Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #21 Skrevet 3. desember 2008 KateW: Det der var.. hysterisk morsomt. Jeg begynte plutselig å le som bare det.
Gjest Konservativ Mann Skrevet 3. desember 2008 #22 Skrevet 3. desember 2008 Snorking er et symptom på søvnapné. Søvnapné medfører dårlig søvnkvalitet, samt at det kan føre til en rekke helseproblemer. Anbefaler at du ber mannen din dra til fastlegen og få time på en søvnklinikk for undersøkelse.
Gjest KateW Skrevet 4. desember 2008 #23 Skrevet 4. desember 2008 Nå har jeg sittet her med masse bilder i hodet av en haug med avatarer som har drevet og smattet og plystret i natt... Noe hell?
Votten Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #24 Skrevet 4. desember 2008 Nå har jeg sittet her med masse bilder i hodet av en haug med avatarer som har drevet og smattet og plystret i natt... Noe hell? Hehe, nei i går sovnet jeg faktisk først, så slapp og smatte og plystre.. hehe.. Bedre lykke neste gang.. Noen andre som har prøvd?
Nabodama Skrevet 4. desember 2008 #25 Skrevet 4. desember 2008 Ikke ennå her heller, for jeg sov på hotell i natt....men til natten:)
Glamann Skrevet 4. desember 2008 #26 Skrevet 4. desember 2008 Høres ut som søvnapne, dette finnes det mange midler for å kurere både operasjon og hvis det ikke er mulig en sånn CPAP maskin som han sover med. Får en maske til å legge over munn/nese som gir et lite trykk inn i nese/munn når han begynner å snorke. De fungerer fint og er helt lydløse.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #27 Skrevet 4. desember 2008 Høres ut som søvnapne, dette finnes det mange midler for å kurere både operasjon og hvis det ikke er mulig en sånn CPAP maskin som han sover med. Får en maske til å legge over munn/nese som gir et lite trykk inn i nese/munn når han begynner å snorke. De fungerer fint og er helt lydløse. De fleste som snorker, har ikke søvnapnésyndrom. Hvis de i tillegg til å snorke holder pusten påfallende lenge, er imidlertid denne diagnosen mye mer sannsynlig. Som du sier, er det viktig å få dette behandlet, ikke bare av hensyn til familien, men også av hensyn til snorkerens egen helse. Ellers er det enkleste å gjøre når en ikke får sove pga en nådeløst snorkende ektefelle, å sparke vedkommende ut av huset til han har lært seg å sove uten å forstyrre andres nattesøvn. Det må i det minste være mulig å kreve at snorkeren venter med å sovne til samboeren sover.
Drua Skrevet 4. desember 2008 #28 Skrevet 4. desember 2008 Huff... jeg snorker selv jeg, bra jeg er singel
Fluffie Skrevet 5. desember 2008 #29 Skrevet 5. desember 2008 Min snorker ikke hele natten, men han har en veldig lei tendens til aa begynne aa snorke akkurat naar jeg skal til aa sovne. Ofte snorker han ikke saa lenge foer det gir seg, men noen ganger holder han paa i evigheter til jeg ligger der og er helt desperat etter aa sove (har ikke sofa eller noe jeg kan sove paa istedenfor). Jeg pirker og dytter for harde livet, og proever aa ikke vekke han (da blir han irritert), men en metode funker visst ikke mer enn en gang. Men naa er jeg hos min familie noen uker, saa skal teste noen raad her naar jeg er hjemme igjen. Og skaffe en saann spray og evnt. sende han til legen for aa sjekke om det er spesielle grunner til at han snorker.
Dåsa Skrevet 5. desember 2008 #30 Skrevet 5. desember 2008 Her var det mye morsomt! Og mye morro jeg kan prøve på min samboer! Han er ikke sååå ekstrem.. Men likevel..
Gjest dalieo Skrevet 5. desember 2008 #31 Skrevet 5. desember 2008 Kjæresten min snorker også, og jeg blir gal av det. Hater når folk rundt meg bare puster litt tungt, så frustrasjonen er stor når kjæresten snorker høyt og jævlig i øret mitt mens jeg er dødstrøtt og gretten.. blir irritert bare av å tenke på det. Men skal prøve smattinga i natt
Nattpatruljen Skrevet 5. desember 2008 #32 Skrevet 5. desember 2008 Spent på om dette med smatting fungerer.. Eksmannen snorket så det ljomet, men han er eks og ikke noe problem - men han jeg nå og da deler seng med snorker også endel.. Mitt beste triks er å sovne først, for sammen med sistnevnte nekter jeg å sove med øreplugger!!! Skjelden jeg våkner av bråket, det er mer det at det er vanskelig å sovne om Han har sovnet først..
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #33 Skrevet 5. desember 2008 Min snorker ikke hele natten, men han har en veldig lei tendens til aa begynne aa snorke akkurat naar jeg skal til aa sovne. Ofte snorker han ikke saa lenge foer det gir seg, men noen ganger holder han paa i evigheter til jeg ligger der og er helt desperat etter aa sove (har ikke sofa eller noe jeg kan sove paa istedenfor). Utrolig egoistisk gjort av ham å sovne før deg når han vet at snorkingen er et problem. Han MÅ lære seg til å vente med å sove til du har sovnet!!!
Fluffie Skrevet 5. desember 2008 #34 Skrevet 5. desember 2008 Utrolig egoistisk gjort av ham å sovne før deg når han vet at snorkingen er et problem. Han MÅ lære seg til å vente med å sove til du har sovnet!!! ... Hvordan i alle dager skal han vite om jeg har sovnet eller ikke? Han sovner lett, kan gaa to minutter saa er han borte. Jeg kan fint bruke over en time paa aa sovne. Jeg har proevd aa legge meg foer han, men det funker ikke helt fordi jeg bare blir liggende vaaken og vente til han er der. Og saa ligger jeg vaaken enda lenger...
Gir Skrevet 6. desember 2008 #35 Skrevet 6. desember 2008 Kjøp en snorkespray...det funker! Hadde en samboer jeg ble sprø av og fikk han på snorkespray. Han snorket mindre og mindre, og etter ca 1 års bruk hver kveld sluttet han faktisk å snorke (hvertfall 98% bedre)!! Når han fikk "tilbakeslag" brukte han sprayen og da ga det seg igjen. Har hørt flere som har samme erfaring...bedre enn å miste nattesøvnen Helt enig! Natesøvnen min har forbedret seg enormt etter snorkesprayens inntog på Bunnpris og apotekene. Helt stille på nettene. Men netter han glemmer dem, da er det som å sove på et sagbruk igjen. Og nattesøvnen hans også har forbedret seg, da man sover ganske lett når man snorker. Nå er begge to mye mer uthvilt på morgenen Min mor har også startet med snorkespray og er mye mer opplagt enn før! Prøv den som du sprayer opp i nesa, ikke den som heter Silence (skum som man spruter i munnen). Ut ifra min erfaring fungerer nesesprayen mye bedre. Lykke til!
Cæsar Skrevet 6. desember 2008 #36 Skrevet 6. desember 2008 Hva heter denne nesesprayen? Får man den på alle apotek, eller helsekost?
Nienna83 Skrevet 7. desember 2008 #37 Skrevet 7. desember 2008 Jeg merker det at vekten til samboer har alt å si for snorkingen hans. Når han er i form og slank, spesielt i overkropp og hals så hører jeg knapt at han puster når han sover. Må av og til sjekke at han faktisk puster, så stille er han. Om han derimot har lagt på seg noen kilo snorker han noe helt sinnsykt, hele natten. Er så sinnsyk forskjell, kanskje noe å teste?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #38 Skrevet 7. desember 2008 ... Hvordan i alle dager skal han vite om jeg har sovnet eller ikke? Han sovner lett, kan gaa to minutter saa er han borte. Jeg kan fint bruke over en time paa aa sovne. Jeg har proevd aa legge meg foer han, men det funker ikke helt fordi jeg bare blir liggende vaaken og vente til han er der. Og saa ligger jeg vaaken enda lenger... Han må passe på å holde seg våken til han er sikker på at du sover. Såpass må du kunne kreve! Han sovner sikker raskt som bare det selv om han må vente litt med å prøve å få sove.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #39 Skrevet 7. desember 2008 Jeg merker det at vekten til samboer har alt å si for snorkingen hans. Når han er i form og slank, spesielt i overkropp og hals så hører jeg knapt at han puster når han sover. Må av og til sjekke at han faktisk puster, så stille er han. Om han derimot har lagt på seg noen kilo snorker han noe helt sinnsykt, hele natten. Er så sinnsyk forskjell, kanskje noe å teste? Du må forlange at han går ned i vekt. Dette pleier å hjelpe på snorketendensen.
Gir Skrevet 8. desember 2008 #40 Skrevet 8. desember 2008 Hva heter denne nesesprayen? Får man den på alle apotek, eller helsekost? Den jeg snakker om får du på Bunnpris og apoteket. Tror den rett og slett heter Sov Godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå