Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Hei, Kanskje et dumt spm, men jeg har ingen barn selv så jeg spør de med erfaring.. Vi skal feire jul hos oss selv for første gang i år, det blir stas! Har bedt noen venner med barn på middag, disse barna er 3, 3 1/2 og 1 1/2 år. Den minste spiser kanskje ikke det samme som oss (??), men for de to andre, skal jeg ta sjansen på å dekke på til dem med "fintallerkener" som til de voksne? Selv er jeg litt både og. Det er veldig dyre og fine tallerkener (synes jeg selv) som jeg har brukt tid på å spare til, men på den annen side hva er poenget med dem hvis vi ikke kan bruke dem??!! Hvis uhellet skulle være ute, er jeg sikker på at mine venner vil tilby seg å betale, men dobbeltmoralsk som jeg er vil jeg avstå fra pengene men samtidig irritere meg over det knuste fatet.. hehe
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Hos oss spiser barn på finserviset og med sølvtøy. Vi har et barn på tre år selv, har htt besøk av barn både små og store og har kun hatt uhell som mannen min har stått for. De fine galssene som er veldig tynne, får de ikke, men ellers bruker de som de voksne. Vi har ting som kan brukes ja, men det koster jo for det, men vi synes at det er hyggelig barna inkluderes også.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Har barna sittet ved et bord før? Eller har de vokst opp i hule? Treåringer må da klare å spise uten å rive tallerkenen i gulvet. Ettåringen også, fordi man ikke lar en ettåring sitte alene uten tilsyn. En voksen vil i såfall sitte ved siden av ettåringen og kunne passe på at ingenting går i gulvet. Men hold unna høye stettglass, de er lett å vippe over ende.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Nei, jeg synes ikke barna trenger finserviset... Jeg har to barn selv, og jeg syntes det var grusomt å komme på besøk til venner som hadde dekket på med det fineste de hadde. Jeg var livredd for at barna skulle ødelegge noe, og passet på hvert sekund, med det resultatet at jeg ikke klarte å nyte middagen selv. Da hadde det vært mye bedre for meg om vertskapet hadde tenkt på at barn kan være litt klossete, og gitt dem servise de ikke hadde vært så redde for. Hadde jeg vært deg, og hvis jeg hadde hatt god råd, hadde jeg tatt en tur på nille/europris for å se om jeg fant noen morsomme billige juletallerkner for barn.
thapara Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Hadde gitt ettåringen en mer barnevennlig tallerken. Om foreldrene vet at treåringene pleier å kaste ting i gulvet sier de sikkert i fra når de ser du har dekt på fint til dem, så du kan finne noe annet..
Gjest *Mim* Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Jeg hadde spurt foreldrene hva de synes. Noen barn har lett for å rive ned eller er litt klumsete, da vet nok foreldrene om det selv. Jeg hadde nok latt treåringen fått fin tallerken, og funnet en litt mer barnevennlig til ettåringen. For øvrig heter det servise.
cilja Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Også er det jo sånn at du ikke kan ta finserviset med deg når din tid er over. Bruk det mens du kan, og gjør stas på barna også (kanskje ikke de aller minste).
Mixelite Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Ungene synes det er voldsomt stas å få samme servise og ikke minst glass som de voksne, så jeg ville ha gitt det til dem også. Vi har hatt barn i selskap mange ganger og har til gode å se noe bli knust eller ødelagt.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Hos oss har barna alltid fått spise av finservise. De syns jo at det er så stas, men de tynneste glassa har de ikke fått, rett og slett fordi barna ofte tygger litt på glasset når de drikker og da er det så lett for at glasset kan knuse og at de skal få glass i munnen. Man bruker vel uansett ikke noe man ikke tåler å miste. Voksne kan jo like godt være uheldige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå