Gjest Faerie Skrevet 8. januar 2009 #21 Skrevet 8. januar 2009 Ikke glem viktigheten av en god bh i riktig størrelse da jenter! Jeg undervurderer ingens problemer, jeg forteller bare om min egen erfaring. For 1,5 år siden slet jeg veldig med rygg/nakke pga tungt frontparti. Så gikk jeg ut og kjøpte meg gode bher i riktig størrelse og nå plages jeg nesten ikke lenger.
DAJMI Skrevet 8. januar 2009 #22 Skrevet 8. januar 2009 Det Faerie sier er helt sant, mange får faktisk beskjed av legen sin om det, når de er sånne grense tilfeller som egentlig ikke trenger oprasjonen. jeg tror alle jenter uansett str burde gå til en ordentlig undertøysbutikk å bli målt opp å få vite hvilken str de egentlig er. mange, selv med mindre bryster går rundt å tror de har kjempe små bryster når de egentlig både er fyldige b og c cuper. er du relativt tynn/smal så er det rart om du bruker 80-85 rundt og a cup. mest sansynlig er man 65-70 rundt og en b cup. blir helt sjokert når venniner som jeg har som er helt normalt/slanke kommer å sier de bruker 80 rundt og b cup da sender jeg de rett til en understøysbutikk. de ringer alltid etter på å sier du vill ikke tro hvilken str jeg er. de har alltid gått opp en cup eller to og ned et par str rundt.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #23 Skrevet 9. januar 2009 Selvsagt er det viktig med god BH, men det kommer helt an på hva man mener med store bryster også. For meg er en c-cup liten... Jeg ligger nok på en I-cup tror jeg (altså, der skålene faktisk passer over hodet mitt- og jeg har ikke lite hode!), og ingen BH i verden kan skåne meg for smertene i nakke, rygg, skuldre og hode. Det blir selvfølgelig veldig mye bedre utseendemessig med en BH som passer ordentlig, men mine smerter er der uansett. Jeg vil jo tro at for en "fyldig B-cup" vil en god tilpasning i en undertøy-forretning være en vel så bra investering som en reduksjon.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #24 Skrevet 29. mai 2009 vet denne er litt sen, men jeg ble operert 18. mai i år, litt under to uker siden nå. jeg er 23 år og hadde str 70G. Vet ikke helt str nå siden jeg bor i en sports bh, men ble enig med legen om en liten C-cup ca, men til nå jeg er utrolig fornøyd. Det ble bedre enn jeg hadde trodd. Jeg hadde vondt i øvre del i rygg, men det var like mye det psykiske som fysiske som plaget meg. Jeg sto på venteliste på sykehuset for konsultasjon i 16 -17 mnd. Da bestemte jeg meg for å søke lån og ta det privat. Etter konsultasjonstimen fortalte jeg legen at jeg hadde søkt offentlig, men ikke hørt noe mer annet enn et svarbrev etter innsendt søknad. Hun ba meg skrive ut den henvisningen jeg sendte tidligere så ble jeg skrevet inn som offentlig passient. Utgiftene ble derfor redusert fra 36 000 kr til 355 kr som var egenandelen. De tre - fire første dagene lå jeg stort sett og sov hele dagen og sov dårlig om natten siden jeg liker best å sove på magen.. Men etter dette har jeg ikke hatt noen som helst smerter, kun litt kløe og ømhet på sidene. Gleder meg til å skifte bandasje for å se hvordan det ser ut. Jeg anbefaler på det sterkeste å gå til legen å prate om det. Det er virkelig verdt et forsøk. Og om klinikken sier du må ned i trivselvekt er det bare å stå på. Du har jo et fantastisk mål å gå etter, og etter operasjonen og vektreduksjon vil det bare bli enda lettere å komme seg i form!!! Ønsker dere som ikke har vært gjennom operasjonen lykke til!! Jeg stråler mer enn solen og er fantastisk fornøyd.. Gleder meg til jeg kan begynne å trene igjen!
Gjest millemus Skrevet 9. juni 2009 #25 Skrevet 9. juni 2009 Jeg har lenge ønsket å ta en brystreduksjon, men er litt i tvil om jeg får pga. av vekt. Jeg har bmi på 27 , og er visstnok overvektig ifølge bmi-kalkulatoren. Er dette noe de følger slavisk, eller ser de det litt an fra tilfelle til tilfelle ? Jeg går med konstant smerte i skuldrer, har slitt med migrene , og har pupper i en størrelse på F/G-cup. For min del går det også likemye på det psykiske som det fysiske. Jeg er ikke feit sånn sett, så puppene mine vises VELDIG godt, og jeg får altfor mange ekle kommentarer, som bare gjør at jeg gjemmer meg bort i store klær, og å gå på byen? pøh... aldri i livet om jeg vil det heller..
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #26 Skrevet 23. juni 2009 BMI på 27 godtar de hos colosseum i Oslo ivertfall når det gjelder brystreduksjon! Vet en venninne som var litt over det og hun fikk. Jeg vil bare presisere at selv om fastlegen sier ditt og datt så er det ofte de faktisk ikke vet nok om reglene. Det er kirurgen som kan svare på alt dette... kjenner bare så alt for mange som har hatt fastleger som har ment ting som har vært helt på jordet. De vet ikke hva som skal til for å få det dekket. Jeg fikk dekket brystreduksjon/løft på Colosseum i Oslo og har fått nytt liv. Ser noen skriver at skikkelig undertøy er viktig - åja jeg vet det. Har kjøpt på LaLina i alle år....skikkelige og dyre Bher. Men det hjalp ikke et spøtt mot nakke/skuldersmertene som har vært der i så alt for mange år. Jeg har i dag redusert kiropraktorregningen med 90%... og har fått bort disse låsningene og smertene. Kiropraktoren min har jo prøvd å fortelle meg i mange år hvorfor jeg hadde smerter - og jeg angrer på at jeg ikke hørte på han før!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå