Gå til innhold

Kassakø-kultur

Fremhevede innlegg

Skrevet
i butikker opplever jeg sjelden dette som noe særlig problem, men er verre på flyplasser o.l.

Alle skal jo absolutt være første passasjer på det flyet og også være den første av!

Og når folk brøyter seg frem for å komme først på flyet rister jeg nå egentlig bare på hodet..

Skjønner ikke helt poenget med å være førstemann inn på fly. Der går jeg heller sist. Frister ikke å sitte lenger enn nødvendig i et ukomfortabelt sete med alt for liten benplass og skrikende unger rundt seg :sprettoy:

Og når det gjelder å gå av fly, så sitter jeg til de fleste "må-av-flyet-folka" har gått. Da slipper jeg å bli stående i midtgangen trøkt mellom stessede mennesker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og hva var galt med det damen sa? Hun prøvde vel bare være hyggelig?

Eller mente du at hun skulle sluppet ham foran? Det mener jeg isåfall er feil. Man har ikke rett på å få gå foran selv om man bare har to varer. Om man skal slippe "alle" med småting foran seg, så blir man jo forsinket selv. Og så vet man aldri om de plutselig skal ha røyk, eller ta ut penger, eller hva som helst, så det tar uhorvelig med tid selv om de "bare" har to ting i nevene.

..og derfor sier de fleste som vil være hyggelige at "hvis du bare skal ha de to tingene kan du gå foran meg". Jeg synes heller damen var frekk som kom med kommentaren om at han burde gå til en annen kasse, for det hadde han antakeligvis klart å tenke ut selv.

Skrevet
i butikker opplever jeg sjelden dette som noe særlig problem, men er verre på flyplasser o.l.

Alle skal jo absolutt være første passasjer på det flyet og også være den første av!

Og når folk brøyter seg frem for å komme først på flyet rister jeg nå egentlig bare på hodet..

At noen må fort av flyet skjønner jeg, i tilfelle de må kjappe seg for å nå et annet fly.

Skrevet

Jeg er nok også for "førstemann til mølla"-prinsippet :)

Står jeg i en lang kø, sånn ca. på midten har det hendt jeg smetter bort til den nyåpnede køen. Gidder ikke å vente på at folka foran meg skal våkne.

Om mange reagerer blir jeg bare stående og er brått nr. 2 i køen.

Står jeg som nr. to i køen flytter jeg meg skjelden uansett. Om ikke nr. 1 har fyllt handlevogna til randen da og den bak kassa jobber i "slo-motion".

Men bryr meg ikke så veldig tror jeg.. bare gjør det som faller meg inn der og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...