Gå til innhold

Bilde på Sukker?

Anbefalte innlegg

Gjest Josephina
Skrevet

Har du bilde i din profil på Sukker? Kan det går greit uten også?

Har noen her gode erfaringer med Sukker?

Hva om man treffer noen kjente!? Det blir vel flaut?

Hva om den du kommer i kontakt med kjennernoen som kjenner deg, og de forteller om at de møtte deg på nettet? Flaut eller ganske vanlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

Jeg har ikke bilde på min profil, og det hender seg at jeg får mail likevel på datingsider. Men det skal sies at vi er ikke så mange fra min hjemby der, i forhold til f.eks. sentrale østlandsområdet.

Jeg sender også henvendelser til menn uten bilde. Det kan være mange grunner til å ikke legge ut bilde, spesielt hvis man er fra et område der "alle kjenner alle" har jeg full forståelse for at man ikke vil bli "ferska på nett".

Det er bare å utveksle bilder etter at man har mailet litt.

Skrevet

Sjansen for å bli oppfattet som interessant øker jo betraktelig dersom du har bilde. Selvfølgelig kan det være mange grunner til at man ikke har bilde, men likevel blir folk mistenksomme til dem uten bilde og det er lett å tenke seg til et *worst case scenario* utseende.

Jeg tror det er svært få som vil ta kontakt med deg dersom du ikke har bilde, men er du aktiv og tar kontakt med folk selv så trenger det jo ikke ha noen betydning. Men da bør du allerede i første melding opplyse dem om hvorfor du ikke har bilde og at de gjerne skal få et på mail for eksempel, ellers tror jeg en del rett og slett ikke vil svare. (Kanskje ikke noe tap, dersom det viser seg at de er så utseende fokuserte)

Selv hadde jeg nok ikke tatt kontakt med noen uten bilde, da måtte de isåfall hatt en fantastisk bra skrevet og interessant profil, det samme gjelder dersom jeg skulle svart noen som hadde tatt kontakt med meg uten bilde.

Når det gjelder dette med at det er flaut å være på datingsider på nettet, så tror jeg egentlig dette er noe som hører fortiden til. Å date på internett er blitt ganske normalt idag. Jeg selv kviet meg også for å legge ut bilde av meg på en datingside, fordi jeg ikke ville at folk som vet hvem jeg er skulle se meg der, ettersom jeg selv av en eller annen grunn ler litt for meg selv de gangene jeg ha oppdaget bekjente der inne...

Akkurat sukker har jeg faktisk ingen erfaring med, men jeg har vært og kikket på alle med bilde som er der inne, bare for å se om det var noen kjente der, he he he

Gjest Josephina
Skrevet
Sjansen for å bli oppfattet som interessant øker jo betraktelig dersom du har bilde. Selvfølgelig kan det være mange grunner til at man ikke har bilde, men likevel blir folk mistenksomme til dem uten bilde og det er lett å tenke seg til et *worst case scenario* utseende.

Jeg tror det er svært få som vil ta kontakt med deg dersom du ikke har bilde, men er du aktiv og tar kontakt med folk selv så trenger det jo ikke ha noen betydning. Men da bør du allerede i første melding opplyse dem om hvorfor du ikke har bilde og at de gjerne skal få et på mail for eksempel, ellers tror jeg en del rett og slett ikke vil svare. (Kanskje ikke noe tap, dersom det viser seg at de er så utseende fokuserte)

Selv hadde jeg nok ikke tatt kontakt med noen uten bilde, da måtte de isåfall hatt en fantastisk bra skrevet og interessant profil, det samme gjelder dersom jeg skulle svart noen som hadde tatt kontakt med meg uten bilde.

Når det gjelder dette med at det er flaut å være på datingsider på nettet, så tror jeg egentlig dette er noe som hører fortiden til. Å date på internett er blitt ganske normalt idag. Jeg selv kviet meg også for å legge ut bilde av meg på en datingside, fordi jeg ikke ville at folk som vet hvem jeg er skulle se meg der, ettersom jeg selv av en eller annen grunn ler litt for meg selv de gangene jeg ha oppdaget bekjente der inne...

Akkurat sukker har jeg faktisk ingen erfaring med, men jeg har vært og kikket på alle med bilde som er der inne, bare for å se om det var noen kjente der, he he he

Du sier det så fint! Akkurat slik tekner jeg om dette også. Jeg har sett mange kjente på Sukker! Kjenner jo flere i ulike byer i Norge og ser gamle studievenner og til og med folk fra selskapet der, venner av ex'n osv.

Det er alle slags type folk på Sukker: leger, sykepleiere, snekkere, advokater, ingeniører, universitetsfolk, forfattere, journalister, næringslivsfolk, arkitekter, plattformarbeidere, IT-konsulenter, sjefer/ledere, sjømenn og lærere, siviløkonomer, sivilingeniører, osv. Det er også bilde av ganske pene og kjekke mennesker der, samt noen mindre kjekke også. Noen for enhver smak, akkurat som på byen!

Klart det kan tenkes å være litt flaut om noen bekjente ser deg på bilde, men det er jo et sosialt forum der bildet er inngangsbilletten til nye bekjentskaper og kontakter. :-D

Skrevet (endret)

Så sant så sant! Det finnes alle typer mennesker der inne, både folk med godt utseende, intelligens og gode jobber, så det er ikke lenger slik at nettadting er for freaks og tapere som nok var det intrykket folk flest hadde for noen år siden!

Mange mener jo også at du finner mange flere mennesketyper og et mye større interessespenn ved nettdating enn ved dating på byen. Er rett og slett ikke alle som gidder å henge på byen... dermed kanskje lettere å finne noen som passer nettopp deg ved nettdating isteden, dersom du ikke er en partyløve selv :)

Jeg var skeptisk selv, men av de overnevnte grunner så valgte jeg å legge ut bilde, men jeg holdt meg til ett da (laget ikke noe album eller noe) de som var interessante for meg la jeg til på msn også kunne de se flere bilder der!

Så jeg synes så absolutt ikke at du skal kvie deg for å legge ut bilde iallefall :)

Og bare tenk på det, hvis noen bekjente skulle ha sett deg der inne, så har de jo faktisk vært der inne selv, om de så ikke har profil så har de iallefall snoket og er ikke det grann bedre enn deg iallefall (dersom de skulle mene at nettdating er labert)

Endret av Lady La-Laa
Skrevet

Jeg valgte en mellomløsning!! Jeg - som deg, ville heller ikke ha bilde på sukker - av den grunn at det faktisk var flere ganger folk på jobb satt å "bladde gjennom profilbildene" og moret seg... Jeg har derfor hatt bilde kun i album, ikke mange - bare et til to, i stedet for profilbilde! Det har passet meg ypperlig!!

Skrevet

Ja, det kan jo være en lur løsning, jeg har sett flere som har gjort det slik :)

Men for min egen del iallefall så ble det etterhvert slikt at jeg overhodet ikke brydde meg om hva folk måtte mene, eller hvor mye de måtte le dersom de skulle oppdage meg på en nettdating side.

Så lenge jeg selv og de som kjenner meg godt vet at jeg er en oppegående, smart og godt likt jente, så kan andre bare tro og mene og le så mye de vil for min del :)

Skrevet

Et par av mine single kolleger ved sykehuset har registrert seg på Sukker etter mye mas fra kolleger :ler: Tror han ene kaller seg "Dr.Mark" eller noe. De er begge leger, kjekke, og ser etter dates.

Skrevet

Det kan være mange som er sjenerte for å vise fram bilde på nettet! De kan være kjekke og pene men de tør ikke flashe seg :-)

Skrevet
Jeg valgte en mellomløsning!! Jeg - som deg, ville heller ikke ha bilde på sukker - av den grunn at det faktisk var flere ganger folk på jobb satt å "bladde gjennom profilbildene" og moret seg... Jeg har derfor hatt bilde kun i album, ikke mange - bare et til to, i stedet for profilbilde! Det har passet meg ypperlig!!

Det virker ganske harry med mennesker som sitter på jobb og blar gjennom profiler og morer seg. Ville blitt sett rart på på min jobb. Er dette vanlig og akseptert på mange arbeidsplasser?

Skrevet (endret)

Jeg syns det er en merkelig form for humor å pløyde gjennom nettdatingsider med det formål å lete opp kjente de kan le av ?

Endret av {Wilma}
Skrevet
Det virker ganske harry med mennesker som sitter på jobb og blar gjennom profiler og morer seg. Ville blitt sett rart på på min jobb. Er dette vanlig og akseptert på mange arbeidsplasser?

Slikt gjør bare ikke folk på vår arbeidsplass. Det må være de som er harry og losers som sitter og ler av folk som ønsker å bli kjent med flere!

Gjest flauere?
Skrevet
Har du bilde i din profil på Sukker? Kan det går greit uten også?

Har noen her gode erfaringer med Sukker?

Hva om man treffer noen kjente!? Det blir vel flaut?

Det må vel være enda flauere å få god kontakt med noen på sukker (som ikke har bilde) og som senere viser seg å være broren din, kollegaen din eller eksen din?

Selv har jeg sett flere kjente på slike sider, og jeg tipper de har sett meg. Og siden vi ser hverandre unngår vi å ta kontakt med hverandre.

Skrevet

Det er mulig jeg er sær, men jeg svarer aldri på meldinger fra noen uten bilde. Har gjort det et par ganger tidligere og det har visst deg at det har vært midre seriøse personer.

Synes faktis at det er mer flaut at noen ikke tør legge ut bilde. Er man med på leken får man tåle steken.

Hvordan hadde datingsidene vært hvis ingen hadde bilder av seg selv?

En ting er at utseende ikke betyr alt, men de jeg mottar meldinger fra som selv ikke har bilde, kommenterer jo nettopp mitt utseende.

Vil jeg ha katta i sekken går jeg på tivoli, okey, er jo nesten det samme med nattdate da, men bedre med bilde uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...