Gjest Unknown Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 (endret) Jeg har nå kanskje planer om å ta et friår å bruke det til å reise og oppleve litt Er det noen som har litt erfaringer med tanke på reiseselskap, hvordan reise og forslag til steder? Har ikke noen planer enda, så tar i mot alt av forslag og råd! Endret 30. november 2008 av Unknown
Gjest Gjest_abejita_* Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Heisann:) Mulighetene er jo enorme, men kan jo si hva jeg gjør:) Jeg tar ett friår nå for å reise litt. Jeg har jobbet nå på høsten og skal reise rundt i verden hele våren. Måtte jobbe litt først for å få penger men vet jo ikke om du trenger det:) Jeg tok kontakt med kilroytravels og de har vært kjempebehjelpelige!! Takket være dem står nå drømmeturen foran meg med avreise 9. januar... Jeg skal bare reise rundt og oppleve ting, men det finnes jo mange andre muligheter om du ønsker å jobbe i utlandet, eller ta språkkurs. Sjekk ut www.kilroytravels.no www.atlantis.no www.x-plore.no www.ef.no Her er hvertfall noen mulighter:)
lucy_in_the_sky Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Jeg tok et friår for å reise, brukte hele året i Sør-Amerika. Hvis du virkelig vil ha et helt år på tur, så kan det være greit å begrense flygingen litt, da det selvfølgelig koster en del penger (tenker på i forhold til å reise hele jorden rundt). Jeg kjøpte en tur/retur billett til en storby i Sør-Amerika, og ordnet resten selv. Så sånn sett har det jo ikke noe å si hvilket reiseselskap du bruker.. Men om du ønsker en ferdig pakke, så er jo Kilroy et godt utgangspunkt! Noe som var viktig for meg i planleggingen av turen var forumet på www.lonelyplanet.com ! Og Sør-Amerika kan forresten så absolutt anbefales
Gjest Unknown Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Har lyst til å bruke noen måneder på reisen tenkte jeg på..har tenkt endel på jorden rundt...men er så vanslelig å bestemme seg! Vil overalt! :D
Gjest AnneShirley Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har selv aldri reist lengere enn 6 uker i strekk, men tror at uansett hvor lang reise jeg skulle få anledning til å ta så vil jeg holde meg på ett kontinent og hovedsaklig reise langs landjorda. Har man lys til å se "litt av hver verdensdel" tror jeg det er vel så greit å dele det opp i ulike turer. Men det var slik jeg ser det.. Jeg tviler ikke på at mange har elsket sine "jorda rundt reiser".
thapara Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 (endret) .. Endret 23. februar 2009 av thapara
Gjest Shady Lady Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Litt vanskelig å komme med tips utan å vite om du meinar et år med jobbing + sparing + reising, eller et år kun med reising. Uansett, det er nesten ubegrenselige muligheter. Kjem heilt an på kva du har lyst til. Eg har aldri vore vekke så lenge sjølv, men det er nok heilt topp. Har hatt 6 veker i Thailand, Malaysia og Singapore og 3,5 mnd på meir sånn "jorda-rundt"-tur. Eg syns det var topp å få sett og opplevd fleire kontinent på kort tid, men er samtidig heilt enig med dei som skriv at det kan vere positivt å kun ha ein tur/retur-bilett. Neste tur startar 29.des og skal vare i 4,5mnd, i Mellom- og Sør-Amerika. Blir eit par flyturar, men ikkje på langt nær like mange som på siste turen. Kva med work and travel i Australia? Berre søk på "work and travel + australia", så kjem det opp ein drøss sider. Sør- og Mellom-Amerika med spanskkurs og frivillig arbeid? DET kunne eg virkelig tenke meg! Eg likar veldig godt Travelblog. Veldig mykje brukt reiseblog, som du kan finne gode tips og mykje informasjon på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå