Gå til innhold

Color fantasy/magic

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_magic_*
Skrevet

fikk billetter til å reise med en av disse båtene. jeg er 22 år gammel, men det er 23 år aldersgrense for å reise. hvorfor det tro? betyr dette at jeg ikke får brukt dem (har lyst til å dra med noen som er like gamle som meg)??

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Når du er 22 må du ha en som er over 23 med deg som en slags...garde? Som tar ansvar for deg rett og slett.

Skrevet
Når du er 22 må du ha en som er over 23 med deg som en slags...garde? Som tar ansvar for deg rett og slett.

Har de forandret reglene?

Vennina mi skulle på tur i fjor, hun var da 21 år gammel og skulle på tur med mannen og de to barna hennes, hun ble nektet fordi foresatte ikke var med.

Gjest Gjest_magic_*
Skrevet

hm, jeg synes det er utrolig rart.. har fått billettene som gave av jobben så er jo kjedelig at jeg ikke får brukt dem. jeg kan ha med ei venninne på 23 år da? jaja, ikke noe problem det.. men en rar regel.

Skrevet
hm, jeg synes det er utrolig rart.. har fått billettene som gave av jobben så er jo kjedelig at jeg ikke får brukt dem. jeg kan ha med ei venninne på 23 år da? jaja, ikke noe problem det.. men en rar regel.

Blir nok heller til at du får tatt med deg en av foreldrene dine.

Nå vet ikke jeg hva slags billetter du har fått, men en måte å unngå det på er ved å ta en natt i Kiel. Det er ikke 23 års aldersgrense på transport hvis jeg husker rett.

Du kan jo ringe kundeservice for å høre hva du kan gjøre.

Skrevet

Bare 23-års grense på cruisene deres - dvs. disse to døgnsturene hvor du er med tur-retur.

Gjest StockDama
Skrevet
Har de forandret reglene?

Vennina mi skulle på tur i fjor, hun var da 21 år gammel og skulle på tur med mannen og de to barna hennes, hun ble nektet fordi foresatte ikke var med.

Vet ikke, men jeg fungerte som garde for samboeren min i år (jeg er 23, han er 21) og det funket fint.

Skrevet

Tror faktisk dette kommer litt an på hvem man snakker med på kundeservice hos Color Line, har opplevd å få to forskjellige svar hos to forskjellige personer der angående dette.

Jobbe hadde nemlig tenkt å ta et Fantasy Cruise som julebord i fjor, og en av de ansatte er under 23, snittalderen ligger vel rundt 30. Da sjefen ringte for å booke turen forklarte hun dette til den hun snakket med på kundeservice, og sa at hun var villig til å være "ansvarlig" for den ansatte under 23. Dette sa vedkommende at var helt i orden, sjefen måtte bare skrive under på et eller annet, og la inn bestillingen.

To dager senere ringte det en person fra Color Line som sa at de dessverre ikke kunne ta med kollegaen under 23 om ikke vedkommendes foreldre/foresatte skulle være med. Sjefen forsøkte å snakke "fornuftig" med vedkommende, forklarte at hun allerede hadde fått beskjed om at det var greit så lenge hun signerte et eller annet, men svaret var fortsatt nei.

Det endte med julebord på restaurant i Oslo.

Skrevet

Som sagt, tar du båten ned, en natt der nede og så opp igjen så er det lov. Da er det faktisk 16 års grense om jeg ikke husker helt feil. Men disse tur/retur eller minicruise turene er det 23.

Skrevet

Det er vel kun i helgene det er 23års aldersgrense?

Jeg var på den båten en helg for litt siden med kjæresten og familien hans, det fungerte fint for meg å ha dem som følge. Det var ikke noe problem i det hele tatt, og jeg er 18.

Skrevet

Jeg var på tur med jobben på denne båten en gang og da var vi en gjeng på 10-15 stk og en av dem var 18år og noen var under 23år. Det gikk helt fint. Vi ringte på forhånd og sa ifra. Ulempen er bare at man kommer ikke inn på utstedet på båten. De var veldig strenge når de skulle prøve å komme inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...