Gjest Gjest_pappa_* Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Er det lov å ha kameraovervåkning inni toaletene på barneskolen fra 5-7
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Er det lov å ha kameraovervåkning på ett hvilken som helst offentlig toalett? Privat og for den del, hvilket bare ville være rart..
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Jeg er ikke sikker, men jeg frykter det kan være det om det er merket. Vet et par burger king og mcdonalds har det, like ekkelt hver gang. Forskjellen her blir det i såfall at barna har ikke noe reelt valg med mindre de er fri til å gå på toalettet andre steder, noe jeg ser som svært usannsynlig. Antar årsaken er hærverk eller mobbing/trakkasering/voldtektsforsøk ol? I såfall vil et kamera med lyd, utenfor toalettet kunne fange opp det meste, med unntak av ren "grising" (tusj ol).
Gjest Gjest_pappa_* Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Mener altså toaletene der barne går på do?
Kamikatze Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Det må vel strengt tatt søkes om løyve fra datatilsynet for å TV-overvåke eller video-overvåke et hvilket som helst offentlig sted. Og skolen får garantert ikke løyve til å overvåke avlukker og urinaler. Men kanskje en korridor kan tillates TV-overvåket, dersom det er velbegrunnet, og kan fdokumenteres et reelt behov. Jeg kan ikke se noen grunner til at det skulle bli gitt løyve til slik Video-overvåking.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Inne på selve toalettbåsen ser jeg ingen formildene omstendigheter til å ha overvåking. Fellesareal ved vasker el; kan jeg se behovet dersom mobbing eller hærverk er et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå