Gå til innhold

SATS eller Elixia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer en av disse: Sats eller Elixia. Har du noe kjennskap her? Kan du hjelpe meg å velge?

Skrevet

Jeg ville valgt det som ligger nærmest det jeg bor.

Skrevet

Jeg ville valgt elixia. I Trondheim har de basseng, som er inkludert i prisen, og mye bedre kundebehandling. Sjefen på sats fikk meg til å gråte på kontoret en gang (jeg gråter IKKE lett, han var skikkelig ekkel).

Men Elixia er kanskje litt dyrere?

Skrevet

De ligger vegg i vegg har jeg skjønt... Og så er det i Oslo jeg skal bli medlem.. Fant lite om priser på nettsidene deres. Hadde det vært basseng inkludert i prisen ville valget vært enkelt!

Har sendt de en mail, får se hva de svarer..

Gjest Gjest_Wenche_*
Skrevet

Jeg anbefaler på det sterkeste Elixia! Super service! Lykke til!

Wenche

Skrevet

Vel, det blir ihvertfall ALDRI Sats igjen for min del. Det er virkelig det mest håpløse jeg har vært bort i og føltes littegrann som tyveri syntes jeg. Kunne f.eks ikke få fryse medlemsskapet om sommeren da jeg skulle bo på hytta med mindre jeg kunne fremvise flybillett. Ærlig talt.

Nei, aldri mer Sats. Kanskje Elixia. Hører mye pent om dem. De har også en del morsomme kurs som man kan ta også, uten ekstra pris.

Skrevet

Takk for innspill. Kom med flere! Hm... Heller mot Elixia. Kurs er bra, for jeg er egentlig litt lei av å trene, men vet at jeg bare må..

Skrevet

Tenker du på Elixia og SATS som ligger ovenfor hverandre i Karénslyst Allé, Oslo? I såfall hadde jeg ikke vært i tvil - velg Elixia. Massevis av motiverende timer, godt treningsmiljø, smilende medarbeidere og noe så enestående som hyggelige selgere. Hos SATS møtte jeg null service og null forståelse for at man kanskje ønsker å prøve senteret et time eller to før man binder seg. Hos Elixia får man pengene tilbake etter to uker om man under den tiden finner ut at det ikke er noe man kan tenke seg å være medlem av. Kos deg med treningen! :)

Skrevet

Dersom du pleier å gå på timer ville jeg valgt det treningssenteret som hadde flest gruppetimer til ulike tider på dagen.

Prisene pleier vel å være ca. de samme uansett hva man velger...

Skrevet
Jeg vurderer en av disse: Sats eller Elixia. Har du noe kjennskap her? Kan du hjelpe meg å velge?

Hva med å trene på Domus Athletica ved Universitetet? Der har du masse forskjellige treningsrom, fotballbaner, tennisbaner, stor svømmehall, og det tilbys mange forskjellige kurs. Dessuten så er det en god del billigere enn SATS og Elixia.

http://tinyurl.com/657o94 [<-- Link til Domus Athleticas hjemmeside]

Skrevet

ilcrappo, takk for forslag. Men jeg orker ikke reise byen rundt for å komme meg på trening. Har alternativene Sats og Elixia fordi der er dem som er nærmest meg.

Nå har begge kontaktet meg etter at jeg sendte dem en mail. Ville helst bli kontaktet på mail da jeg ikke liker å snakke i telefonen og dessuten er vanskelig å få tak i. Begge ville ha meg innom for å se og så forklare priser. Det er visst for vanskelig til at jeg kan forstå det uten å bli akompagnert av mimikken deres..

Det jeg er redd for med Sats er at det virker som om det er umulig å melde seg ut, at de er veldig vanskelige på det der. Får litt sånn sekt-følelse: Jeg må komme innom, jeg kan ikke melde meg ut og de hadde folk som skulle ta vare på meg og følge meg opp.

Skrevet

Hvor i byen bor du? Hvis det er SATS/Elixia på Carl Berner du tenker på, så ville jeg valgt Nautilius på Tøyenbadet istedet. Da får du fri tilgang til helsestudio OG bassenget på tøyenbadet til 310 kr i mnd.

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet
Jeg ville valgt elixia. I Trondheim har de basseng, som er inkludert i prisen, og mye bedre kundebehandling. Sjefen på sats fikk meg til å gråte på kontoret en gang (jeg gråter IKKE lett, han var skikkelig ekkel).

Men Elixia er kanskje litt dyrere?

fikk han deg til å grine? dustemann!! Hva sa han??

Skrevet

Jeg trener på sats og er fornøyd med det.. Forholder meg ikke så mye til de som jobber der annet enn at jeg hilser pent i skranken og følger ordre på spinningen.. Jeg er veldig fornøyd med timene og de aller fleste instruktørene. :)

Skulle ikke tro at de er blidere og mer serviceinnstilt på det ene eller det andre senteret...?

Elixia har kansje et noe mer exclusivt utrykk enn sats.. Og litt dyrere?

Det eneste kjipe med sats er at det er 3 (?) måneders oppsigelse.

Jeg betaler 475 kr mnd på sats med studentrabatt.

Good luck. :)

Skrevet
Hvor i byen bor du? Hvis det er SATS/Elixia på Carl Berner du tenker på, så ville jeg valgt Nautilius på Tøyenbadet istedet. Da får du fri tilgang til helsestudio OG bassenget på tøyenbadet til 310 kr i mnd.

Har Nautilus gruppetimer?

Skrevet
Har Nautilus gruppetimer?

Nei jeg tror det kun er helsestudio, ittno aerobic eller spinning såvidt jeg vet. Men det kan man jo ringe og undersøke om.

Skrevet

Jeg har vært medlem av Elixia et par år, og har nettopp meldt meg ut pga flytting (så nå blir det Sats på meg). Kjempefornøyd med Elixia, variert med timer så jeg kunne bytte på, gode instruktører, ikke noe styr å melde seg ut (bindingstiden hadde selvfølgelig gått ut, samme som Sats opererer med tror jeg).

Skrevet

Jeg trener hos Elixia og er fornøyd. Har enda ikke meldt meg ut så vet ikke hvordan det fungerer da ......

Elixia har mange forskjellige gruppetimer - de har online booking for å melde seg på der som fungerer bra.

Trente hos Sats for noen år siden og da fungerte påmeldingen dårlig. Man sto i kø utenfor og den som trengte seg først fram til disken når de åpnet for utdeling av kort fikk plass. Får hååe de har endret på dette nå.

I den grad jeg har kontakt med betjeningen hos Elixia så er de hyggelige og greie.

Få et tilbud på pris av begge - sjekk om evnt.jobb du har har en avtale med noen av de.

Vurder gruppetilbudet og ellers hva slags tilbud de har du vil benytte deg av og velg det du liker best av dette sammen med prisen.

Vil jo egentlig tro det er ganske hipp som happ !

Skrevet

Takk for mange gode svar. Nautilus hadde vært en idé, men jeg er nesten nødt til å ha noen gruppetimer å velge mellom i tillegg til vekter (og evt. svømming). Jeg bruker såpass mye tid på trening at jeg trenger å variere litt mellom tredemølle og vekter..

Begynner å skjønne at kanskje ikke det er så himmelvid forskjell. Har i utgangspunktet litt negativ innstilling til Sats, men ikke verre enn at jeg kanskje kan la det endre seg. Forbinner det litt med en sånn "sprade-plass" for bærter med sin magre nese i sky, hehe..

Skrevet
Takk for mange gode svar. Nautilus hadde vært en idé, men jeg er nesten nødt til å ha noen gruppetimer å velge mellom i tillegg til vekter (og evt. svømming). Jeg bruker såpass mye tid på trening at jeg trenger å variere litt mellom tredemølle og vekter..

Begynner å skjønne at kanskje ikke det er så himmelvid forskjell. Har i utgangspunktet litt negativ innstilling til Sats, men ikke verre enn at jeg kanskje kan la det endre seg. Forbinner det litt med en sånn "sprade-plass" for bærter med sin magre nese i sky, hehe..

Kan du ikke ta en prøvetime på hvert senter først da? Man får vel et visst inntrykk også i løpet av en omvisningstime :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...