Gjest <3 Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Jeg bruker irriterende lang tid, men jeg har vel som regel allerede i begynnelsen merket at det "ligger noe der" som gjør at jeg fortsetter å treffe personen iallefall. Har du blitt forelsket ved første møte noengang? Og hvis ikke, hvor lenge / mye må du omgås personen før amors piler treffer?
Gjest Cederic Rueben Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jeg bruker irriterende lang tid, men jeg har vel som regel allerede i begynnelsen merket at det "ligger noe der" som gjør at jeg fortsetter å treffe personen iallefall. Jeg blir så sjeldent forelsket. Men den gangen jeg ble det så tok det ikke lang tid. Har du blitt forelsket ved første møte noengang? Og hvis ikke, hvor lenge / mye må du omgås personen før amors piler treffer? 1 Gang
kinkeline Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Jeg blir veldig fort betatt av folk, men det går like fort over som det kom. Tar lang tid før jeg blir ordentlig forelsket. Med kjæresten min nå så tok det vel ca 1 mnd før jeg kjente at jeg var forelsket. Og nå har vi vært sammen i litt over 2 mnd og jeg har aldri vært så forelsket i mitt liv! Tror faktisk jeg aldri har vært det før (hvis det skal føles ut som det gjør nå).
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Jeg blir veldig fort betatt av folk, men det går like fort over som det kom. Tar lang tid før jeg blir ordentlig forelsket. Med kjæresten min nå så tok det vel ca 1 mnd før jeg kjente at jeg var forelsket. Og nå har vi vært sammen i litt over 2 mnd og jeg har aldri vært så forelsket i mitt liv! Tror faktisk jeg aldri har vært det før (hvis det skal føles ut som det gjør nå). Så heldig du er, blir omtrent aldri betatt engang jeg, er stort sett bare skeptisk og det dreper betattheten.. Og de gangene jeg forelsker meg så er det alltid i uoppnåelige personer... (men jeg har fremdeles tilgode å bli forelsket i en animert person da, som jeg leste ei anna i en annen tråd her er, men det er vel rett før tenker jeg, hahha, huff)
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Det kan jeg bli uten å ha truffet personen
Gjest LanaLane Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 jeg blir "lureforelska", dvs superbetatt etter 1 møte og så fantaserer jeg om meg og han sammen og blir forelska i forestillingen om oss. Med kjæresten min tok det en måned før jeg ble forelska i han men forelskelsen er enda sterkere nå etter 3 år sammen enn da vi ble sammen.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 aldri vært skikklig forelsket. Men mannen min ble vi begge så bettat at jeg ville kalle det forelskelse. Første øyekast og 4 år etterpå føler vi begge det samme. Kilende ,deilig følelse i magen...pirrer ved hjertet... Aldri opplevd før, og glad det har skjedd nå
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 Jeg har vært forelsket èn gang. Det gikk mange måneder fra første møte til jeg kunne si at jeg var forelsket. Jeg var betatt av han hele tiden da. Etter det, har jeg vært betatt av èn annen (to år etter forrige). Jeg ble faktisk betatt et par mndr etter at jeg møtte han, men fikk ikke utviklet seg til noe mer. Vil si at det skal en del til før jeg "gidder" å føle noe
Gjest Valentourettes Skrevet 1. desember 2008 #9 Skrevet 1. desember 2008 Har du blitt forelsket ved første møte noengang? Og hvis ikke, hvor lenge / mye må du omgås personen før amors piler treffer? Det kan jo være så forskjellig hos hver enkelt, men jeg sitter i dag og er helt oppover ørene betatt av en kvinne jeg nettopp har møtt (tre dager siden). Jeg vet ikke om jeg kan si jeg er forelsket, men jeg har veldig lyst til å si jeg er det. Jeg har ikke funnet noen grunn til at jeg ikke skal være det. For meg har det med mavefølelsen å gjøre. Hvis alt stemmer, er det ingen grunn til å fornekte egne følelser. Hun har sagt det til meg at hun føler seg forelsket i meg. Likevel er jeg usikker på jeg selv skal tillate meg å bruke ordet. Men jo lengre det går, jo riktigere blir det å si man er forelsket. Et par dager? En uke? En måned? Jeg vet ikke. Men jeg føler at det er riktig for meg. Det spørs bare om du føler den andre part er rede til å høre det. Det er ikke noe i veien å være forelsket uten å tilkjennegi det umiddelbart :-)
Gjest Valentourettes Skrevet 1. desember 2008 #10 Skrevet 1. desember 2008 Har du blitt forelsket ved første møte noengang? Og hvis ikke, hvor lenge / mye må du omgås personen før amors piler treffer? Svarte vel ikke direkte på spørsmålet ditt. Jeg kan ikke si jeg ble forelsket ved første møte. Men at det har sagt pang! ved andre møte er vel slik jeg har har hatt det. Og etter en 5-6 treff har det vel blitt bekreftet. Slik har det fungert for meg.
Gjest VVH Skrevet 1. desember 2008 #11 Skrevet 1. desember 2008 Jeg blir så sjeldent forelsket. Men den gangen jeg ble det så tok det ikke lang tid. Slik er det for meg også. Blir ikke så lett forelsket, men når det først skjer, skjer det fort! Fra jeg var 14 til i dag (41 år), har jeg bare vært forelsket 3 ganger. Den siste gangen for 17 år siden.
Vera Vinge Skrevet 1. desember 2008 #12 Skrevet 1. desember 2008 (endret) De gangene jeg har vært forelska, har det kommet veldig plutselig. Gjerne som følge av en liten detalj, f.eks. et blikk eller et enkelt utsagn, som avslører noe om sjarmerende eller viktig hos personen, eller som sier noe om kontakten oss imellom. Jeg ble forelska i mannen min, hadde jeg lenge vist hvem han var, uten å kjenne ham ordentlig. Men etter en lengre samtale om livet og døden, sa det bare pang for min del (han trengte litt mer tid derimot). Endret 1. desember 2008 av Vera Vinge
Gjest *Mim* Skrevet 1. desember 2008 #13 Skrevet 1. desember 2008 Jeg kan bli forelska ved første møte. Blir lett betatt, men det kan faktisk gå lenger tid.
Gjest Gorgonzola Skrevet 1. desember 2008 #14 Skrevet 1. desember 2008 Altfor raskt, desverre. Falt for ei jente for endel år siden, det var omtrent forelskelse ved første blikk, hun tiltrakk meg noe så ekstremt. Så gikk det en tid uten at jeg så henne (jada, vi jobbet samme bygg, ikke i samme firma da), hun hadde svangerskapspermisjon. Kom tilbake, jeg var like betatt, og plutselig en dag/kveld vi havna på samme vorspielet skjedde det mer. Hun ble med meg hjem og vi innledet et stormfullt forhold som varte i 8 mnd. Intenst på alle måter, fra romantikk og erotikk til krangler og alskens. Jeg har aldri før vært så forelska og så frustrert på samme tid omtrent. Vennene mine ble oppriktig bekymra for meg og en vakker dag hadde en av dem baller nok til å fortelle meg at jeg virket som om jeg var på en annen planet. Denne praten kombinert med tiden (de 8 mnd gjorde sitt) medførte at jeg tok ansvar og avsluttet det hele. Måtte si nei til ei som i mine øyne var/er vanvittig pen og sexy, hun traff alle punkter i meg i forhod til det fysiske og også mange i forhold til det relasjonelle, selv om minussidene her oppveide og vel så det. Hun dukket stadig opp etter dette, innyndet seg på alle tenkelige måter ved å spille på sin kvinnelighet, vår felles ekstremt samsvarende seksuelle plattform men jeg holdt meg knallhard, og hun ga seg etter tre-fire mnd. Heldigvis. Har aldri vært så forelska, verken før eller senere.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #15 Skrevet 20. april 2009 jeg blir "lureforelska", dvs superbetatt etter 1 møte og så fantaserer jeg om meg og han sammen og blir forelska i forestillingen om oss. Med kjæresten min tok det en måned før jeg ble forelska i han men forelskelsen er enda sterkere nå etter 3 år sammen enn da vi ble sammen. Jeg må bare si takk. Har lurt fælt på om det er noe galt med meg, synes jeg blir kjempefort forelska. Når jeg leste det du skrev kjenner jeg meg igjen når jeg tenker meg om, for forelskelsene kommer og går fort. ^^ Kanskje er det bare at jeg blir betatt
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #16 Skrevet 21. april 2009 Men betatt...hvordan føles det, er det like heftig som å være forelsket? Dumt spørsmål kanskje, men jeg er helt oppslukt av en fyr jeg har møtt med jevne mellomrom i en 2-3 uker. Det tar all plass i hodet og mage. Likevel vet jeg jo ikke om det er han jeg er forelsket i, eller om det er alle forestillingene rundt det hele. Men betatt eller forelsket - det skjer jækla kjapt. Etter noen få møter faktisk. Sukk, jeg vil fullbyrde en forelskelse, jeg vil ha en kjæreste!!
Gjest LanaLane Skrevet 21. april 2009 #17 Skrevet 21. april 2009 Jeg vil si at du er betatt om du føler deg forelska i hvordan du tror han er. Om du kjenner både hans gode og (mange av) hans dårlige sider og fremdeles har sommerfugler i magen, da vil jeg si du er forelska. Altså, kjenner du ham/henne ikke er du betatt, kjenner du ham/henne er du forelska Sånn er det iallefall for meg.
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 21. april 2009 #18 Skrevet 21. april 2009 Jeg bruker irriterende lang tid, men jeg har vel som regel allerede i begynnelsen merket at det "ligger noe der" som gjør at jeg fortsetter å treffe personen iallefall. Har du blitt forelsket ved første møte noengang? Og hvis ikke, hvor lenge / mye må du omgås personen før amors piler treffer? Jeg har det på samme måten, hjernen min må forføres i tillegg til å bli betatt av et utseende. Så jeg blir som regel forelsket etter å ha kjent en person en stund. Forelskelse ved første blikk har jeg ikke opplevd ennå.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. april 2009 #19 Skrevet 21. april 2009 Jeg har blitt forelsket (ved første øyenkast) to ganger i løpet av livet. Det var som ei skrev ovenfor her, et blikk, eller en liten detalj som festet seg. Og akkurat de bildene sitter fortsatt igjen i minnene. Ingen av dem fikk vite om mine følelser, men jeg var allikevel avstandsforelsket i 2 år på den første.
Hamster Skrevet 21. april 2009 #20 Skrevet 21. april 2009 Av og til så skjer det ekstremt fort, første møtet kanskje, og andre ganger tar det litt lenger tid. Men sånn generelt så tror jeg at jeg har ganske lett for å bli det ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå