Gjest bente85 Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Noen som har hatt en ergometersykkel hjemme som har tatt i bruk den for å gå ned noen kilo og komme i bedre form? Hvordan var det, virker det bra? Skulle for lengst ha prøvd å komme meg ned noen kilo. Har noen småplager som jeg gjerne skulle ønsket å bli kvitt ved å gå ned litt.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Noen som har hatt en ergometersykkel hjemme som har tatt i bruk den for å gå ned noen kilo og komme i bedre form? Hvordan var det, virker det bra? Skulle for lengst ha prøvd å komme meg ned noen kilo. Har noen småplager som jeg gjerne skulle ønsket å bli kvitt ved å gå ned litt. hvis du plasserer sykkelen forran TVen, og alltid sykler mens du ser TV, vil det virke. Ellers har jeg ikke hørt om noen som har fått det til å virke over tid.
Gjest bente85 Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Men det er en sykkel med ulike treningsprogram på den, alt fra lett til vanskelig. Det er vel feil å si at slik trening ikke vil ha effekt i det hele tatt? Om man da sykler litt hver dag, så får man jo brukt kroppen, skulle man nå tro da.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 det er jo klart at det vil gi en effekt. Jeg kjøpte meg en for ca 2 år siden, til å begynne med brukte jeg den 10 min hver dag, og gikk gradevis oppover, til slutt så brukte jeg sykkelen ca 1 time hver dag. jeg gikk ned ca 10 kg på tre månder, og merke en veldig stor effekt på formen. Aldri vært i så god form som jeg er i dag. så begynn å bruk sykkelen du, det viktigste er at du øker både lengden på treningen og treningsprogrammet du bruker ,så vil du merke forksjell, det er jeg sikker på.
Gjest bente85 Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 det er jo klart at det vil gi en effekt. Jeg kjøpte meg en for ca 2 år siden, til å begynne med brukte jeg den 10 min hver dag, og gikk gradevis oppover, til slutt så brukte jeg sykkelen ca 1 time hver dag. jeg gikk ned ca 10 kg på tre månder, og merke en veldig stor effekt på formen. Aldri vært i så god form som jeg er i dag. så begynn å bruk sykkelen du, det viktigste er at du øker både lengden på treningen og treningsprogrammet du bruker ,så vil du merke forksjell, det er jeg sikker på. Ok. Det hørtes veldig fint ut.
Bellatrix Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Flott at du du har kjøpt ergosykkel. Tren i vei, så gir det gevinst.
Essie_ Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Vil anbefale deg å sykle i intervaller. Jeg hadde trent vanlig kondisjonstrening i et år uten egentlig å merke det så mye på kondisjonen. For 3-4 mnd siden fikk jeg et tips om å forsøke intervaller, og jeg merker så godt at jeg er i bedre form nå. I tillegg er det effektivt ved vektnedgang. Jeg pleier å gjøre slik: 8 min oppvarming, 4 min hardkjør for å få opp pulsen, så 4 min roligere tempo for å få ned pulsen. Dette gjentar jeg 3 ganger til slik at økten tar ca 40 min. Er det for tungt med 4 min hardkjør kan du begynne med 1 eller 2 minutters økter og pauser. Begynner man med for lange intervaller, tar det lenger tid før man merker det på formen. Det flotte med intervalltrening er at det kan kombineres med alle treningsformer fordi cluet er bare at man skal få pulsen opp og ned noen ganger. Når jeg ikke gidder å dra på treningssenteret, pleier jeg å gå til en ganske bratt bakke i nabolaget her. Begynner med å gå den rolig ned før jeg gir full gass på veien opp igjen. Gjentar dette en 5-6 ganger, ser nok ikke så god ut der jeg flyr opp og ned denne bakken, men effektivt er det hvertfall. Nå føler jeg at det ble litt vel mye reklame for intervaller her, men det er virkelig effektivt - og det merker jeg etter en økt også, jeg tar meg helt ut i høy-puls-periodene.. Lykke til uansett med ergometersykkelen! Og husk at all aktivitet er bedre enn ingen aktivitet.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #8 Skrevet 30. januar 2013 Ergometersykkel kan fungere det, men ofte er en vanlig sykkel mye bedre. En fin artikkel på å gå ned i vekt med sykkel kan du lese om her: http://www.y-hvordan.com/hvordan-ga-ned-i-vekt-med-sykkel/ Anonym poster: 621032b86897c4e6848400a4982b6bfc
Gjest *Maja* Skrevet 30. januar 2013 #9 Skrevet 30. januar 2013 Ved grei fart så kan du brenne 300 kalorier på en time. Så absolutt lurt å benke deg på sykkelen mens du ser serie eller film
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 1. februar 2013 #10 Skrevet 1. februar 2013 Tråden er fra 2008, så det er kanskje litt sent å svare på ts sine spørsmål.
Gjest *Maja* Skrevet 1. februar 2013 #12 Skrevet 1. februar 2013 Hehe.. Lol. Hvorfor drar folk frem gamle tråder hele tiden? Annoying!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå