Gå til innhold

Trenger litt hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

jeg har endel ting jeg lurer på.

Jeg har ganske nylig begynt å trene, omtrent 4-5 uker siden, og trener omtrent 5 ganger i uka, stortsett et par timer hver gang. I starten var det spinning hver dag men i den siste uka har jeg trent litt mer allsidig...

jeg er 175 høy og veide omtrent 60 kilo før jeg begynte å trene, nå veier jeg nesten 65, jeg bryr meg ikke om vekta, men mest hvordan kroppen ser ut. ser jo at jeg har gått ned litt i fett og opp i musklatur.

Men jeg vil gjerne enda mer ned i fettprosent, og helst før kjæresten min kommer hjem fra miitæret om 2 uker ;)

er det noen som har noen lyntips?

vet at jeg må gå i kaloriunderskudd for å gå ned i fettprosent, men er livredd for å havne på "sparebluss" så kroppen skal begynne å spare på fettet istedet...

hvor mye underskudd skal man ligge på for å unngå dette, men samtidig gå ned maks i fettprosent?

og jeg er utrolig glad i paranøtter, på pakken står det 700 kcal pr 100 g, ødellegger jeg helt for meg selv ved å spise endel (ca en neve eller to) paranøtter omtrent daglig?

kan noen hjelpe meg med dette?

Endret av Dr_ag_on_86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere never paranøtter om dagen? Er du SPRØ?

Skrevet
det er jo så godt.... :sjenert:

Hvis du dropper ned på all annen mat slik at du fortsatt beholder et kaloriunderskudd når du har fått i deg det du eter av peanøtter så går det bra.

Peanøtter inneholder proteiner og mye vegetabils fett (omega 3). Det er bra. Det er karbohydratene du ikke vil ha mer enn nødvendig av. Uten dem klarer ikke kroppen restutiere seg.

Dropp pasta, poteter, og brød. Spis mye fiberrik mat. Det du trenger av karbohydrater kan du få i deg i en havrefrokost, OG det er mye fiber i den.

Fiber er det som "drar med seg fett ut".

Spis også frukt som ikke inneholder for mye karbohydrater.

Spis egg! Kjøp deg en måltidserstatter! bla bla, the list goes on. Vet ingenting om kostholdet ditt nå. Kroppen endres seg i lik grad som vi ender på det vi spiser! =D

Stå på!

Gjest fragment
Skrevet
jeg er 175 høy og veide omtrent 60 kilo før jeg begynte å trene, nå veier jeg nesten 65, jeg bryr meg ikke om vekta, men mest hvordan kroppen ser ut. ser jo at jeg har gått ned litt i fett og opp i musklatur.

Beklager, men ingen - og i alle fall ikke jenter - går opp fem kilo i rene muskler på fem uker. Du har sikkert fått litt økt appetitt etter at du begynte å trene, så hvis du vil ned i fettprosent må du passe bedre på kostholdet.

Dette var ikke ment som et kjipt innlegg, bare en liten opplysning. Jeg har for øvrig de samme målene som deg (175 cm/65 kg).

Gjest Biokjemikern
Skrevet
Hei

jeg har endel ting jeg lurer på.

Jeg har ganske nylig begynt å trene, omtrent 4-5 uker siden, og trener omtrent 5 ganger i uka, stortsett et par timer hver gang. I starten var det spinning hver dag men i den siste uka har jeg trent litt mer allsidig...

Men jeg vil gjerne enda mer ned i fettprosent, og helst før kjæresten min kommer hjem fra miitæret om 2 uker ;)

er det noen som har noen lyntips?

vet at jeg må gå i kaloriunderskudd for å gå ned i fettprosent, men er livredd for å havne på "sparebluss" så kroppen skal begynne å spare på fettet istedet...

hvor mye underskudd skal man ligge på for å unngå dette, men samtidig gå ned maks i fettprosent?

og jeg er utrolig glad i paranøtter, på pakken står det 700 kcal pr 100 g, ødellegger jeg helt for meg selv ved å spise endel (ca en neve eller to) paranøtter omtrent daglig?

kan noen hjelpe meg med dette?

Du trener MYE i forhold til at du har begynt så nylig. Hvis du ikke varierer treningen mye, vil du bli overtrent og må ta en lang pause. Da vil kroppen omdanne musklene til fett. Det er faktisk ikke en myte.

Du vil også få ujevn muskulatur, som ikke nødvendigvis er pent.

Altså; hvis du vil ha fin figur, kjenn godt etter at treningen er bra og at du kan fortsette omtrent samme mengde trening (ikke nødv. samme trening) ca til evig tid.

Spis variert.

Du trenger litt karbohydrater for å forbrenne fett effektivt, proteiner trenger du for å bygge muskler. I tillegg trenger du alle mulige vitaminer og sporstoffer for at kroppen skal forbrenne jevnt. Dersom du mangler noe, vil kroppen starte en spareprosess, og du legger på deg selv om du tror du spiser lite i forhold til forbruket.

Spis det du har lyst på (hva du har lyst på ; ikke hvor mye du har lyst). Du må ikke spise så mye av en ting, at det går ut over det andre du trenger.

Skrevet

hm...

er er et eksempel på hva jeg spiser om dagen... f.eks idag:

morgen: ca en dl müshli med 1-2 dl bringebærkefir og en oppkuttet banan + en halv mango. og et glass med juice

en banan

lunsj: 2 knekkebrød og en brødskive og et glass med juice og kanskje en pepperkake eller to...

et eple

en kopp kakao

Middag: spaghetti med pølse

litt diverse frukt, kiwi, mango, og det blir gjerne en neve eller 2 med nøtter...

ellers så går det en del kaffe iløpet av dagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...