Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Det går vannkopper i barnehagen, og mitt barn fikk masse "kviser/blemmer" på kroppen i løpet av gårsdagen. Det har blitt flere prikker i dag, så antar at det er vannkopper. Allmenntilstanden er på topp, og det er bare en prikk som "klør litt". Han er veldig lei seg i dag fordi han ikke får gå i barnehagen. Hvor lenge er det vanlig å holde barna hjemme? Og bør man gå til lege når barnet er "så friskt", bare for å konstatere at det er vannkopper, eller er det unødvendig?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 tror man skal holde barne hjemme til alle prikkene er tørre.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Hvor lang tid bruker det vanligvis å ta?
Gjest Gjest_Iris_* Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Hvor lang tid bruker det vanligvis å ta? Det varierer nok endel. En uke pluss minus, om jeg husker rett.
tingeling Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Hvor lang tid bruker det vanligvis å ta? Du bør regne med 1-2 uker (det er noe skikkelig herk, men slik er det...)
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Du bør regne med 1-2 uker (det er noe skikkelig herk, men slik er det...) Huff, for noe herk! Nå høres jeg sikkert ut som en grusom mor, men det passer så utrolig dårlig å være vekke fra jobb nå! Og ikke har jeg flere "sykt barn dager" heller, så kommer til å gjøre et dypt innhugg i kontoen dette... Hadde han virket syk, hadde jo ting vært annerledes, men bortsett fra en vannkopp som klør litt (og som gir seg med en gang den år salve på), er han frisk og rask... Jaja... noen som har noen "supertriks" for å få fortgang på dette?
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Huff, for noe herk! Nå høres jeg sikkert ut som en grusom mor, men det passer så utrolig dårlig å være vekke fra jobb nå! Og ikke har jeg flere "sykt barn dager" heller, så kommer til å gjøre et dypt innhugg i kontoen dette... Hadde han virket syk, hadde jo ting vært annerledes, men bortsett fra en vannkopp som klør litt (og som gir seg med en gang den år salve på), er han frisk og rask... Jaja... noen som har noen "supertriks" for å få fortgang på dette? Om du/han er skikkelig heldig så får han ikke stort mer enn den ene vannkoppen. Ikke alle barn som får kroppen full, dette varierer også mye. Og da er det kanskje fort gjort. Er ikke smittefarlig mer når "koppene" har tørket inn. Vet ikke om noe som gir fortgang, det er nok bare å ta tida til hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Søk litt på nett, så ser du at det er ikke bare deg dette handler om. Dette er smitte farlig for gravide, og det kan være komplikasjoner etter vannkopper.
tingeling Skrevet 1. desember 2008 #9 Skrevet 1. desember 2008 Sorry, har ingen supertriks. Hos oss begynte det med en liten prikk og så kom de gradvis og han ble gradvis sykere den første uken. Er desverre noe man bare må igjennom. Ikke fall for fristelsen å sende ham i barnehagen. Vannkopper er veldig smittsomt og kan som en over her nevner være farlig for gravide hvis de ikke har hatt det som barn. Dessuten er det sikkert flere foreldre enn deg det passer fryktelig dårlig for med syke barn nå rett før jul. Snakk med arbeidsgiveren din, kanskje du kan jobbe inn dagene senere eller ta ut feriedager? Hos oss kan vi ta ut halve sykt barndager, så når gutten sover så logger jeg meg på og jobber hjemmenfra (det går selvsagt ikke med alle type jobber). (jeg skal innrømme at jeg planlegger/vurderer å smitte neste barn med vannkopper før hun begynner i barnehage, slik at vi er ferdige med det mens en av oss voksne er i permisjon)
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Har en jobb der jeg ikke har mulighet til å jobbe inn fravær, ta ut ferie o.l. Får vel bare belage meg på å være hjemme... Regner med at barn nr. 2 også får dette om ikke lenge (dessverre bruker sykdommer å "overlappe" hverandre fremfor å opptre samtidig her i huset...) Passer sinnsykt dårlig nå, men sånn er det vel...
Rødtoppen86 Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Kjipt å havne i en slik situasjon, men vær så snill å hold barnet ditt hjemme til vannkoppene har tørket inn Foreldre tror ofte at barna er friske selv om de er syke, fordi når barnet er hjemme så foregår det ikke så mye. I barnehagen er det full fart og mye stress som vil gjøre at et barn som er på vei til å bli syk, ofte vil bli mer syk av å være i barnehagen, og da må man plutselig være hjemme enda lenger enn hvis man holdt barnet hjemme fra første dag. Jeg er bare litt lei av alle foreldre som sender syke barn i barnehagen fordi de ikke har tid til å være hjemme med det. For oss som jobber i barnehage er det veldig stressende med syke barn, og det er urettferdig mot de andre foreldrene som holder sine barn hjemme. Huff, ikke rettet mot deg dette TS. Håper du får ordnet opp i din situasjon på en bra måte
Gjest Gjest_fisken_* Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 Vi hadde nettopp vannkopper hos vårt barn, og det tok 7-8 dager. Han ble syk på søndagen, og var derfor borte en hel uke fra barnehagen, og så sendte vi ham i barnehagen mandagen etter. Allmenntilstanden var ganske fin tredje dagen, men det er jo ikke nødvendigvis det som er hovedpoenget. Vannkopper smitter, og smittefarlige barn skal ikke være i barnehagen . Skjønner at det er kjipt og passer dårlig (det passet ikke så bra her heller), men det handler ikke bare om barnets form og allmenntilstand. Vårt barn holdt også på å kjede seg i hjel av å tråkke rundt hjemme med oss, men vi kan ikke smitte hele avdelingen heller.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå