Gå til innhold

Miami Beach

Tintin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Kom faktisk hjem fra Miami Beach for en uke siden!! Jeg og samboer var 12 dager i usa. To dager i Orlando og resten av tiden i Miami. Vi bodde på collins ave. som er temmelig sentralt på Miami Beach og hadde 3 min å gå til stranden. Vet ikke om det er så utrolig mye å se, f.eks som d finnes i byer som Roma, Praha, o.l. Men er jo utrolig kjekt å bare rusle rundt i gatene, ligge på stranda og spise god mat :-D Art deco district er koselig å vandre i, pluss ocean drive...

Anbefaler å dra til kjøpesenteret som heter Sawgrass Mills Mall, supert kjøpesenter som er et såkalt outlet mall hvor de har veldig hyggelige priser ;)

Ellers om d er noe spesifikt du lurer på kan du jo bare spørre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom Miami Beach i ei uke i fjor, og personlig fant jeg ikke på noe mer å gjøre enn å ligge på stranda om dagen og å gå på utestedene som forøvrig er veldig bra. Men Miami var siste stopp etter et halvt år i statene så hvis det var mer å finne på der så hadde jeg ikke orket det uansett.

Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke tok en svipptur over til Bahamas, da det er veldig nærme. Det kommer jeg til å gjøre hvis jeg reiser dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg besøkte noen venninner der og de snakket mye om Aventura Mall, det er visst et bra kjøpesenter.

Og så er det en kjekk shoppegate, Lincoln Road, som også har mange koselige uterestauranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Miami i sommer og tok den turen til Bahamas. Vil absolutt anbefale å få den med seg.

Til de som tar den turen. Båten går fra Fort Lauerdale tidlig om morgenen. Sørg for å komme tidlig ombord og få en lugar. Det er deilig å ha mulighet til å ta seg en lur samt kunne dusje, skifte klær og ha et sted å oppbevare bagasjen.

Det er ikke lov til å ta med seg hverken matvarer eller drikke ombord.

Frokost, lunsj og middag blir servert ombord.

Om man ikke har vært på Bahamas før så vil jeg anbefale å bli med på den guidede utflukten. Da kommer man raskt ut av båten. Bussene står og venter og vi kom i alle fall til ett nydelig anlegg med det karibiske hav på den ene siden og ett fantastisk bassenganlegg på den andre siden. Vi ble også fraktet via taxibåt inn til sentrum og hadde mulighet til å se oss om der.

Angående Miami Beach. Om du handler på collins avenye så er det dyrt. går du 2 gater opp til washington street så er det billigere.

Flott strand, Mye bra restauranter. Vi fant en bra italiensk på lincon street.

Vi hadde med oss en guide som var lolkalkjent så han gav oss endel tips.

Vil ellers foreslå at dere ser etter på hotellet angående utflukter.

Vi var egentlig stasjonert i Orlando men tok denne turen til Miami og Bahamas med ett selskap som arrangerte turer via hotellet i orlando.

På vei inn til Miami var vi også på tur i Everglades.

Alt i alt så er Florida en fantastisk stat med mange muligheter for utflukter.

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har fått bestilt flybillettene til Miami nå!!!

Gleder meg som bare det :)

Bra dere er så flinke til å komme med tips her, bl.a. Bahamas høres jo

veldig fristende ut.

Bare å peise på med mer!! Er bare genialt med flere gode reisetips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miami Beach - ææ!!! Vi var der i sommer to dager etter et cruise (freedom of the seas - fantastisk) men Miami, det var ikke gøy. Vi fant en resturant som så bra ut, der maten var svidd, doene var i en trang kjeller, hvor strømmen gikk og mens vi datt å spiste kom det en mann med en diger slange rundt halsen som viftet med hode dens helt bort mot annsiktet til sønnen min, han ble liveredd! Det var ekkelt i miami, og vi så på klokken hele tiden for å se om dagen snart var over, før i ferien hadde vi kost oss, og dagene hadde gårr så fort. men ikke da. bølgene på stranda var så høye at det ikke var lov å bade, og i byen gikk det uteliggere og narkomane om hverandre. Dra heller til orlando, der var vi en hel uke uten å se noe ekkelt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miami Beach - ææ!!! Vi var der i sommer to dager etter et cruise (freedom of the seas - fantastisk) men Miami, det var ikke gøy. Vi fant en resturant som så bra ut, der maten var svidd, doene var i en trang kjeller, hvor strømmen gikk og mens vi datt å spiste kom det en mann med en diger slange rundt halsen som viftet med hode dens helt bort mot annsiktet til sønnen min, han ble liveredd! Det var ekkelt i miami, og vi så på klokken hele tiden for å se om dagen snart var over, før i ferien hadde vi kost oss, og dagene hadde gårr så fort. men ikke da. bølgene på stranda var så høye at det ikke var lov å bade, og i byen gikk det uteliggere og narkomane om hverandre. Dra heller til orlando, der var vi en hel uke uten å se noe ekkelt =)

Hehe huff.....

men 1. alle restaurantene har ikke svidd mat med doer i trang kjeller

2. bølgene er ikke høye hele tiden noe mer enn andre steder

3. downtown miami bør man bare holde seg unna.

men ja, jeg er enig i at det er en småekkel plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Vi var ikke i Downtown, men en gate ved siden av hmm. husker ikke navnet. Der med de pastelllfargede husene, ved stranda. Det var det veldig ekkelt, bland annet store reklameskilt for "madonna nattklubb",, med nakene damer på, og rundt om ring lå det folk på fortauet med en fot osv.. det var ikke gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke i Downtown, men en gate ved siden av hmm. husker ikke navnet. Der med de pastelllfargede husene, ved stranda. Det var det veldig ekkelt, bland annet store reklameskilt for "madonna nattklubb",, med nakene damer på, og rundt om ring lå det folk på fortauet med en fot osv.. det var ikke gøy!

det er vel art deco-distriktet du tenker på... og det er jo ikke akkurat "i byen".

jeg tror faktisk ikke jeg så nesten en eneste uteligger der, i hvert fall ingen med én fot :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Er det forresten noe hjemmeside for den båtturen fra Florida til Bahamas?

Hvor lang tid tok det?? Og hvor mye kostet det sånn ca? :)

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_pia_*

Hei!

Ocean drive og Lincoln road er en del av South beach, Miami....

Cruise til Bahamas kan du ta både som 3 og 4 dagers fra havna i MIami, du trenger ikke dra til Fort Lauderdale. Vi reiste med Norwegian Cruiseline, men Royal Carribean cruise line og Carnival cruiseline tilbyr også slike cruise.

Vi betalte vel ca 3000 for 2 i 3 dager. Da fikk vi mat og noe drikke. Brus/alkohol måtte vi betale ekstra for.

Med NCL ble det fokusert endel på fest og moro, med mye live musikk på dekk og de fleste drakk paraplydrinker i et sett. Vet ikke hvordan det er ombord hos RCCL og CCL.

God tur!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...