Gjest Frustert frue.... Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Vi holder på med en lavbudsjett-oppussing av bad og vaskerom. Så langt er vi ganske iht budsjett, men det servantskapet vi har fra før, er arvet, og så dypt at det etter oppretting av vegg, vil stikke ut i åpningen for dusjen. Etter mye leting på nett, la vi inn en budsjettsprekk på ca 2000,- for å kunne få ny servant+skap. Valget falt på Lillången fra IKEA. Bare 1690,- for skpa og servant. I går la jeg ut på turen... IKEA ligger ca 12 mil unna, med et par bommer på veien. Jeg fant varene på de reol og hyllenummer som oppgitt på nett, og kjører lykkelig hjem igjen. Vel hjemme overtar samboer, og han er ganske rar i ansiktet da han kommer ut fra badet og forteller av servanten ikke passer.... Avstand mellom vegg og kasse for hengedo er 80,5 cm. Skap og servant er oppgitt til 80 cm. Men servanten ar altså 81,5 cm. Ikke sjans i havet å få presset den inn i åpningen. Hele lørdagskvelden er ødelagt, vi har en innredning vi ikke kan bruke, IKEA er 12 mil unna, rørlegger kommer på mandag for å koble på armaturer.... Så i morgen må vi nok montere den gamle innredningen og jeg må ringe IKEA. Hvor sint er det rimelig å være over varer som ikke holder oppgitte mål? Servanten er oppgit til 80 cm både på nett og utenpå embalasjen....
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jeg forstår veldig godt at dere er sinte og frustrerte. Jeg vil anta at dette er en feilvare fra IKEA sin side så du vil jo få alle pengene igjen, men ikke for bomturen.
Gjest Gjest_fruen_* Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Jeg forstår veldig godt at dere er sinte og frustrerte. Jeg vil anta at dette er en feilvare fra IKEA sin side så du vil jo få alle pengene igjen, men ikke for bomturen. Joda, regner med å få igjen pengene. Har jo kvittering. Men jeg må jo kjøre dit igjen for å få levert tilbake varene.... Så da har jeg brukt over 700,- på ingenting....
Gjest Marlo Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 IKEA ligger jo ikke så langt unna da. Bor ca like langt unna IKEA som deg, og syns ikke det er noe problem å kjöre inn å bytte varer. Bor i Sandefjord, så får 2 bomstasjoner også. Det du evnt kan gjöre er å ringe IKEA, forklare situasjonen, så er det mulig at de som kjörer ut varer kan ta med seg det du vil bytte inn. De har jo egne folk som leverer varer til de som vil det.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Joda, regner med å få igjen pengene. Har jo kvittering. Men jeg må jo kjøre dit igjen for å få levert tilbake varene.... Så da har jeg brukt over 700,- på ingenting.... Jeg har vært inne på IKEA sine sider for å sjekke om de hadde vasker med "feil mål" men det har de jo ikke så det er åpenbart at her er det feilvare. Jeg forstår frustrasjonen over de 700,- + tidsbruken kjempegodt og det kan jo nevnes for IKEA for å se reaksjonen.
thapara Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Min erfaring med ikea er at de er veldig ydmyke, og ordentlige. Vi fikk kjøregodtgjørelse når vi hadde gjort feil når vi pusset opp badet. Selv om det var like mye vår feil som deres.. Altså, ring og forklar!
Gjest Frustert frue.... Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Min erfaring med ikea er at de er veldig ydmyke, og ordentlige. Vi fikk kjøregodtgjørelse når vi hadde gjort feil når vi pusset opp badet. Selv om det var like mye vår feil som deres.. Altså, ring og forklar! Det høres lovende ut. Servanten og skapet hadde passet glimrende på badet, nemlig. Skal ringe og be rørleggeren vente en dag med å komme, så kanskje det ordner seg. Men de må ta den nye servanten ut av esken og måle den før jeg kjører avgårde, ja....
Gjest Frustert frue.... Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Eh.... Er helt satt ut.... Ringte til IKEA for å høre hva de foreslår at vi skal gjøre. En trivelig dame tar opp alle opplysninger, spør hva som er feil, gir meg et saksnummer og sier takk for at du ringte, det er 14 DAGERS RESPONSTID på klager. Jeg ble så satt ut at jeg ikke fikk protestert en gang... Takk for i dag liksom...
Gjest Marlo Skrevet 1. desember 2008 #9 Skrevet 1. desember 2008 Ja hva hadde du trodd? Klart de har en behandlingstid, de kan jo ikke bare ta imot påståtte feilvarer fra alle som ringer inn. Om det er snakk om henting/levering av ny vare, så skal de jo ha tid til det også. I tillegg så er det som regel fler enn bare deg som ringer inn, det skal litt til å klare å behandle ALLE med en gang de ringer inn.
Gjest Frustert frue.... Skrevet 1. desember 2008 #10 Skrevet 1. desember 2008 Ja hva hadde du trodd? Klart de har en behandlingstid, de kan jo ikke bare ta imot påståtte feilvarer fra alle som ringer inn. Om det er snakk om henting/levering av ny vare, så skal de jo ha tid til det også. I tillegg så er det som regel fler enn bare deg som ringer inn, det skal litt til å klare å behandle ALLE med en gang de ringer inn. Tja, hvis jeg hadde bodd like ved IKEA kunne jeg bare frest ned og levert inn varen, helt uten spørsmål. Feil eller ikke. Når jeg da sier at jeg ikke vil ha varen pga feil, kunne jo damen sagt at hvis jeg ønsker at de skal hente den, tar det 2 uker. Helt OK for meg. Da vet jeg jo at jeg slipper å kjøre igjen og kan kjøpe noe annet på en lokal butikk, før rørleggeren komme i morgen.....
Gjest Frustert frue.... Skrevet 1. desember 2008 #11 Skrevet 1. desember 2008 Jeg ringte til IKEA en gang til. Denne gangen valgte jeg ikke "reklamasjon". Og en hyggelig mann svarte at hvis jeg kom med varen, med beviselig feil, ville jeg få dekt utgiftene med å bringe den tilbake. Akkurat det jeg prøvde å få svar på hos første kundebehandler... Så nå er jeg snart på tur til IKEA igjen.....
Gjest glad frue Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 Litt frem og tilbake i returskranken på IKEA, men pengene for servant og skap er nå i lommeboken, sammen med 500,- for kjøringen.... For moro skyld gikk vi opp i butikken og målte de utstilte servantene der, og alle er over 80 cm. En var til og med 81 cm... Da er det vel å lure folk å si at de er 80 cm? Jeg har lært, og reiser aldri til IKEA uten skikkelig tommestokk fra nå av! Men skikkelig lei meg for at det ikke passet. Det gamle skapet blir liksom ikke det samme, selv med et strøk maling :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå