Gjest Gjest_vinterbrud_* Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 jeg skal ha et vinterbryllup, og fargene skal være lysblå mørkblå og hvitt. men hva med brudebuketten. bør den være hvit da? noen som har forslag tanker og ideèr.?
Gjest blomsterpike Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 jeg skal ha et vinterbryllup, og fargene skal være lysblå mørkblå og hvitt. men hva med brudebuketten. bør den være hvit da? noen som har forslag tanker og ideèr.? Hva med å ta noen av de blomstene som hører vinteren til. Tulipanene har jo høysesong fra jul og utover. Fint å kombinere litt ulike former, så kanskje hvite tulipaner som hovedblomst med enkelte andre blå blomster som detaljer? Tulipaner finnes også i flere varianter, så som papegøyetulipaner som er mer frynsete og franske tulipaner som er større og rundere. Ville tatt en titt på projectwedding.com og theknot.com der kan du velge inspirasjon enten etter farge eller type blomst. men som sagt- det passer alltid fint med blomster som hører sesongen til.
LilleMy28 Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Jeg ville gått for de samme fargene i brudebuketten som til resten, det er mange fine blå blomster, og det går også an å farge roser evt. (de setter hvite roser i farget vann). Vi har også vinterbryllup og jeg skal ha hvit bukett med sølv og litt lilla pynt tror jeg. Så det er jo også mulig å ta inn blåfargen gjennom pynteperler, tråder etc selv om blomstene er hvite.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 En bukett med bare hvite blomster er jo nydelig Er personlig ikke så glad i blå blomster, får litt 80`talls følelse da.
angara Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Jeg skal også ha vinterbukett. Ifølge svigermor skal brudgommen være den som ordner med brudebuketten. Jeg sa OK, det må han gjerne. Så jeg aner ikke hva slags bukett jeg får. Og det er ikke så nøye heller. Bare det ikke blir julestjerner og slikt. Aner virkelig ikke hva slags blomster de har liggende i butikkene rundt nyttårsaften....
øyenstikker Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 hva med hvit bukett med "frostede" grener rundt?? Eller masse glassperler i..
MiAmore83 Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Jeg er også vinterbrud, vi skal bruke fargene ivory, grønt og burgunder. Det er også min kjære som skal finen bukett, og jeg vil ikke se den før jeg står på kirketrappa! Han skal likevel få rimelig MANGE tips om hva jeg liker, og litt instrukser om at jeg ønsker å bruke fargene vi har i resten av bryllupet. Utover dette blir det et spenningsmoment deluxe for meg altså!!
Nyttårsbrud Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 Roser er jo en klassiker og går til d meste da. Og så kan du velge hvite roser, og evn høre om de har mulighet til å inkl noe lyse blått eller mørkeblått. Vi går for røde roser, men så går jo bordpynt i rødt og krystaller da..
mamsemamma Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 hva med hvit bukett med "frostede" grener rundt?? Eller masse glassperler i.. Dette høres lekkert ut Ser for meg et lite rundt "rede" av greiner, bygget som et slags gitter, med hvite fyldige blomster inni Kan jo bruke blått silkebånd i buketten (feks surret rundt håndtaket) for å ta igjen temafargen.. Og lenker av tråd med sølvperler på tilfeldig rundt i buketten.
angara Skrevet 9. desember 2008 #10 Skrevet 9. desember 2008 Leste nettopp en skrekkhistorie om en vinterbrud på et svensk forum - de hadde vært og hentet buketten og knapphullsblomstene, og satt dem på, og etter kirka var buketten nesten død, og knapphullsblomsten (tror det var en rose?) var manglet blomst! Blomsten hadde falt av! Slik kan det visst gå når man kommer fra kulda/frost inn i varmen/romtemperatur. Er det noen som vet om hvilke blomster som tåler nordisk vinterklima?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå