Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

for å gjøre dette veldig kort og enkelt, og gjøre en lang historie kort.. Hadde du reagert hvis en kollega hadde prøvd å kysse kjæresten din på et julebord, hvor flere andre var utro mot både kjærestene og forlovedene sine? det var visst et veldig heftlig julebord, og alle sov på hotell, kjæresten min på rom sammen med hun som prøvde å kysse ham (på grunn av at kompisen hans endte opp med å ta med seg ei av jentene på rommet sitt og han måtte ha et annet sted å sove).

Kjæresten min er utrolig god og trofast, og jeg kan aldri i denne verden tenke meg at han har gjort noe galt. Jeg blir bare litt stressa av å tenke på hele den kvelden han var med på.

Overreagerer jeg eller er det lov å bli litt stressa av sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, julebord er noe dritt. Synes det er så mye utroskap og ekle ting som skjer på mange av de....

Og ja, du kan virkelig reagere på det!

Skrevet (endret)

Nei, jeg synes ikke du overreagerer. Man kan jo ikke styre om man blir stressa eller ikke. Men, dersom du ikke har noe grunn til å ikke stole på kjæresten din, da skulle du heller ikke tvile at det han sier er sant! Han hadde jo ingen grunn til å si til deg at hun prøvde å kysse ham, så det at han sa det, virker ærlig.

Du kan gjerne være stresset over dette, men hvis du ikke har noe grunn til å tenke at det han sier er ikke sant, da hadde jeg lagt det være. Men det må du nok se på ham - hva han selv synes om det hele?

Men dersom jeg var stresset over dette, hadde jeg nok sagt at han skulle ta opp sånt før neste julebord, eventuelt få bestilt enkeltrom eller lignende. Man kan ikke forandre det man har vært bort i, men man kan gjøre ting for å unngå sånt i framtiden. :)

Endret av mrs_bond
Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Du kan gjerne være stresset over dette, men hvis du ikke har noe grunn til å tenke at det han sier er ikke sant, da hadde jeg lagt det være. Men det må du nok se på ham - hva han selv synes om det hele?

Han bare lo det vekk, han hadde hatt en "dritmorsom" kveld, og sier at hun var så full at hun sikkert ikke engang visste hvem det var hun holdt rundt. "holdt rundt?!" var det første jeg tenkte, hahaha.

Neida, men jeg stoler fullt og helt på ham, det er bare litt frustrerende å høre alt dette og kjenne at det stikker litt i magen mens han bare ler det bort.

en som var forlova rota med ei jente...

ei annen jente som attpåtil er lesbisk og har kjæreste lå med han ene gutten...

mens dustejenta som har kjæreste prøvde å kysse på min kjæreste.

De var kun to stk (kjæresten min og sjefen) som ikke gjorde noe galt sånn sett hele kvelden.

Æsj...

Jeg har jo overhodet ingen grunn til å snakke med ham om det heller. "Det stikker inni meg at kollegene dine var teite på julebordet", liksom...? Det er jo ikke akkurat hans feil.

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det samme, men noe tilsvarende...

En kvinne har i 3 år lagt seg etter mannen min.

ALLE ser det, unntatt han.

Jeg blir kjempestresset av det, ikke fordi jeg ikke stoler på han, men fordi jeg vet at han kan havne i en ukomfortabel situasjon hvis han er alene med henne.

Jeg forstår deg slik at du ikke tror at han har vært på "ville veier", og det synes jeg er bra!

Men at det du finner hele situasjonen ukomfortabel skjønner jeg veldig godt.

Jeg er enig med Mrs_Bond: Det er vanskelig å forandre det som har skjedd, men man kan gjøre ganske mye for å hindre at det skjer igjen.

Blant annet kan han bestille enkeltrom neste gang.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Jeg har ikke opplevd det samme, men noe tilsvarende...

En kvinne har i 3 år lagt seg etter mannen min.

ALLE ser det, unntatt han.

Huff, ja...

En ting jeg har tenkt på i ettertid er at når han fortalte meg det, var at han sa "det var ei som prøvde å kysse meg, høhø", så sa jeg "åja, *navnet hennes*?", så var det jammen hun også.

jeg forstod med en gang hvem det var.

hmm!

Gjest WildRider
Skrevet

Så tåpelige er julebordene på jobben til kompisen min også, sammen med alkoholen kaster alle hemningene med hverandre, gift som samboer, kjæreste som forlovet. Motbydelig...

Skrevet
Han bare lo det vekk, han hadde hatt en "dritmorsom" kveld, og sier at hun var så full at hun sikkert ikke engang visste hvem det var hun holdt rundt. "holdt rundt?!" var det første jeg tenkte, hahaha.

Neida, men jeg stoler fullt og helt på ham, det er bare litt frustrerende å høre alt dette og kjenne at det stikker litt i magen mens han bare ler det bort.

/.../

Jeg har jo overhodet ingen grunn til å snakke med ham om det heller. "Det stikker inni meg at kollegene dine var teite på julebordet", liksom...? Det er jo ikke akkurat hans feil.

Tja, jeg synes det er ganske teit å bare le det vekk. Han må jo også forstå at det er ikke noe morsomt? Jeg hadde i hvert fall vært sur hvis samboeren hadde oppført seg sånn.

En ting er at noen prøvde å kysse ham, det er jo ikke problemet og ikke hans skyld. Men å ikke forstå at sånt ikke er bare hø-hø, er litt vanskeligere å svelge.

Synes jeg da.

Han kan jo selvfølgelig ikke være ansvarlig over hvordan andre oppfører seg, men hvis andres oppførlser går utover ham (det at han ikke kan overnatte i hans eget rom osv), da er det allerede et problem.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Tja, jeg synes det er ganske teit å bare le det vekk. Han må jo også forstå at det er ikke noe morsomt? Jeg hadde i hvert fall vært sur hvis samboeren hadde oppført seg sånn.

En ting er at noen prøvde å kysse ham, det er jo ikke problemet og ikke hans skyld. Men å ikke forstå at sånt ikke er bare hø-hø, er litt vanskeligere å svelge.

Synes jeg da.

Han kan jo selvfølgelig ikke være ansvarlig over hvordan andre oppfører seg, men hvis andres oppførlser går utover ham (det at han ikke kan overnatte i hans eget rom osv), da er det allerede et problem.

Grunnen til at han ler det vekk er fordi hun var så sørpe full at han mener at det ikke er noe å tenke på.

Men jeg tenker da like mye uansett, hehe :sukk:

Skrevet
Grunnen til at han ler det vekk er fordi hun var så sørpe full at han mener at det ikke er noe å tenke på.

Men jeg tenker da like mye uansett, hehe :sukk:

Kan du bare ikke snakke med ham og si at du forstår at det ligger ingenting bak, men at du likevel føler at det er vanskelig å la være å tenke på det hvis han tar sånt så lett?

Jeg synes at sånt må diskuteres, hvis det plager deg, må dere diskutere og finne fram til en løsning hvordan du kan føle deg bedre, så at han også vet hvor viktig eller irriterende dette er for deg. Vi tenker ikke alltid like rasjonelt, og vi kan ikke føle på kommando. Så du kan jo ikke bare slutte å føle som du føler bare fordi han synes det var ingenting.

Hvis dere ikke diskuterer dette, kan det godt gå at du går og tenker om dette lenge og det blir en sur følelse som ikke går helt vekk. Og neste gang han skulle gjøre noe (hva som helst) galt, bygger det bare opp. Og da blir det gjerne større og større problemer om småting, siden man ikke løser de.

Uansett - lykke til!

Skrevet

Her i huset har vi en ganske enkel regel, julebord med overnatting driter vi i - julebord kommer man hjem ifra- og slipper dermed unødvendig grubling fra den andre parten!! Dette er for øvrig noe vi begge foreslo omtrent samtidig, og er veldig komfortabel med - har igenting med stole på/ikke stole på å gjøre, men vi trives også best å sovne i armene på hverandre - vi har vært sammen i 12 år og gift i 8.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Her i huset har vi en ganske enkel regel, julebord med overnatting driter vi i - julebord kommer man hjem ifra- og slipper dermed unødvendig grubling fra den andre parten!! Dette er for øvrig noe vi begge foreslo omtrent samtidig, og er veldig komfortabel med - har igenting med stole på/ikke stole på å gjøre, men vi trives også best å sovne i armene på hverandre - vi har vært sammen i 12 år og gift i 8.

Men er ikke det litt...jeg vet ikke...kontrollerende?

Jeg selv hadde syntes det var kjempeherlig med en sånn regel, men jeg vet at hadde jeg foreslått det for ham hadde han lurt på om jeg ikke stolte på ham.

Skrevet

Jeg føler også for å legge til at vi bor en 5 minutters kjøretur fra byen, hvor hotellet var. Det er ikke så lett å tenke logisk og rasjonelt klokka 5 om morningen når man er full og trøtt og bare vil sove, og man har et hotellrom innen gåavstand. Jeg hadde helt sikkert gjort det samme.

Men likevel.

Jeg hadde i hvert fall hatt dårlig samvittighet etterpå. Tror jeg.

Stress å være jente!

Gjest Betty89
Skrevet (endret)

Jeg selv hadde syntes det var kjempeherlig med en sånn regel, men jeg vet at hadde jeg foreslått det for ham hadde han lurt på om jeg ikke stolte på ham.

Synes ikke det er kontrollerende! Du kan bare si du ønsker han hjem etterpå, for å sove sammen med han. Du kan jo spørre om han ikke hadde ønsket det samme, om det var du som skulle på julebord? :)

Endret av Betty89
Skrevet

en som var forlova rota med ei jente...

ei annen jente som attpåtil er lesbisk og har kjæreste lå med han ene gutten...

mens dustejenta som har kjæreste prøvde å kysse på min kjæreste.

De var kun to stk (kjæresten min og sjefen) som ikke gjorde noe galt sånn sett hele kvelden.

Æsj...

Jeg synes du har veldig god grunn til å snakke med ham om dette.

Med et slikt opplegg som dette, kan han havne i trøbbel...

Hun har kjæreste... kjæresten finner ut at hun har prøvd seg på samboeren din, og at hun har delt seng/rom med ham.

Kjæresten hennes blir sur, og da kan hun veldig lett vri alt over på din samboer.

Hvor står samboeren din da?

Vi har det også slik at julebord med overnatting er MED partner, eller ikke i det hele tatt, og det var hans forslag fordi han ikke ville havne i slike situasjoner som kunne misforstås eller skape usikkerhet!

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Jeg synes du har veldig god grunn til å snakke med ham om dette.

Med et slikt opplegg som dette, kan han havne i trøbbel...

Hun har kjæreste... kjæresten finner ut at hun har prøvd seg på samboeren din, og at hun har delt seng/rom med ham.

Kjæresten hennes blir sur, og da kan hun veldig lett vri alt over på din samboer.

Hvor står samboeren din da?

Vi har det også slik at julebord med overnatting er MED partner, eller ikke i det hele tatt, og det var hans forslag fordi han ikke ville havne i slike situasjoner som kunne misforstås eller skape usikkerhet!

Han spurte meg faktisk om jeg ville være med og sove på hotellet hvis jeg også skulle ut på byen, men jeg så ikke poenget i det siden vi som sagt bor 5 minutter unna byen og dessuten skulle jeg ikke ut den dagen uansett... my bad? :sukk:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Bor dere 5 min fra hotellet han overnattet på?? Hvorfor hutet han seg ikke hjem når han forstod at det kom til å ende med at han måtte dele rom med en annen kvinne???

Jeg hadde klikket i vinkel dersom min mann hadde delt hotellrom med en annen kvinne (som tidligere hadde forsøkt å kysse han).. hva om det hadde vært omvendt?? hva om du hadde delt hotellrom med en som tidligere på kvelden hadde prøvd å kysse deg..?? Hadde han reagert tror du?? ...

Ett realt overtramp spør du meg...skjønner ikke hvorfor han ikke gikk hjem..og ikke skyld på fylla..!!

sorry..! Kjenner jeg blir varm i hodet her jeg sitter...

Skrevet
Bor dere 5 min fra hotellet han overnattet på?? Hvorfor hutet han seg ikke hjem når han forstod at det kom til å ende med at han måtte dele rom med en annen kvinne???

Jeg hadde klikket i vinkel dersom min mann hadde delt hotellrom med en annen kvinne (som tidligere hadde forsøkt å kysse han).. hva om det hadde vært omvendt?? hva om du hadde delt hotellrom med en som tidligere på kvelden hadde prøvd å kysse deg..?? Hadde han reagert tror du?? ...

Ett realt overtramp spør du meg...skjønner ikke hvorfor han ikke gikk hjem..og ikke skyld på fylla..!!

sorry..! Kjenner jeg blir varm i hodet her jeg sitter...

Helt enig! Ikke for å laga noe unødvendig drama her, men stoler du virkelig 100% på han når han sier det ikke skjedde noe mer?

Jeg hadde ikke stolt på min mann i akkurat denne settingen, dessverre..

Skrevet

Neida, det er ikke kontrollerende dersom begge ønsker det slik. Vi har hatt en lignende uskreven regel. Dersom ikke ektefeller er invitert gidder vi ikke dra på julebordet. Så morro er det ikke å spise vond mat og se på tåpelig norsk drikkekultur.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Heisann, tenkte jeg skulle oppdatere litt :)

Jeg snakket med ham i går kveld, takket være dere :)

Som vanlig var han veldig forståelsesfull, og innrømte at det ikke var et sjakktrekk, og lovet meg å ikke trø over den grensen igjen.

Jeg synes uansett fortsatt ikke at det er OK, og det sa jeg til ham. Det tar nok litt tid før jeg kommer over dette. Men han vet i hvert fall nå til neste gang hvor linja går, og han kommer til å ta opp dette før neste personalfest. (hurra, det kommer flere av dem).

Så får jeg bare se hvordan det går framover..... :) :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...