Gjest Gjest_Stian_* Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Traff ei jente for en stund siden, hun er masterutdannet og virket oppegående og grei. Hun fortalte at hun hadde gått ut av et lengre forhold 9 måneder før hun traff meg, og hadde vært hos legen og tatt tester siden forholdet ble slutt. Jeg har tidligere kun vært i lengre forhold og har alltid testet meg før jeg har gått inn i nye og aldri hatt noen sykdommer. Etter en stund følte jeg meg dårlig og gikk til legen, der fikk jeg påvist klamydia. Fortalte dette til henne og at hun måtte si fra til han hun hadde vært sammen med tidligere, dette nektet hun å gjøre i tillegg kom det frem at hun egentlig hadde vært sammen med en del andre etter dette men bare praktisert sikker sex. Etter hvert kom det også frem at hun hadde Herpes 2, men at hun ikke hadde hatt noen utbrudd mens hun var sammen med meg og at jeg dermed ikke kan ha blitt smittet. For å gjøre historien komplett ringte også legen og fortalte at de hadde fått utslag på hepatitt, men at dette var tvilsomt og sannsynligvis feil på prøven. Alt dette gjorde meg ganske urolig og nedstemt, snakket med henne og hun bare blåste det bort og sa at hun ikke vil være sammen med meg lengre hvis jeg skulle være så negativ. I mine naive tanker tenkte jeg at jeg kanskje kunne fått litt støtte av henne. Det eneste hun sa var at hun håpte jeg ikke ville fortelle noe av dette til felles bekjente. Nå sitter jeg her og er fullstendig oppgitt og frustrert, er det virkelig mulig å være så løgnaktig og ond. Skal jeg bare la dette gå forbi?
lulle Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Traff ei jente for en stund siden, hun er masterutdannet og virket oppegående og grei. Hun fortalte at hun hadde gått ut av et lengre forhold 9 måneder før hun traff meg, og hadde vært hos legen og tatt tester siden forholdet ble slutt. Jeg har tidligere kun vært i lengre forhold og har alltid testet meg før jeg har gått inn i nye og aldri hatt noen sykdommer. Etter en stund følte jeg meg dårlig og gikk til legen, der fikk jeg påvist klamydia. Fortalte dette til henne og at hun måtte si fra til han hun hadde vært sammen med tidligere, dette nektet hun å gjøre i tillegg kom det frem at hun egentlig hadde vært sammen med en del andre etter dette men bare praktisert sikker sex. Etter hvert kom det også frem at hun hadde Herpes 2, men at hun ikke hadde hatt noen utbrudd mens hun var sammen med meg og at jeg dermed ikke kan ha blitt smittet. For å gjøre historien komplett ringte også legen og fortalte at de hadde fått utslag på hepatitt, men at dette var tvilsomt og sannsynligvis feil på prøven. Alt dette gjorde meg ganske urolig og nedstemt, snakket med henne og hun bare blåste det bort og sa at hun ikke vil være sammen med meg lengre hvis jeg skulle være så negativ. I mine naive tanker tenkte jeg at jeg kanskje kunne fått litt støtte av henne. Det eneste hun sa var at hun håpte jeg ikke ville fortelle noe av dette til felles bekjente. Nå sitter jeg her og er fullstendig oppgitt og frustrert, er det virkelig mulig å være så løgnaktig og ond. Skal jeg bare la dette gå forbi? Hva kan du egentlig gjøre? Det er jo opp til deg selv. å passe på. Kondom er en undervurdert form for beskyttelse. Utover det synes jeg det var stygt gjort å lyve for deg. Ingen jente å stole på, eller å ha et forhold til. Jeg hadde heller ikke hatt betenkeligheter med å fortelle histoien videre....
Gjest Miley Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Neste gang bruker du kondom, så slipper du sitte etterpåklok.
Gjest WildRider Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Bruk alltid kondom til du har sett ett skikkelig reint svar resultat på tester. Det er det minste du kan gjøre, og kom ikke med den derre der at kondom er kjetting, kondom ødelegger sex. I verste fall kan sex ødelegge stasen din, så få på deg gummien til neste gang. Når det kommer til den lille løgnaktige så si din mening til henne også.
nettvenninnen Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Oj... herpes clamydia og hepatitt. Det var ikke rent lite! Kan til en viss grad se at du tok sjansen på å ikke bruke kondom, siden hun sa hun var testet. Men dog alikevel... Tror neppe jeg ville ha akseptert noe slikt. Hadde ikke engang tatt i dama etterpå. Noe mer turn-of en dette skal man lete lenge etter. Vedkommende kunne ha vært master utdannet både i huet og i ræva. Det hadde ikke hjulpet det grann.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Snakk om egoistisk person. Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å fortelle det videre, og jeg hadde holdt meg langt unna henne, hun fortjener ikke mer. En dyrkjøpt erfaring for deg dessverre, får håpe du bruker kondom neste gang.
Gjest WildRider Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Du får foresten litt trøst fra meg, vær mer forsiktig neste gang, og ikke stol på hvem som helst som sier at de har testen i orden. Var skikkelig stygt og jævlig gjort av hele kjerringa, hun kunne i det minste opplyst om at hun har vært litt her og der og tatt med suvenirer. Håper det går bra med deg utover!
gullet76 Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 (endret) Som man sår høster man... er det noe som heter... Men fullstendig feil av henne å lyve. Veldig egoistisk, og patetisk. Men å gå rundt å "spre" dette til andre, si det til andre altså, blir jo bare for teit. Er du voksen, så lar du dette ligge. Her får du bare slikke dine sår, og gå videre. Og forhåpentligvis har du lært - at du skal se beviset på testingen. Og ikke ta alt kvinner sier for god fisk. Fins de som sier de bruker prevensjon, og så blir de "plutselig" gravid også.... Endret 30. november 2008 av gullet76
nettvenninnen Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 Er du voksen, så lar du dette ligge. Hvorfor er dette med å holde noe slikt hemmelig mer voksent enn noe annet? personlig synes jeg at det er voksent å være ærlig og å ta litt ansvar for omstendighetene. Ikke har han noe å vinne på å holde kjønnsykdommer hemmelig heller. Tvert imot.
Gjest WildRider Skrevet 30. november 2008 #10 Skrevet 30. november 2008 Hvorfor er dette med å holde noe slikt hemmelig mer voksent enn noe annet? personlig synes jeg at det er voksent å være ærlig og å ta litt ansvar for omstendighetene. Ikke har han noe å vinne på å holde kjønnsykdommer hemmelig heller. Tvert imot. Enig med deg, jeg. Hvorfor skal dette holdes nede bare fordi det er "voksent"? Hadde noen i min omgangskrets ligget med en felles bekjent, og endt opp med opptil tre forskjellige sykdommer som resultat, og jeg hadde ett godt øye til smittebæreren, så hadde jeg satt pris på å få vite om hva som egentlig foregikk. Det finnes faktisk en lov i Norge som tvinger deg til å opplyse om smittefarlige sykdommer, og da helst før faren for smitte er tilstede. Som eksempel at TS burde fått vite før sexen at dama hadde litt av hvert på kartet. Er nok ikke lovpålagt å advare andre om at noen har sjukdommer, men jeg hadde gjort det for det om..
Gjest hoho Skrevet 30. november 2008 #11 Skrevet 30. november 2008 Ja her fikk du i overflod...Høres ut som hun er byens sjefslu...r Ikke noe å spare på.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 30. november 2008 #12 Skrevet 30. november 2008 Jeg hadde garantert fortalt om dette til hennes neste "flamme". Da gjør du han en tjeneste, samtidig som du får anledning til å drite henne ut. Kanskje hun vil lære da. Det er jo ille hvis hun bare skal fortsette på den måten med andre menn også.
nettvenninnen Skrevet 30. november 2008 #13 Skrevet 30. november 2008 å gå rundt å "spre" dette til andre, si det til andre altså, blir jo bare for teit. En annen ting som jeg glemte å nevne er at jeg synes det er ti tusen ganger verre å spre KJØNNSYKDOMMER enn SANNHETER!
gullet76 Skrevet 30. november 2008 #14 Skrevet 30. november 2008 (endret) Hvorfor er dette med å holde noe slikt hemmelig mer voksent enn noe annet? personlig synes jeg at det er voksent å være ærlig og å ta litt ansvar for omstendighetene. Ikke har han noe å vinne på å holde kjønnsykdommer hemmelig heller. Tvert imot. Det jeg mener er at han ikke skal spre denne informasjonen til alle de kjenner. Det er da fullstendig unødvendig etter min mening. At man informerer partnere er en selvfølge. Men å spre informasjonen rundt til gud og hvermann, syns jeg blir patetisk. Mulig det er jeg som er rar. Men jeg ville ikke sunket ned på et slikt nivå. Jeg ville aldri gått rundt å sagt til folk at han/hun har en kjønnssykdom - pass deg. Hadde jeg kjent personen han/hun involverte seg med neste gang, så hadde jeg sagt det. Men ellers blander jeg meg ikke inn i andres liv på den måten. Det er meg. Endret 30. november 2008 av gullet76
Nora Wind Skrevet 30. november 2008 #15 Skrevet 30. november 2008 En annen ting som jeg glemte å nevne er at jeg synes det er ti tusen ganger verre å spre KJØNNSYKDOMMER enn SANNHETER! Helt enig.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #16 Skrevet 30. november 2008 Ting kan forsåvidt ha smittet med kondom. Spesielt fra kvinne til mann så er beskyttelsen ikke altid like god, spesielt på herpes. Men om det viser seg at du har hepatitt, og det er fra henne, så hadde jeg absolutt vurdert å gi beskjed videre. Det er såpass alvorlig og permanent at det er ikke noe jeg hadde villet la vær å infomere andre om.
Gjest Gjest_anna_* Skrevet 1. desember 2008 #17 Skrevet 1. desember 2008 Traff ei jente for en stund siden, hun er masterutdannet og virket oppegående og grei. Hun fortalte at hun hadde gått ut av et lengre forhold 9 måneder før hun traff meg, og hadde vært hos legen og tatt tester siden forholdet ble slutt. Jeg har tidligere kun vært i lengre forhold og har alltid testet meg før jeg har gått inn i nye og aldri hatt noen sykdommer. Etter en stund følte jeg meg dårlig og gikk til legen, der fikk jeg påvist klamydia. Fortalte dette til henne og at hun måtte si fra til han hun hadde vært sammen med tidligere, dette nektet hun å gjøre i tillegg kom det frem at hun egentlig hadde vært sammen med en del andre etter dette men bare praktisert sikker sex. Etter hvert kom det også frem at hun hadde Herpes 2, men at hun ikke hadde hatt noen utbrudd mens hun var sammen med meg og at jeg dermed ikke kan ha blitt smittet. For å gjøre historien komplett ringte også legen og fortalte at de hadde fått utslag på hepatitt, men at dette var tvilsomt og sannsynligvis feil på prøven. Alt dette gjorde meg ganske urolig og nedstemt, snakket med henne og hun bare blåste det bort og sa at hun ikke vil være sammen med meg lengre hvis jeg skulle være så negativ. I mine naive tanker tenkte jeg at jeg kanskje kunne fått litt støtte av henne. Det eneste hun sa var at hun håpte jeg ikke ville fortelle noe av dette til felles bekjente. Nå sitter jeg her og er fullstendig oppgitt og frustrert, er det virkelig mulig å være så løgnaktig og ond. Skal jeg bare la dette gå forbi? låt det passera. jag ville dig inget ont.
{Wilma} Skrevet 1. desember 2008 #18 Skrevet 1. desember 2008 Hadde du ikke spurt, kunne du skyldt deg selv. Du spurte, og da må man kunne forvente et ærlig svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå