Gå til innhold

Vanne plante

Gjest Gjest_Kjersti_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kjersti_*
Skrevet

Jeg skal på 3 ukers juleferie, og lurer på hva jeg kan gjøre med planten min. Den trenger jo litt vann mens jeg er borte. Det er en palmelignende plante.

Forslag?

Har ingen som kan vanne den.. Er student, og alle reiser jo fra byen i julen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fyll en flaske med vann og sett den på hode i jorda rett för du drar

Skrevet

Jeg har et vanningstidsur som jeg har kjøpt på biltema. Husker ikke helt hva det kostet, men under 200 i alle fall. Monterer det på dusjen når jeg reiser bort, og programerer hvor ofte og lenge vannet skal renne. Så setter jeg bare plantene i dusjkabinettet, og de klarer seg helt fint :) .

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette lurer eg også på. Eg har seks planter eg gjerne kunne tenkt meg å sjå att etter ferien, men eg skal vere vekke i 2 veker, og er litt engsteleg for dei.

Har høyrd at ein kan fylle kjøkkenvasken med vatn, setje i proppen, og så leggje ein stor handduk delvis oppi vasken og delvis på kjøkkenbenken. Så kan ein setje plantene oppå handduken, og den vil suge til seg vatn frå vasken og dermed også vatne plantene. Nokon som har prøvd dette?

Kjenner eg er litt skeptisk til rennande vatn utan at eg er heime i tilfelle det skjer noko. Og vil ikkje det flasketrikset berre føre til oversvømming i potta?

Er heilt grøn på planter, men vil så gjerne sleppe å kjøpe nye etter jul. :)

Skrevet

jeg har reist bort en 14 dagers tid flere ganger. Jeg bare vanner plantene godt og setter de i dusjen - slår av alt lys og mye av varmen...der står de godt til jeg kommer tilbake! En kan også sette en bøtte med vann i dusjen, også legge ulltrå fra vannet og ned i jorda til plantene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...