Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 jeg lurte på et par ting.. jeg vet samboer vil kjøpe en ring å fri en vakker dag... men jeg har lurt på hvordan dette foregår i praksis når man skal kjøpe en ring i hemmelighet.. jeg har ringer fra før av, men ingen som passer ringfingeren. hvordan kan man ordne ring i hemmelighet uten å vite størrelse på ringen? kan han fri med en ring for så å få den gjort mindre eller større i ettertid?
Gjest WildRider Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Ja, størrelsen kan man forandre på, men morro med ett frieri som man ser på film, der ringen sklir perfekt på fingeren og jenta ikke ante noe om det.. Venninna mi og forloveden hennes løste det slik at hun dro til gullsmeden og målte ring strl nøyaktig, og ventet i spenning
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Ja, størrelsen kan man forandre på, men morro med ett frieri som man ser på film, der ringen sklir perfekt på fingeren og jenta ikke ante noe om det.. Venninna mi og forloveden hennes løste det slik at hun dro til gullsmeden og målte ring strl nøyaktig, og ventet i spenning aha! smart! viste hun hvilken ring det var? og har han fridd ennå?
Gjest WildRider Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Nei, hun hadde ingen anelse, hun prøvde 4 forskjellige størrelsesmålere for forskjellige ringer, eller hva det var for noe, og det var det. 11 måneder etterpå fridde han helt ut av det blå og hun ble mer overrasket enn noensinne så det fungerer jo, og ringen ble perfekt
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 nettopp, drømmer jo om en slik film friere da hvor han setter seg ned på kne og viser den ringen og spør om jeg vil gifte meg med han, også sklir ringen rett på! har hele tiden sagt at når han skal fri må han ned på knærne. har hørt om mange som sitter på en stol eller i sofaen vedsidna og lignende.. er ikke like romantisk syns jeg.. og da vet han det, har skjønt at mannfolk må ha det inn med teskjeer
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 å så romantisk! men jeg tror ikke jeg kan be han om å ordne en sånn ring greie for å se hvilken størrelse jeg har. da tror han at jeg forventer en ring ganske kjapt..hehe spent på åssen han konkluderer min finger diameter
Gjest WildRider Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Hehe gjett om! Etter det venninna mi sa, var frieriet veldig romantisk, men ikke helt som hun trodde. De hadde reist ut på resturang, i kledd kjole og smoking. Var da hun trodde det skulle skje, selv om han ikke hadde ymtet noe om det i forveien. Kvelden sneglet seg avgårde og i det fyren ba om regningen var venninna mi så skuffet at hun nesten skulle grine, så sikker var hun på at han skulle fri den kvelden Men rett etter at de hadde reist seg fra bordet hadde ene skolissa hans gått opp, med vilje, og han lente seg ned får å knyte den, og da han så opp, hadde han ringen klar morsom måte å gjøre det på også!
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 Hehe gjett om! Etter det venninna mi sa, var frieriet veldig romantisk, men ikke helt som hun trodde. De hadde reist ut på resturang, i kledd kjole og smoking. Var da hun trodde det skulle skje, selv om han ikke hadde ymtet noe om det i forveien. Kvelden sneglet seg avgårde og i det fyren ba om regningen var venninna mi så skuffet at hun nesten skulle grine, så sikker var hun på at han skulle fri den kvelden Men rett etter at de hadde reist seg fra bordet hadde ene skolissa hans gått opp, med vilje, og han lente seg ned får å knyte den, og da han så opp, hadde han ringen klar morsom måte å gjøre det på også! ja gjett om a!!! :D morro!! og ikke minst orginalt!
Gjest WildRider Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 ja gjett om a!!! :D morro!! og ikke minst orginalt! Ja, han var heldig med den, tror hun var så lei seg at hun vurderte å gå fra ham der han stod bøyd, det hadde gjort seg....
Gjest Grafica Skrevet 30. november 2008 #10 Skrevet 30. november 2008 Du kan nå alltids måle størrelsen din, kjøpe en billig sølvring som passer akkurat, gå med den litt og nevne henrykt av og til hvor glad du er i den ringen, for det er den eneste som passer perfekt på den fingeren. Også etter et par uker glemme den og la den ligge i smykkeskrinet... Hvis du ikke vil si ringstr. din til ham direkte, altså. Du kan altså gå i en gullsmedbutikk og spørre de om hjelp til å finne din størrelse.
thapara Skrevet 30. november 2008 #11 Skrevet 30. november 2008 Du kan nå alltids måle størrelsen din, kjøpe en billig sølvring som passer akkurat, gå med den litt og nevne henrykt av og til hvor glad du er i den ringen, for det er den eneste som passer perfekt på den fingeren. Også etter et par uker glemme den og la den ligge i smykkeskrinet... Hvis du ikke vil si ringstr. din til ham direkte, altså. Du kan altså gå i en gullsmedbutikk og spørre de om hjelp til å finne din størrelse. Lurt! Pluss at man gjerne må hinte litt om hva man liker og ikke, om man ikke får velge selv..
eleit Skrevet 30. november 2008 #12 Skrevet 30. november 2008 Hvis du vet at han skal fri en vakker dag, så er det jo bare å dra til gullsmeden å finne ut ringstørrelsen din.. Det gjorde jeg, også informerte jeg bare kjæresten min om størrelsen Jeg ville ikke gjort det om jeg var usikker på om han hadde noen slike planer, men vi hadde snakket en del om bryllup og ringer osv.. Men, jeg ble jo likevel overrasket, for jeg hadde jo ikke peiling på om han ville kjøpe ringer etter 2 uker eller 2 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå