Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med en fyr i 1,5 år. Det ble slutt i september, da jeg hadde fått nok av å ble psykisk terrorisert i form av at han var svæt kontrollerende, manipulerende og sjalu.

Men det ble likevel ikke helt slutt. Kun de som har vært sammen med en slik type mann vet hvor vanskelig det er å bryte helt. Jeg har store problemer med det. Vi bestemte oss for å være gode venner (..ja, dum idè). Vi fortsatt vel egentlig helt som før og var egentlig kjærester, inntil han var "utro". Da greide jeg først å sette foten (svakt) ned. Har fortsatt møtt han etter dette. Han har forsatt vært veldig kontrollerende og manipulerende. Verken venner eller familie støttet forholdet vi hadde, da de så hva det gjorde med meg. I går kom det også fram at han hadde vært med ei anna jente. Han ville kun innrømme det dersom jeg lovde å fortsette å møte han, og fortsette å ikke være med andre gutter. Men jeg ser jo selv at dette er galskap. Han var også sint fordi jeg ikke ville feire burdagen min hjemme hos han, men heller med venner og familie.

Jeg trenger hjelp. Hvordan kommer jeg meg ut av dette? Jeg har det ikke bra. Jeg er ho egentlig ei smart jente, men når det kommer til han er jeg latterlig svak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må bare bestemme deg for å bryte.

Jeg klarte ikke gå fra min x før han gjorde meg fysisk vondt. Da ble jeg så redd så jeg turte ikke mer.

Tror det er bedre at du bare går og han får ha noen dager der han er sint enn at det går for langt.

Skrevet

^ Så det er forsatt mulig at han kan trå over streken til å bli fysisk voldelig? Jeg vet alle tenker at "slik er ikke min mann", og jeg har også tenkt slik. Så de kan altså gå over den grensen selv etter nesten to år?

Skrevet

Jeg vet jo ikke om din kjæreste kan bli voldelig. Men jeg trodde aldri min x skulle bli det heller. Han kunne bli veldig sint, og jeg ble jo redd og nervøs da og. En gang heve han hånda...men gjorde ikke noe. Så trodde vel kanskje jeg kunne få meg en fik en dag. Men aldri hadde jeg trodd at han skulle gå så til angrep på meg som han gjorde den kvelden jeg skjønte at jeg ikke kunne bli.

Hvor mange år det tar før noen blir fysisk kan jeg jo heller ikke si noe på. Vi hadde vært sammen i nesten 3 år!

Skrevet

Har er raad: loep!!

Din kjaereste hoeres skremmende lik min eks.

Jeg var sammen med en slik mann for noen aar siden og jeg er utrolig takknemlig for at jeg klarte aa gaa. Han var aldri voldelig mot meg, men siden har jeg faatt vite at to av hans ekser har faatt voldsalarm etter vold og drapstrusler fra ham.

Vaer saa snill, ikke bli i dette forholdet, det kommer til aa oedelegge deg.

Gjest vært der
Skrevet

Dette må du komme deg fortest mulig ut av!!! Når jeg leser dette er det som at du beskriver min eks...:(

Jeg hadde også problemer med å komme meg ut av forholdet... Gikk, men var like fort tilbake igjen... Helt til den dagen jeg brøt helt sammen foran min mor(ikke av fri vilje, men klarte ikke holde tilbake redselen...)... Da fikk jeg klar beskjed fra min mor og far om at dette godtok de ikke lenger... Fikk ikke dra dit alene, så min mor ble med meg og hentet tingene mine. Tok lang tid før jeg klarte å "avslutte" mine følelser for ham, men er i dag så utrolig glad for at familien min tok tak i dette og presset meg ut av forholdet. Hvis ikke kan det nok hende jeg hadde vært der enda....

Prøv å prat med foreldrene dine, eller noen gode venner som kan støtte deg gjennom dette, og holde deg tilbake når du vil gå tilbake til denne mannen. Er utrolig vanskelig å komme seg ut av noe sånt alene, så jeg tror det er veldig viktig å ha noen å støtte seg på.

Men det aller viktigste er at du kommer deg ut av det, og kutter kontakten med han, ellers er det nok lett for ham å dra deg inn igjen...

Ønsker deg masse lykke til, du kommer nok til å få det myyyye bedre etterpå:D

Skrevet

Vil bare takke for alle de gode rådene jeg har fått her! Setter utrolig stor pris på det. Jeg skal nå snakke med min familie, og mine nærmeste for å få hjelp til å bli sterk nok til å ta steget fullt ut og bryte all kontakt.

Så nok en gang, tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...