Gå til innhold

Lage krøller med rettetang

SuperNova

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få til fine krøller med rettetang, og fant denne metoden på youtube:

Jeg synes frisøren har håret så lenge i tanga mens hun vikler det rundt. Går det an uten å skade håret? Må man dempe varmen når man skal gjøre det?

Dere som er flinke til dette, hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarte det første gangen jeg forsøkte, både vanlige krøller og 50 talls bølger.

Det er ikke så vanskelig..syns jeg da :)

Første bud er iallefall å sørge for at styleren er ren, ellers får du ikke dratt den jevnt..om du skjønner (krøllen blir ikke fin om styleren "hakker" seg nedover håret).

Og det er smør på flesk å vikle håret så mye rundt jernet som det vises i youtube videoen her, 180 grader er nok, ikke trill rundt.

Ta en titt på filmsnutten her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det første gangen jeg forsøkte, både vanlige krøller og 50 talls bølger.

Det er ikke så vanskelig..syns jeg da :)

Første bud er iallefall å sørge for at styleren er ren, ellers får du ikke dratt den jevnt..om du skjønner (krøllen blir ikke fin om styleren "hakker" seg nedover håret).

Og det er smør på flesk å vikle håret så mye rundt jernet som det vises i youtube videoen her, 180 grader er nok, ikke trill rundt.

Genialt :) Endelig har jeg forstått hvordan jeg skal gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lærte trikset av frisøren min, men ser på videoen at eg ikkje har gjort det helt riktig..eg vrir jernet mer. Men sååå tynne seksjoner med hår, det har eg ikke tid til..har jo så masse hår!! men skal øve meg mer på den 180graders vrien...med mer hår enn hun på videoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Annonse

Det skal vist være lettere med smalere jern også. Får til med min søsters, men ikke med mitt eget jern :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke dette til jeg! Bruker akuratt den teknikken vist, med 180 grader, og dra sakte utover. Fikk ikke antydning til krøller en gang.. Brukte vanlig rettetang (ikke GHD).

Noen som har en idè til hva jeg kan ha gjort galt? Håret mitt er rett og stritt, så kanskje det ikke kan krølles? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Endelig har jeg også fått det til!! Har sett maange videor, men av en eller annen grunn skjønte jeg det av denne! :hoppe:

PS. Får det visst ikke til så bra allikevel.. mista teken, og får ikke til høyresida :s Arrg!!!

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner å se på videoen, men de snakker SÅ mye før de starter , og jeg kan ikke spole. Så jeg orker ikke titte gjennom. Håper dere får dette til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...