Gjest Gjest_sessan_* Skrevet 2. januar 2009 #21 Skrevet 2. januar 2009 Tenker du på Elixia og SATS som ligger ovenfor hverandre i Karénslyst Allé, Oslo? I såfall hadde jeg ikke vært i tvil - velg Elixia. Massevis av motiverende timer, godt treningsmiljø, smilende medarbeidere og noe så enestående som hyggelige selgere. Hos SATS møtte jeg null service og null forståelse for at man kanskje ønsker å prøve senteret et time eller to før man binder seg. Hos Elixia får man pengene tilbake etter to uker om man under den tiden finner ut at det ikke er noe man kan tenke seg å være medlem av. Kos deg med treningen! Deg, med fler: ikke kom med uttalelser dere tydeligvis ikke vet noe om. Dersom man bare møter opp i resepsjonen på SATS uten avtale blir du bedt om å betale drop-in. Hadde man ikke fulgt slike regler kunne jo hvem som helst fått "gratis prøvetime" når og hvor mye de bare ville. En gratis prøvetime må begrunnes med at man faktisk har interesse av å begynne å trene der. Og de som har det, klarer å avtale en tid hvor de vil komme innom. SATS: - Gratis prøvetime dersom dette ringes og avtales med medlemsrådgiver på forhånd. Man må ha avtale om timen. Dersom man bare møter opp blir man bedt om å betale drop-in. - Om man likevel velger å betale drop-in, og melder seg inn innen 30 dager etter drop-in timen, vil disse pengene trekkes fra i medlemskapet, så det blir å regne som en gratis prøvetime likevel. Så...vinn vinn. - 12 måneders bindingstid. Utover dette er oppsigelsestiden 1 måned fra første i månedskiftet. Helt normalt. - 14 dagers angrefrist. Dette har du på ALLE produktkjøp, og det heter kjøpsloven. Full tilbakebetaling av det du har lagt ut. - Du kan fryse medlemskapet ved lengre tids sykdom, utstasjonering ved jobb og studier, samt graviditet. Dersom alle som dro noen uker på hytta i sommerferien, eller skulle en uke hit eller dit, skulle få fryse medlemskapet sitt akkurat når det passet seg, ville ikke kjeden "gått rundt" økonomisk. Og da hadde man faktisk ikke hatt det enorme treningstilbudet SATS kan tilby idag. Det er ingen hemmelighet at folk trener lite i f.eks juli og desember, men de tar jo ikke MER betalt fordi folk trener mer i januar og august av den grunn? - GRATIS og ubegrenset med treningsveiledning. Disse er utdannet veiledere, mange er også utdannet personlige trenere og fysioterapeuter. De skreddersyr treningsopplegg for deg gratis, og følger deg opp så mye og ofte du bare måtte ønske. -18 sentere å velge i, bare i Oslo. Elixia: - Ingen gratis prøvetimer. Man må betale drop-in uansett. - 12 måneders bindingstid, og så vidt jeg vet: 1 måneds oppsigelsestid. Likt som SATS. - 14 dagers angrefrist. Dette er de pålagt å ha gjennom kjøpsloven. Forskjellen på SATS sine selgere og Elixia sine selgere er at sistnevnte spiller på dette i salgsøyemed. De står på stands og innbiller kjøper at de "reserverer" et medlemskap på f.eks Elixia Sjølyst(som om de liksom kommer til å "gå tomme" for medlemskap i løpet av dagen...)Og dersom kjøper selv ikke oppsøker Elixia aktivt og personlig innen 14 dager, så fakturerer Elixia det første medlemsbeløpet, og medlemmet har bundet seg for 12 måneder. Har snakket med MANGE som har blitt lurt her. "Jeg meldte meg inn i Elixia fordi jeg måtte..." Menmen, dette er urelevant for TS. - Frysvilkår vet jeg ikke noe om, og velger derfor heller ikke å uttale meg om dette. - Ingen gratis treningsveiledning. Du får 3 gratis Personlig Trener-timer når du starter. Etter dette er du on your own, med mindre du velger å betale for personlig trener. - Ca 8-10 sentere i Oslo. Ergo: det er mye som er likt, men også endel ting som er ulikt. Jeg har ikke tatt tak i alle punkter ved kjedene, det ville tatt en evighet. Jeg har bare påpekt de sakene som har blitt feilaktig skrevet om her. Poenget mitt er: dersom man tar kontakt med treningssenteret sitt på en ordentlig måte, og ber om svar på ting man lurer på, istedefor å bare tro og tenke og synse, så får man som regel gode svar med gode begrunnelser.
Gjest Gjest_sessan_* Skrevet 2. januar 2009 #22 Skrevet 2. januar 2009 Og...forresten. Holdt nesten på å glemme: Forhåndsbooking av timer: Elixia: Timer som går på morgen⁄formiddag (06:30–15:00): Kan bookes fra kl. 15:00 (dagen før) til 06:00 (samme dag). Timer som går på ettermiddag⁄kveld (15:00–22:00): Kan bookes fra kl. 21:00 (dagen før) til kl. 15:00 (samme dag) Husk; du må hente deltakerkortet i resepsjonen senest 10 minutter før timen starter. Herregud for et tungvindt system. SATS: Du kan booke timer en hel uke i forveien. Mandag kl 20.00 kan du booke for neste mandag kl 20.00. Du kan også forhåndsbooke så sent som bare minutter før timen om du ønsker det. Ingen andre klokkeslett å forholde seg til. Og du må hente billetten din i resepsjonen senest 5 min før timen begynner.
Kitsune Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #23 Skrevet 3. januar 2009 Takk for gode svar. Jeg valgte SATS. Det med bookingen var viktig for meg, for da kan jeg bedre planlegge. De virket også "roligere" i kontakt med meg. I tillegg har de mange flere sentre rundt om i landet som jeg kan benytte. Det som nå irriterer meg med Elixia er at de ikke slutter å ringe meg eller sene innmeldingstilbud. Og før jeg hadde bestemt meg ringte de hele tiden og flere ganger om dagen. Det er alt for pågående for meg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå