Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har funnet to navn jeg liker veldig godt fra Norrøn mytologi. Loke og Eira!

Men typen min er ikke like begeistrert for navnet Eira.

Hva synes dere om navnet?

Har dere noen andre fine/spesielle jentenavn fra Norrøn?

Skrevet

Loke er fint, men Eira forbinder jeg kun med samisk etternavn.

Skrevet

Tror Eira er noe av det vanligste etternavnet innen samer ja...

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet
Tror Eira er noe av det vanligste etternavnet innen samer ja...

Liten avsporing fra ts, men tror Hætta er hakket vanligere

Skrevet

Hehe, det har jeg aldri hørt :gjeiper:

Skrevet

Jeg kjenner fem av samisk opprinnelse; ingen er i slekt med hverandre - alle fem heter Eira ;)

Skrevet

Synes ikke Loke er noe fint, forbinder det med dyrenavn også... Og Eira er etternavn... Så ikke noe jeg ville ha valgt.

Skrevet

Vi tenker å kalle en ev datter Eir eller Eira, så liker det kjempegodt! :)

Men Loke er da ikke et positivt ladet navn? Loke var jo luringen blant gudene, den slemme, far til Fenris Ulven, Hel (Dødsgudinnen) og Midtgardsormen. Så det ville jeg ikke kalt min sønn i allefall.

Andre fine Norrøne Jentenavn er jo

- Frøya

- Frøydis

- Tora

- Siv

- Gyda

- Ingvild

- Tyra

- Sigrid

- Ragnhild

- Isrid

- Idunn

Skrevet

Vi har snakket litt om Lucas og Thea også. Men Thea skal dattera til ei venninne av meg hete, så det er jo litt utelukket hvis det skulle bli jente da. Vet dere om noen fine jentenavn? Jeg finner ikke et eneste jeg liker. Liker veldig godt "sjeldne" navn. Navn som ikke er så vanlige :)

Skrevet

Tuva er også litt fint synes jeg =) Hmm, vanskelig med navn. Hadde vært mye lettere om det bare var jeg som bestemte :ler:

Skrevet

Hvis du vil ha skjeldne navn, er vel Thea og Lucas uaktuelt uansett? De er i alle fall veldig vanlige...

Vil du ha noe skikkelig originalt, så velg et navn fra besteforeldergenerasjonen, da kan du være ganske sikker på at ungen vil bli alene om navnet sitt i klassen :)

Skrevet

Ja, vet. Må bare finne et jeg virkelig liker. Eller vi, da, hehe. Det kan bli litt vanskeligere :fnise:

Skrevet

Jeg liker Eirill veldig godt. Det skal datteren vår hete:) hvis det blir en datter da:)

Skrevet

synes det var nydelige navn jeg.

Loke forbinner jeg med han slemme da fra norrøn mytologi, men det er jo bare meg. fint fordi :)

:hjerte: Balder :hjerte:

Skrevet

Elida er et norrønt jentenavn som ikke er så mye brukt.Men det er begynt å bli populært igjen nå.Synes det er kjempefint.. :)

Skrevet

Jeg likte Eira, men ikke Loke.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Jeg likte Eira, men ikke Loke.

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg også. :)

Skrevet
snefrid

Hjelpes. Snøfrid er ok navn, men "snefrid"???

Skrevet

Syns Eira er veldig fint, Eir også.

Når vi vurderte navn til frøkna, var Freyde et av navnene vi tenkte på. Det er hebraisk, men høres norrønt ut syns jeg.

Loke liker jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...