som regel ved siden av en svær, høytsnakkende og lite empatisk mann som tror han er medeier i flyet og som gjør utrolig mye vesen ut av seg selv.

I tillegg bestiller han alltid for mye å drikke og han prater masse, også mens han spiser. Grrr......

Prøver jeg å konsentrere meg om en bok eller avis, da sitter jaggu fyren med et Se og Rør, og kommenterer høylytt alt som han ser på bildene.

Jeg syns unger som sparker i setet er nesten for barnemat å regne i forhold- jeg da. For barna kan du som regel tilsnakke på ein grei måte. Ikke alltid, men de fleste er ikke klar over hvordan det kjennes for andre når de spenner i setet.

Den voksne brølapen, derimot, spør meg bare nedlatende om jeg ble sur eller fornærmet når jeg gjør oppmerksom på at armen hans ligger oppi maten min, for å sette det på spissen.

#godt å få det ut# :ler:

Skrevet

Godt jeg ikke har vaert borti slike Hjertesukka :ler:

Gjest marihan
Skrevet

Jeg ble skikkelig irritert da vi fløy hjem fra Kreta i sommer. Flyet gikk i totiden på natten sånn ca, og jeg var kjempetrøtt. Med det samme vi kom opp i lufta, la jeg setet bak og la meg til å sove, men gjett hva som skjedde da? Da skulle det selges mat og taxfreevarer!!! Så da var det full belysning og jeg fikk en streng beskjed fra flyvertinnen om å ta opp setet fordi personen bak meg måtte få plass til å spise.. Sove kunne jeg få gjøre etterpå!

Gjest LanaLane
Skrevet

Irriterer meg over shvære mannfolk som sitter ved midtgangen på lengre flyreiser. Jeg har liten blære og må alltid på do et par ganger i løpet av en 8 timerstur, men nei da, da sover fyren, og han har gjerne lagt armene sine over matbrettet som provisorisk pute.

Jeg fikk mensen mens jeg skulle dra hjem fra USA en gang og jeg var så utrolig fortvila for fyren ville ikke våkne! Jeg tror han sov 6 timer i strekk eller noe. Til slutt var det en snill mann bak meg som sa det var greit om jeg ville klatre over til setet hans slik at jeg fikk komme meg ut.

En annen ting jeg ikke liker, er kverulerende damer. På vei hjem fra Australia satt jeg i midten, med en dame til venstre. Bak henne satt det en dame som nektet at hun skulle få ta ned setet sitt så hun kunne få sove om natta. Slo seg fullstendig vrang, enda flyvertinnene prøvde å fortelle henne at andre dama måtte få lov til det.

Enden på visa var at stakkar damen fikk en av flyvertinnenes seteplass så hun kunne sove, mens jeg fikk breie meg ut over 2 seter....:)

Skrevet

Jeg irriterer meg over folk som tar laaaaang tid med å få bagasjen opp i bagasjerommene mens folk står og venter på å komme inn på flyet.

Og på vei hjem fra Israel i år satt det to unger rett foran meg og mamma og hele tiden tok setene fram og bak i tide og utide. De klarte liksom aldri å bestemme seg. Også når vi skulle spise. Argh! Vi sa jo ifra etter hvert.

Og så har vi jo alle som skal reise seg LENGE før det går an å gå av flyet, sånn at alle står svette og sammenklemte og stresser og venter.

Skrevet (endret)
Har opplevd de som har pratet og pratet i timesvis og selv naar jeg har latet som jeg sov saa har de soeren meg vekket meg for aa fortsette aa prate

:overrasket: Hjelp!

Har vært borti de som ikke vil slutte å prate jeg og. En stund hadde jeg kjæreste i et annet land, og det var like fælt å dra fra ham hver gang. Jeg ebgynte å gråte da flyet tok av en gang, DA fant sossadama ut at det var en god ide å snakke til meg. Men det var ikke trøsting eller småprat eller noe lignende, neida - hun satt og KLAGET på flyet og servicen og maten og flyvertinnene og...alt - i to timer. Mens tårene rant hos meg. Herlighet.

Det var litt morsomt da jeg fløy til London i høst, satt foran tre mannfolk. Middelaldrende, høyrøstede, småbrisne...dere skjønner tegninga. De klaget HØYT på absolutt alt hele turen... "hvorfor er det bare en tralle? Når vi endelig får kaffen vår rekker vi ikke drikke den før vi lander" "Oi, det her var pulverkaffe. Den var ikke noe god" "Fy så trange seter!" "Fy søren, det toalettet var ikke noe luksus akkurat" "Herlighet så dyr alkohol det var her" "Får vi ikke mat? må vi kjøpe? Det er for dårlig altså"

...jeg overhørte dem ved bagasjebåndet etterpå. De hadde betalt 300,- for tur/retur...med Ryanair! :fnise:

Endret av Pingting
Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Klasser med tenåringer på tur. Tennåringene skriker hele tiden rundt til alle på flyet, for de har naturligvis fordelt seg overalt, og eneste formen for kommunikasjon som eksisterer er høye lyder og hviiiiiiiining.

Den teite regelen som sier at jeg ikke kan ha på noe elektronisk under take off eller landing.

At flypersonalet begynner å sale opp søppel to minutter etter at de har gitt ut kaffen/teen slik at ingen er ferdig med å drikke enda.

"Dersom dere nå ser ut av vinduet til høyre side ser dere Galløpiggen" og lignende utsagn. man sitter aldri på den siden av flyet hvor det facinerende er, og du kan liksom ikke kaste deg over til den andre siden av flyet heller. Eller så er det alltid tåke når det facinerende faktisk skjer på din side av flyet.

Skrevet

Alle som skal snakke med folk som sitter langt fra dem. Gaule tvers over flyet, det går helt fint... De som går frem og står i midtgangen for å snakke med andre er også irriterende. Der står de og blokkerer for kabinpersonalet og for alle som skal på do. Å være den som sitter ved midtgangen når de henger over setet ditt for å prate og prate og prate med den på vindussetet er heller ikke festlig.

Så har vi parene hvor den ene skal sitte ved vinduet og den andre ved midtgangen. Så har vi heldige meg som sitter midt mellom dem. De skal selvsagt prate sammen hele turen, og planlegge reisen sin. Sende ting frem og tilbake mellom seg, mellom øynene mine og boken min. Holde en reisebok foran meg, mens begge to peker i den fra hver sin kant. Det var ikke bra for blodtrykket. I det hele tatt.

Par som krangler... gjennom hele turen. Særlig om de er middelaldrende og småbrisne.

Fulle folk.

Høyrøstede folk. Særlig på lange flygninger hvor folk skal sove.

Feite folk med valker som tyter ut både over og under armlenet... En gang fikk jeg faktisk bare et halvt sete, for personen ved siden av meg tøt så langt ut fra sitt at hun tok halve mitt sete også. Deilig å sitte klistret inntil et fremmed menneske i ni timer, jah.

Folk som er treige med å få håndbagasjen opp i hyllen. De står -midt- i midtgangen og skal plukke ting ut av sekken sin. "Dum di dum, hvor har jeg nå brillene min mon tro.. ikke i det rommet... ikke i det rommet heller.. ". Ta nå bare tingene ut av sekken -før- du går inn! Eller sett deg på setet ditt mens du finner frem det du skal ha!

Folk som bare automatisk antar at det er greit at de tar setet ditt. Man kommer til plassen sin, som man gjerne har kommet til flyplassen latterlig tidlig for å få, og der har en annen satt seg godt til rette, med den største selvfølgelighet, og vedkommende skal IKKE flytte seg, for han skal sitte ved siden av vennene sine nemlig. Jeg kan få hans plass midt på treseteren på bakerste rad, hvor jeg ikke kan legge setet bakover og hele dokøen står og glor ned på meg.

Skrevet

Mennesker som bare plutselig smeller setet sitt ned/opp. Spesielt rett etter at man har fått mat. Veldig gøy, særlig om man har en breddfull kaffekopp stående på brettet... Det går an å vise litt hensyn.

De som skal kjefte på kabinpersonalet fordi de ikke liker maten er jo også en slager. Kabinpersonalet er selvsagt personlig ansvarlige for at maten faller i smak. Det er også veldig mye de kan gjøre med saken i 10 000 fots høyde, midt over atlanteren. Jaddahsann...

Mennesker med mp3-spilleren på full guffe, i kombinasjon med hodetelefoner som lekker.

Jeg gremmes også over taxfree-trallene. Unødvendig, folk kan handle både før og etter at man lander.

Overdrevet mye info fra piloten er også plagsomt, man føler jo at man må høre etter i tilfelle de sier noe viktig, men så er det bare svada om bladi bladi hyggelig tur. Det motsatte tilfelle er også irriterende, når man ikke får noe informasjon om hvor lenge det er igjen, og om vi er i rute.

Skrevet

Det jeg synes er mest irriterende ombord er når folk klager på latterlige ting. Som f.eks. de ikke får lov til å sitte i mobiltelefonen hele flyturen eller får lov å høre på mp3-spiller under takeoff/landing.

Det er en grunn til at de har disse reglene - og det er for din sikkerhet. Nesten alle ulykker og hendelser skjer ifm avgang og landing. Derfor er det viktig at man er i stand til å følge med på beskjeder gitt over høytaleranlegget.

En annenting jeg synes er pinlig er når folk åpenlyst rakker ned på kabinpersonalet. Det er da jeg håper de blir etterlatt i flyet om man skulle være så uheldig å måtte evakuere.

Den teite regelen som sier at jeg ikke kan ha på noe elektronisk under take off eller landing.
Skrevet
De som skal kjefte på kabinpersonalet fordi de ikke liker maten er jo også en slager. Kabinpersonalet er selvsagt personlig ansvarlige for at maten faller i smak. Det er også veldig mye de kan gjøre med saken i 10 000 fots høyde, midt over atlanteren. Jaddahsann...

:ler: How stupid can you get??

(jeg mener folk, ikke gjest)

Skrevet

Av hensyn til medpassasjerer legger jeg aldri setet bakover når jeg er på fly. Dersom det ikke er nattfly, da, og de bak meg også ligger.

Så jeg irriterer meg over at andre kan finne på å slå setet ned, noe som gjør det veldig trangt for den som sitter bak, og litt irriterende å få et bakhode 30 cm unna ansiktet, der jeg gjerne heller ville hatt avisa mi.

Jeg er ganske lang, da, og får nesten ikke plass til beina mine uansett i Norwegian-flyene...

Så irriterer jeg meg såklart over de som ikke klarer å vente, men går inn likevel, selv om rad 15-25 blir ropt opp, og de sitter på rad 5. Pleier å skule demonstrativt på dem når jeg må stå og vente på at de setter seg før jeg får gå forbi... :fnise:

Men det aller mest irriterende jeg har opplevd, var da jeg skulle fly fra Amsterdam en gang før jul for mange år siden, innsjekkinga tok alt for lang tid (noe data-feil), og jeg måtte bare springe til gaten, og kunne jo ikke bruke tid på tax-free og slikt, selv om jeg hadde planlegt massivt julegaveinnkjøp der. Så ventet vi og ventet i flyet, flyet etterlyste noen passasjerer gjennom høyttalerne. En 20 minutters tid etterpå kom de - med mange tax-free-poser. Maken til frekkhet - la et helt fly vente pga at de skulle handle tax free. (Og JEG var så rettskaffen at jeg ikke gjorde det - sukk)... :)

Skrevet

jeg irriterer meg over personer som bare smeller ned seteryggen uten å spørre om det er greit, for både jeg og sambo er høye mennesker.. og som ofters så er det rett og slett ikke plass til å smelle ned seterygger, iallefall ikke der sambo sitter!!!

Skrevet
Jeg ble skikkelig irritert da vi fløy hjem fra Kreta i sommer. Flyet gikk i totiden på natten sånn ca, og jeg var kjempetrøtt. Med det samme vi kom opp i lufta, la jeg setet bak og la meg til å sove, men gjett hva som skjedde da? Da skulle det selges mat og taxfreevarer!!! Så da var det full belysning og jeg fikk en streng beskjed fra flyvertinnen om å ta opp setet fordi personen bak meg måtte få plass til å spise.. Sove kunne jeg få gjøre etterpå!

Men dette er jo slik det bare fungere da! Det er komplett umulig å få spist noe når den foran har setet bakover, så skulle jo bare mangle at du må vente med det!

Skrevet

Folk på rad 3 som går ombord når rad 15 og bakover blir ropt opp - og så blir stående i midtgangen for å legge to kofferter og et par ytterjakker og fjorten taxfree-poser opp i bagasjehyllene, og dermed sperrer for alle andre.

Folk som ikke tar opp seteryggen når det skal spises.

Folk som plutselig legger ned seteryggen uten noen form for forvarsel.

Folk som mener at andre ikke skal ha lov til å ta ned seteryggen i det hele tatt, og demonstrerer ved å kjøre knær og andre kroppsdeler inn i setet foran.

Folk som tror de bare kan ta vindussetet jeg enten a) har betalt ekstra for å forhåndsbestille, eller b) har kommet tidlig til flyplassen for å få.

Å sitte ved siden av veldig overvektige personer. Verste var den gangen personen jeg skulle sitte ved siden av hadde tatt opp armlenet mellom oss før jeg fikk satt meg ned, sånn at hun faktisk okkuperte minst halve setet mitt også. Intimt.

Når flyselskapene roter med spesialmat-bestillingene, sånn at jeg ikke får mat. (Og det skjer faktisk ganske ofte).

Gjest marihan
Skrevet
Men dette er jo slik det bare fungere da! Det er komplett umulig å få spist noe når den foran har setet bakover, så skulle jo bare mangle at du må vente med det!

Men det var ikke snakk om et lite, trangt norwegianfly altså. Det var mer enn god nok plass til å spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...