majan Skrevet 18. juni 2003 #1 Del Skrevet 18. juni 2003 heisann er det noen som har teksten til denne? Det er vanlig og synge den like før en skal gå fra bordet er det blitt meg fortalt. Også er det noe med noe ballonger????????? Stemmer det????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 18. juni 2003 #2 Del Skrevet 18. juni 2003 vanlig er det nok neppe, av alle bryllup jeg har vært i, har jeg ikke vært med på dette..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tatum Skrevet 18. juni 2003 #3 Del Skrevet 18. juni 2003 heisann er det noen som har teksten til denne? Det er vanlig og synge den like før en skal gå fra bordet er det blitt meg fortalt. Også er det noe med noe ballonger????????? Stemmer det????? Jeg har vært med på denne i minst to bryllup. Den ene gangen var det ihvertfall like før man gikk til bords. Kanskje det var da brudeparet ankom middagsstedet, så sto alle gjestene klare og denne ble sunget. Det er en lags selskapslek med ballonger og blåseting. Det er ganske artig. skal se om jeg finner teksten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MIKKELBRUD Skrevet 19. juni 2003 #4 Del Skrevet 19. juni 2003 Hei Majan, jo da, jeg har vært med på denne som en "takk for maten" sang flere ganger! Den er ganske morsom, og vi skal ha den i vårt bryllup! Har ikke fått teksten enda (venter den hvilken dag som helst) men jeg kan sende deg den på PM da jeg får den :D Men du må ha musikken på CD i tillegg! Det blåses opp ballonger/papirposer og disse smelles og konfetti kastes utover..... Artig avslutning på et måltid syns nå jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2003 #5 Del Skrevet 19. juni 2003 Denne sangen ble spilt når vi skulle forlate festen , det var skikkelig stilig. Jeg har teksten , men den er jo skrevet om til oss.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bente Skrevet 19. juni 2003 #6 Del Skrevet 19. juni 2003 Er det noen som har den isåfall??? Kunne gjerne også tenkt meg den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 19. juni 2003 #7 Del Skrevet 19. juni 2003 Har aldri hørt sangen, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 19. juni 2003 #8 Del Skrevet 19. juni 2003 Har aldri hørt sangen' date=' jeg. [/quote'] Da har du gått glipp av noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Toastmasteren Skrevet 19. juni 2003 #9 Del Skrevet 19. juni 2003 Her har du en versjon av teksten + musikken. http://home.hesbynett.no/fada/Boston Pops - Pomp and Circumstance.mp3 http://home.hesbynett.no/fada/Pomp and Circumstance.doc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Toastmastern Skrevet 19. juni 2003 #10 Del Skrevet 19. juni 2003 Litt rask der. Dette skal funke. http://home.hesbynett.no/fada/Pomp_and_Cir...ircumstance.mp3 http://home.hesbynett.no/fada/Pomp_and_Cir...ircumstance.doc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Green Skrevet 2. august 2004 #11 Del Skrevet 2. august 2004 Nokon som har tekst og handlingsforløp til denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. august 2004 #12 Del Skrevet 2. august 2004 Dette høres mer ut som barnebursdag..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nimue Skrevet 2. august 2004 #13 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg har også vært med på dette i flere anledninger, og det er skikkelig moro!! Mener at vi brukte den i mine foreldres 50-årslag også.... Pomp and circumstances er jo et stykke med mye futt og fart i, ja det er et flott stykke!!! Med litt ballonger, serpentiner og papirposer som smelles blir det skikkelig liv! Kan kanskje minne litt om en barnebursdag, men veldig godt egnet for voksne også! Jeg har forøvrig kun vært på festligheter med voksne hvor den er blitt brukt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nimue Skrevet 2. august 2004 #14 Del Skrevet 2. august 2004 Søkte opp teksten, riktignok dansk, men det går jo ann å oversette... Denne har 3 vers. Så må man sørge for å ha "låta" på cd. Sangteksten er slettet i henhold til våre regler Misty (moderator) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 2. august 2004 #15 Del Skrevet 2. august 2004 Heh, trodde det bare var min engelske familie som gjorde dette. Ang. barnebursdag, dette har sitt utspring i Londons store festival for klassisk musikk hver sensommer. Det er gjerne en utrolig morsom avslutningskonsert, og denne sangen blir fremført av orkester og publikum, med mye fanfare og konfetti og ballonger. Så nei, det er ikke noe man har tatt med fra barneselskap. Slik det er blitt gjort i min famile, så er det noen som har kurver med sanger og ballonger. Noen skrur på en cd-spiller, og utvalgte små kusiner og fettere skynder seg å dele ut sangene mens forspillet går. Og så synger alle versene, før man blåser opp ballongene og smeller dem i finalen. Utrolig moro, i hvertfall første og andre gang det skjer. (Mitt bryllup blir i så fall 4. eller 5. gang for min mors familie, men det er så lenge siden, og sambos familie har jo ikke vært med på det, så det blir bra! ) Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nimue Skrevet 2. august 2004 #16 Del Skrevet 2. august 2004 Her er link til teksten i stedet ; http://www.festsange.dk/ Gå på; Sange - Bryllup - side 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 2. august 2004 Forfatter #17 Del Skrevet 2. august 2004 vi skal GARANTERT ha denne til takk for maten sang, men vi skal kanskje skrive den om litt. Synes den er så utrolig fin og morsom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå