Gjest Pasta Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Kort fortalt har jeg og kjæresten kjøpt leilighet sammen. Vi kjøpte for 3 måneder siden. Siden da har ting gått nedover for oss... Vi sliter i forholdet, ekstrem vonde perioder etterfulgt av gode perioder. Nå sier han at han ikke vil forsøke mer fordi han har tapt mye følelser. Jeg synes det er så utrolig vanskelig å gi slipp på det hjemmet man har bygget oppp sammen. Jeg er villig til å forsøke mitt beste. Nå er spørsmålet, selv vi forsøker er det noe mulighet for at man kan få tilbake følelser man hadde over tid? Jeg merker også at ting ikke er som før, men jeg elsker fortsatt gutten selv om jeg også føler at ting ikke er helt som før. Er det verdt å prøve å redde samlivet? Har dere opplevd noe lignende, at ting ser veldig mørkt ut men at det går over og ting blir ba igjen? ...eller er det bare å gi opp alerede nå?
Gjest RealistiskMann Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 For å svare konkret på spørsmålet ditt: Hvis du er mann: Ja, de kan komme tilbake. Om dama di hiver seg rundt og revitaliserer det mannen eventuelt savner (mer kompisfritid, flere fotballkamper på TV, mere sex - bombe - at du er mer interessert i ham, mentalt og ikke minst fysisk, tar oftere på ham, gir ham komplimenter og viser overfor han og resten av verden at du med hodet og hjertet er hans, og bare hans kvinne), da er det håp skal du se. Hvis du er kvinne: Har kvinnen først bestemt seg/konkludert med at følelesene er borte - point of no return - good bye! Livets skole..............for mange
MissStiles Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Jeg tror det er forskjellig fra person til person. Men eksen min gjorde det slutt med meg fordi følelsene hans for meg var borte. Hvorfor? Det vet han ikke. Ikke jeg heller men jeg har mine teorier. Vi prøvde i noen måneder til etter at han sa det til meg men det hjalp ikke. De kom ikke tilbake. Jeg skulle gjerne prøvd litt lengre men hvor lenge?! Det vet jeg ikke. Sånn er livet av og til. Utrolig trist men..
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Følelsene mine var borte for min samboer når vi hadde bodd sammen i ca 1 år. Jeg sa aldri noe til han for og selv finne ut av det, og med tid og stunder så kom de tilbake. Tror de i første omgang forsvant fordi tilværelsen sammen ble kjedelig, alt gikk i rutiner og jeg kunne tilslutt starte en krangel bare for og få litt spenning i hverdagen, utrolig barnslig av meg. Men vi satte oss ned og pratet sammen om hva som virkelig var problemet og ordnet dette med tiden til hjelp, og jeg fikk tilbake følelsene mine igjen og elsker han mer en jeg noen gang har gjort.
Gjest Gjest_kariS_* Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 jeg gjorde det slutt med typen min for ca 3 måneder siden etter at vi var sammen i et halvt år. jeg hadde ikke lenger følelser for han. men nå har vi etterhvert møtt hverandre igjen, pratet sammen, blitt bedre kjent med hverandre, lært oss å kjenne bedre. jeg har planer nå om å ta han tilbake, slik det føles. og han virker å være med på det. nå ligger det ann til at vi får et bedre forhold etter det jeg tror :-)
Haris Pilton Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Det er fullt mulig. Jeg mistet følelsene for min kjæreste gjennom mange år og gjorde det slutt, og de kom 100% tilbake i ettertid, men da var det for sent...
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Først vil jeg starte med å si at 3 månder med "turbulent" forhold er ingen tid. Skal man prøve å få ting til å fungere og følelser tilbake må man regne med at det tar tid. Jeg har vært igjennom det selv. Mistet føelsene for den jeg hadde elsket over mange år. Men vi pratet om det og valgte å jobbe med det forholdet. Men det er ikke en lett priode og det er fortgjort å gi opp for det kan virke som en lettere løsning, når en går vær dag med vondt i hjertet. Men nå har vi det bedre enn på mange år. Så ja følelser kan komme tilbake.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Det er ganske normalt at følelsnene kjølner til tider. Selv har jeg vært gift i flere år, og i lag med mannen i flere år før det. Det er ikke alltid vi har det like godt sammen. Det er perioder hvor jeg ikke er forelsket i ham. Det som er så utrolig godt er at dersom man klarer p jobbe seg igjennom de dårlige periodene, så blir man ofte forelsket på nytt. Og forholdet blir ofte sterkere enn før. Jeg vil absolutt tro at dere kan få tilbake det gode. Ikke gi opp på hverandre nå. Fokuser heller en stund på å gjøre ting sammen dere to, om så bare som venner. Ta dere en tur vekk, gå tur, kos dere sammen. Ikke fokuser på at alt må være tipptopp. Når dere fjerner forventningpresset kan det godt hende at de gode følelsene kommer snikende tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå