Bluespirit Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 trenger tips til forrett uten skalldyr og uten røyk- og speketmat Vi skal etter all sannsynlighet ha en varm tapasbuffet til hovedrett.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har laget en nydelig mini pai som jeg skal servere i bryllupet mitt. Butterdeigsbunn, kantareller, løk eller: butterdeigsbunn, pesto, feta og oliven Paiene toppes med eggestand Begge er nydelig og veldig lett og lage...........
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 går ann med en type suppe! løksuppe er jo godt. eller kremet brocolisuppe eller kantarellsuppe eller lignende!
Hedda-78 Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Blir det ikke merkelig med forrett før buffet? Spesielt tapas-buffet?
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Blir det ikke merkelig med forrett før buffet? Spesielt tapas-buffet? Ja, det blir merkelig.. Jeg ville ikke ha hatt det. Blir bare en smårett før mange småretter Joda. men vi er forskjellige
Bluespirit Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2008 Blir ikke noe rein tapas buffet. Skal kun ha varmmat som er tapas inspirert. Fordi vi ikke ønsker noen varmmatsbuffet med standarmat som steik. Og for å få en blanding av formell tre-rettes og uformelt koldtbord/buffet. Skal vi ha kald forrett på tallerken, varmmatsbuffet og dessert på tallerken.
Hedda-78 Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Skjønner. Skal ikke avspore tråden, altså, men jeg synes det lyder merkelig. Var borti mange varianter da jeg jobbet som servitør, men den der var ny. Enten så har man buffet, eller så har man ikke buffet. Men folk er forskjellig!
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Blir ikke noe rein tapas buffet. Skal kun ha varmmat som er tapas inspirert. Fordi vi ikke ønsker noen varmmatsbuffet med standarmat som steik. Og for å få en blanding av formell tre-rettes og uformelt koldtbord/buffet. Skal vi ha kald forrett på tallerken, varmmatsbuffet og dessert på tallerken. Tapas er småretter, uansett om rettene er varme eller kalde. Med forrett blir det smårett før flere småretter, uansett temperatur
Gjest men Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Tapas er småretter, uansett om rettene er varme eller kalde. Med forrett blir det smårett før flere småretter, uansett temperatur Enig i den, det man oppnår i forhold til kun buffet er at en av smårettene blir "obligatorisk". Men det er vel ikke så farlig, og det kan være greit å ha fått en liten smakebit før man skal vente på at alle de andre bordene skal få forsynt seg av buffeten.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 ... det kan være greit å ha fått en liten smakebit før man skal vente på at alle de andre bordene skal få forsynt seg av buffeten. Om de skal åpne buffeten mens folk ennå spiser på forretten sin blir det hele i alle fall merkelig... Men, som sagt tidligere, folk er forskjellige og kan gjøre som de vil selv
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 Tapas betyr småretter.. Men om jeg misforstår deg riktig så skal du ha en buffet med spansk mat? Isåfall er jo Gazpacho, som ble foreslått over en god idé..gazpacho er en kald spansk grønnsakssuppe.
Gjest Eurydike Skrevet 2. desember 2008 #13 Skrevet 2. desember 2008 (endret) . Endret 2. desember 2008 av Eurydike
Tropehus Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Hvis du ikke utelukker fisk også så kan dere jo f.eks ha laksemousse med salat som forrett? Ellers er det jo div butterdeigsalternativer? Dere kan ha suppe? Rekecocktail er jo en klassiker, men er kanskje litt passè? Hva med carpaccio, laget av biff eller kamskjell? En liten kyllingsalat? Eller salat med and?
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #15 Skrevet 1. august 2010 Genialt å ha forrett foran koldtbordet. Den ideen tror jeg jammen at jeg stjeler. Med forrett blir bryllupet litt mer formelt enn en hvilken som helst fest med koldtbord, samtidig som en får en løs stemning. Med forretten blir det også lettere å få klemt inn talene. Og løsningen med koldtbord gjør at en sparer penger på servitører!! Genialt. Regner med at TS er godt gift og har forduftet fra forumet. Men kanskje det er andre som har erfaringer fra lignende løsning?
I.am.me Skrevet 1. august 2010 #17 Skrevet 1. august 2010 Stekte/grillete kamskjell er jo en veldig vanlig forrett som også er litt eksklusiv i selskaper, men du nevner ingen skalldyr, vet ikke om du tenker på sjømat generelt eller. Ihvertfall så er det veldig godt med kamskjell, f.eks. denne: http://www.melk.no/oppskrift.aspx?mnu1id=9500&mnu2id=9540&mnu3id=9541&artid=5204. Mange bruker også bare salater eller litt brød til forret og det kan være utrolig godt og lettvint på samme tid. Hvitløksbaguetter og et par blader salat f.eks. Men jeg aner ikke hva du ser for deg, men ta en titt på denne siden for inspirasjon: http://www.melk.no/menyListe2.aspx?mnu1id=9500&mnu2id=9540
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå