Gå til innhold

Etter operasjon: tapen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

tapen under puppene (etter brystoperasjon) skal sitte i 4 uker. Etter det - skal man eller skal man ikke fortsette å tape selv?

Takk for svar (Camille nyoperert :o )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tapen må sannsynligvis byttes ut før de fire ukene har gått uansett. Er det ikke noe med at tapen skal være på til arret ikke er rødt lenger? Jeg tror ikke du må fortsette å tape etter 4 uker..

Gjest Anonymous
Skrevet

Når jeg leser litt mer nøye, så står det 1-3 måneder...hehe... Men jo lengre jo bedre, fikk jeg inntrykk av..

Det er jo uansett ikke noe stress å ha den tapen på, den vises jo bare når man er helt naken.

Gjest Donna
Skrevet

Lurt å beholde tapen lenger ja. Den bør ikke skiftes for ofte da dette kan skade huden. Tapen beskytter arret og hindrer strekk. Skal man sole toppløs så skal man ha tape på arret.

Men: hvordan tar man av bandasjetapen???

Jeg er bandasjert forran med et bredt hudfarget plaster. Og kan ikke forstå annet enn at det må være vondt å rive det av???? Hvordan gjør man når de 5 dagene er omme og den skal av....(og hva kan man forvente seg på undersiden????

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei virgo.

Jeg hadde samme tape som deg,den er ikke særlig vond og ta av,den er ikke "klissete" bare prøv å løft på den rundt puppene så ser du :wink:

Men etter som du har hatt/har? mye smerter kan det være lurt å få hjlep til og løsne den bak. *Maria*

Gjest Donna
Skrevet

Til Maria :

*puster lettet ut*

skal ikke av før på tirsdag tror jeg ......får få min mor til å hjelpe da.

Men : hvordan føles det etterpå? føles det som om brystene faller av?

Må sportsbh på med en gang? Hva med dusjingen - sports'bh på da også?

Skrevet

tapen over arrene skal sitte på til den detter av av seg selv, men maks fire uker. om den ikke har falt av da, skal du ta den bort. etter det skal tapen skiftes en gang i uka, fram til det har gått tre måneder.

da behøves ikke tapen lenger.

men det første året skal man ha enten tape eller sunblock over om man soler seg toppløs.

(har dere ikke fått info fra klinikken, eller har dere bare glemt hva de har sagt? uansett: om dere lurer på noe; ring klinikken, og følg rådene som den gir. )

Gjest Donna
Skrevet

Problemene er vel at det er så mye forskjellig info rundt om på nettet. Og det er lett å blande sammen.

Jeg fikk en del info fra klinikken i går - men da var jeg fremdes nokså groggy etter bedøvelsen ...de maste masse ..lurte på om jeg lurte på noe - og jeg greide ikke å svare for jeg hadde mer enn nok med meg selv ...synes det burde vært gjort før....... :oops: :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...