Gjest Gjest_hei_* Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Greia er den at vi bor over 30 mil fra faren min . Faren min er alene , etter at moren min døde for en stund tilbake siden . Vi har en liten krabat på snart 4 måneder . Faren min har vært på besøk hos oss endel ganger og sett den nydelige sønnen vår , men vi har aldri vært hos faren min , pga avstanden . Vi skal feire jul sammen med hele familien til mannen min og også min far , så han får vært sammen med både oss og barnebarnet i flere dager i jula . Faren min har bestemt seg for å lage et juleselskap litt før jul hvor han har invitert både oss og den familien som bor hvor han bor . Vi har takket nei , rett og slett fordi jeg syntes det blir for mye stress å dra så langt , bare for ei helg . Jeg har egentlig ikke noe lyst til å dra heller , men : Faren min vil ikke godta et nei for et nei og presser på med alt han har av arsenale ... Hva syntes dere ? Burde vi dra eller er det liksom heeelt ok at vi bare blir hjemme ?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Greia er den at vi bor over 30 mil fra faren min . Faren min er alene , etter at moren min døde for en stund tilbake siden . Vi har en liten krabat på snart 4 måneder . Faren min har vært på besøk hos oss endel ganger og sett den nydelige sønnen vår , men vi har aldri vært hos faren min , pga avstanden . Vi skal feire jul sammen med hele familien til mannen min og også min far , så han får vært sammen med både oss og barnebarnet i flere dager i jula . Faren min har bestemt seg for å lage et juleselskap litt før jul hvor han har invitert både oss og den familien som bor hvor han bor . Vi har takket nei , rett og slett fordi jeg syntes det blir for mye stress å dra så langt , bare for ei helg . Jeg har egentlig ikke noe lyst til å dra heller , men : Faren min vil ikke godta et nei for et nei og presser på med alt han har av arsenale ... Hva syntes dere ? Burde vi dra eller er det liksom heeelt ok at vi bare blir hjemme ? Jeg syns det var koselig gjort av faren din, så jeg ville ha dratt. Man vet aldri hva livet har planer for oss, så du bør heller dra og stresse litt for en helg med faren din, enn å bli hjemme og tenke på det.
Phaedra Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 (endret) Jeg ville ha dratt. Jeg synes det er kjempehyggelig at faren din inviterer, og at resten av familien får sjansen til å møte dere og barnet deres Det er tross alt bare én helg. Men jeg vet ikke hva slags forhold dere har til resten av familien, og du har åpenbart ikke lyst til å dra, så da må du vel bare gjøre det du har mest lyst til (uten at jeg mener noe irettesettende med dette). Endret 30. november 2008 av Phaedra
{Wilma} Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 30 mil er ikke så langt, og faren din er jo alene og har vært hos dere flere ganger, så med mindre det er tungtveiende grunner du har til å ikke ha lyst, så syns jeg dere burde dra.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Er enig med tidligere svarere. Jeg ville reist de 30 milene. Det er ikke så langt!
Gjest TittTitt Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Jeg ville dratt. Virker jo som han har veeldig lyst at dere skal komme, og spessielt du og barnebarnet. Kan jo være han sytes det er trist og ensomt etter at moren din døde. Det er tross alt en hel helg, så jeg syntes absolutt du skulle tatt en tur. Ikke bare tenke på deg selv, men på faren din og ungen din. Den har no bare godt av å komme å sanse på nye steder og være med morfaren sin! Pakk baggen, og kom deg avgårde, så må du gi oss en lyd om hvordan det var
Gjest ts Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Ja ... tenk hvis jeg skulle komme i fare for å tenke på meg selv og ikke prioritere min far , for en gangs skyld ...
Gjest *Mim* Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Ja ... tenk hvis jeg skulle komme i fare for å tenke på meg selv og ikke prioritere min far , for en gangs skyld ... Hvis det er sånn at du vanligvis pleier å prioritere faren din og lider under det, hadde det vært lurt å si det i det første innlegget ditt - ikke greit for oss å vite det. Selvfølgelig reiser du ikke hvis det er det riktige for deg. Men uten å vite noe særlig mer om situasjonen vill jeg også si at 30 mil ikke er spesielt langt, og at det er hyggelig at faren din vil be deg og familien.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #9 Skrevet 1. desember 2008 30 mil er langt. 60 mil er lengre! Og det er jo ikke bare frem de skal,de skal jo hjem igjen og. Jeg hadde ikke brukt romjulen på å kjøre 60 mil med en baby i bilen. Lett for faren å invitere,men i praksis synes jeg det blir drøyt.
Gjest ts Skrevet 1. desember 2008 #10 Skrevet 1. desember 2008 Greia er at faren min er ekstremt manipulerende og spiller på samvittigheten vår for å få det som han vil og får han det ikke som han vil , så begynner han å kritisere oss på det værste for å få det som han vil . Vi har tilbragt hver eneste jul sammen med ham siden moren min døde og hver eneste ferie også bortsett fra den siste sommerferien , for da hadde jeg jo termin . Han skjønte forøvrig ikke hvorfor vi ikke kunne komme å besøke ham 4 uker før termin .... Vi inviterte ham med oss til Jul hos min manns familie , utelukkende for å ta hensynt til ham , selv om vi vet at det er store sjangser for at han kommer til å ødelegge hele Julen , hvis han ikke får det som han vil . Jeg vet det er viktig for ham at vi drar , men spiller det virkelig ingen rolle hva som er viktig for meg?
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #11 Skrevet 1. desember 2008 Herregud er det mulig å aldri ha vært på besøk hos faren sin? Helt utrolig at du kan sitte og lure på hva som er riktig å gjøre. At det finnes så kalde mennesker her ute. Håper jeg aldri får barn som tenker slik som deg pga en 4 timers kjøretur. Må da virkelig gå an å dra på besøk. Evt passer det ikke i julen, kan du foreslå ei helg etter julen. Det er jo kjemperart å ikke ha vært hos faren sin
Gjest ts Skrevet 1. desember 2008 #12 Skrevet 1. desember 2008 Herregud er det mulig å aldri ha vært på besøk hos faren sin? Helt utrolig at du kan sitte og lure på hva som er riktig å gjøre. At det finnes så kalde mennesker her ute. Håper jeg aldri får barn som tenker slik som deg pga en 4 timers kjøretur. Må da virkelig gå an å dra på besøk. Evt passer det ikke i julen, kan du foreslå ei helg etter julen. Det er jo kjemperart å ikke ha vært hos faren sinJa , hvis du får barn som meg , så har du sikkert fortjent det
Lady La-Laa Skrevet 1. desember 2008 #13 Skrevet 1. desember 2008 Greia er at faren min er ekstremt manipulerende og spiller på samvittigheten vår for å få det som han vil og får han det ikke som han vil , så begynner han å kritisere oss på det værste for å få det som han vil . Vi har tilbragt hver eneste jul sammen med ham siden moren min døde og hver eneste ferie også bortsett fra den siste sommerferien , for da hadde jeg jo termin . Han skjønte forøvrig ikke hvorfor vi ikke kunne komme å besøke ham 4 uker før termin .... Vi inviterte ham med oss til Jul hos min manns familie , utelukkende for å ta hensynt til ham , selv om vi vet at det er store sjangser for at han kommer til å ødelegge hele Julen , hvis han ikke får det som han vil . Jeg vet det er viktig for ham at vi drar , men spiller det virkelig ingen rolle hva som er viktig for meg? Her kommer det jo frem en god del ting som tydelig er relevant for saken, men som overhodet ikke var nevnt i hovedinnlegget. Selvfølgelig skal du gjøre det som riktig og viktig for deg, din baby og din mann! I hovedinnlegget fikk jeg inntrykk av at din far var en hyggelig, snill, gammel og kanskje litt ensom mann som forsøkte å stelle istand noe som kunne blitt koselig for dere alle. Og at dine tvil med hensyn til invitasjonen bunnet ut i reiseavstanden. En avstand som de aller fleste ikke synes er altfor lang dersom man kan glede en gammel mann og samtidig kanskje ha det litt koselig selv også. Er han derimot en egoistisk manipulerende mann, som egentlig plager dere mer enn han er hyggelig, så stiller jo saken seg annerledes, men da er det vel heller det som er problemet og ikke reiseavstanden. Ikke galt av dere å takke nei til en slik invitasjon da, og jeg synes det var stort av dere å risikere deren egen jul ved å invitere han som kan finne på å ødelegge det hele. Dersom jeg var deg og hadde visst om hans invitasjon før du inviterte han til deg i julen, så ville jeg takket ja til invitasjonen og droppet å invitere han hjem til jul til og med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå