Gjest Gjest_søta_* Skrevet 30. november 2008 #1 Del Skrevet 30. november 2008 Så i en annen diskusjon at "alle" synes det er så stas å gi gavekort. Jeg synes gavekort er en uting. Hvis du ikke veit hva du skal gi til noen, synes jeg det er dårlig gjort at du skal tvinge de til å handle på akkurat det senteret eller i den spesielle butikken. En annen ting er at handelstanden tjener masse penger på gavekort som aldri blir brukt. Jeg sier, hvis du ikke veit hva du skal gi til noen, gi heller litt penger i cash. Like upersonlig og fantasiløst som gavekort, men da kan mottaker selv velge å bruke penger på senteret, eller kanskje heller kino og restaurantbesøk (og man er garantert å ikke gi Olav thon 200 kr direkte rett i lomma). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nausicaä Skrevet 30. november 2008 #2 Del Skrevet 30. november 2008 Som "tantebarn" og barnebarn synest jeg gavekort har vert en fin ting å få. Det er ofte svært vanskelig å finne gaver til ungdommer, da de oftest har vidt forskjellig smak. Og ofte også ønsker seg ting som er ganske dyre. Da kan gavekort på et kjøpesenter/bysentrum ofte gjøre susen, det er jo der folk handler uansett. Jeg synest penger ofte kan være mindre personlig enn gavekort (type tre-fire tjuekroninger i en hvit konvolutt), da har giveren virkelig ikke brydd seg før i siste liten. Men om personen sparer til noe dyrt (digitalkamera, tv etc.) er det kanskje like greit å gi penger. Men jeg synest faktisk også at det finnes negative sider ved gavekortene. Hos f.eks. Olav Thon-kjeden får man bare bruke kortet et visst antall ganger, det er også veldig vanskelig å vite hvor mye penger du har igjen på kortet (butikkene kan ikke skjekke). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 30. november 2008 #3 Del Skrevet 30. november 2008 Som "tantebarn" og barnebarn synest jeg gavekort har vert en fin ting å få. Det er ofte svært vanskelig å finne gaver til ungdommer, da de oftest har vidt forskjellig smak. Og ofte også ønsker seg ting som er ganske dyre. Da kan gavekort på et kjøpesenter/bysentrum ofte gjøre susen, det er jo der folk handler uansett. Jeg synest penger ofte kan være mindre personlig enn gavekort (type tre-fire tjuekroninger i en hvit konvolutt), da har giveren virkelig ikke brydd seg før i siste liten. Men om personen sparer til noe dyrt (digitalkamera, tv etc.) er det kanskje like greit å gi penger. Men jeg synest faktisk også at det finnes negative sider ved gavekortene. Hos f.eks. Olav Thon-kjeden får man bare bruke kortet et visst antall ganger, det er også veldig vanskelig å vite hvor mye penger du har igjen på kortet (butikkene kan ikke skjekke). det skal de fleste kunne, men kommer litt ann på bankterminalen deres, ellers er det jo bare å sjekke det ut på internett (på hjemmesiden til senteret) eller høre i informasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 30. november 2008 #4 Del Skrevet 30. november 2008 Synes det er stas å få gavekort jeg. Om jeg får penger kontant blir de ofte brukt til å handle mat osv. Men med et gavekort får jeg kjøpt noe til meg selv, som jeg tenker er fra personen som har gitt meg gavekortet. Som student har jeg sjelden råd til å kjøpe meg klær, så det gjør kanskje at jeg blir ekstra glad for gavekortene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 30. november 2008 #5 Del Skrevet 30. november 2008 Når jeg leser trådene på KG sitter jeg igjen med at ingen synes noen julegaver er stas mer. Er det nips er det galt, er det klær er det galt, er det leker er det galt, er det penger er det galt og er det gavekort er det piska meg galt det og. Hva hente med å bli glad for gaver? Slik som verden er blitt i dag er gaver et onde vi må gi hverandre, vi stresser rundt for å tilfredsstille de som ikke kan tilfredsstilles. Etter jul er køene milevis, for da skal utakknemligheten byttes inn i noe annet. Jeg graver meg ned til etter jul engang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanya Skrevet 30. november 2008 #6 Del Skrevet 30. november 2008 Til meg som er student er det lurt å gi gavekort. Da må jeg bruke de pengene på å kjøpe meg noe skikkelig, i motsetning til 500-lappen fra bestemor som går med i det store (lille?) sluket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 30. november 2008 #7 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg er ganske gla i å få gavekort fra mennesker som ikke er så flinke med å kjøpe gaver. For eksempel 'svigerfar', det er bedre å få gavekort enn ting vi ikke har bruk for. Hvis vi hadde fått penger, hadde vi nok brukt det opp enklere på bare småtteri. Med gavekort får man faktisk noe i gave også Synes jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 30. november 2008 #8 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg elsker å få gavekort, jeg, og ønsker meg det både til jul og til bursdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 30. november 2008 #9 Del Skrevet 30. november 2008 Når jeg leser trådene på KG sitter jeg igjen med at ingen synes noen julegaver er stas mer. Er det nips er det galt, er det klær er det galt, er det leker er det galt, er det penger er det galt og er det gavekort er det piska meg galt det og. Hva hente med å bli glad for gaver? Slik som verden er blitt i dag er gaver et onde vi må gi hverandre, vi stresser rundt for å tilfredsstille de som ikke kan tilfredsstilles. Etter jul er køene milevis, for da skal utakknemligheten byttes inn i noe annet. Jeg graver meg ned til etter jul engang.. Der sa du det. Og har man en ønskeliste og gir folk beskjed om hva man ønsker seg er det også galt. Hva kan man egentlig gi da, når det man skal gi til ikke bør få gi uttrykk for hva man ønsker seg en gang? Dopapir? Det kan i hvertfall de fleste få bruk for... Nei, jeg setter STOR pris på å få gavekort. Penger forsvinner bare i sluken som noen her nevnte, de går plutselig til mat og vips, der er de forsvunnet i ukas findusmeny. Ikke at jeg ikke blir glad for penger altså, men jeg blir minst like glad for gavekort, og det er alltid stas å finne noe man kan bruke det på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WildRider Skrevet 30. november 2008 #10 Del Skrevet 30. november 2008 Hvis man kjenner vedkommende man skal gi gavekort til, kan man umulig bomme så jævlig vel. Blir litt irritert av hatet mot gavekort, de fleste syns det er en fin ting og bra er det. Jeg har fått gavekort hvert år i 8 år nå, alltid fra en tante eller onkel, jeg vet det kommer og jeg gleder meg. Folk har en tendens til å kjøpe ting til meg som støtter min største interesse og hobby, da er det fint å få gavekort til butikken jeg bruker å handle i. Jeg syns det er fint å få gavekort i en eller annen klesbutikk også, det må da være noe man kan kjøpe der som blir bra? Ellers er jeg enig med Miley. Jeg hater ditt, jeg hater datt, dette var ikke det jeg ønsket meg, jeg ønsker meg ikke det det det det eller det, men jeg ønsker meg ditt og datt, og det skal se sann og sann ut, ps husk kvitering! Hjemmelaget? Æsj nei takk. Tanken som teller? Hvilken tanke, jeg ønsker meg ting, ikke tanker! Bah, er drittlei hele gavemaset....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #11 Del Skrevet 30. november 2008 men hva er vanlig å gi av pengesum i gavekort? syntes det har vært pinlig å gi, så derfor ikke gitt det.. for det bare vitner om hvor mye den enkelte er "verdt"?? ææh! når man kjøper en gave vet man jo ikke hvor mye den kostet, men et gavekort vet jeg liksom ikke hva som er normen å gi. det virker så lite med 300 kr på kortet, mens en genser til 300 kr virker så mye mer.. hvis dere skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgause Skrevet 1. desember 2008 #12 Del Skrevet 1. desember 2008 Økonomisk sett er det mer riktig å gi kontanter. I tillegg må man som regel betale et gebyr når man kjøper gavekort i dag, men personlig vil jeg heller ha gavekortet. Da er det enklere for meg å kjøpe noe fint som jeg vil ha, istedenfor at pengene havner hos Meny eller hos legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #13 Del Skrevet 1. desember 2008 Så lenge det er senterbasert (steen & strøm) så syntes jeg det er greit for det finnes trossalt 4 senter rundt meg som kan ta de og de har sin del av butikker. Men heller slike gavekort enn fra hver og en butikk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 1. desember 2008 #14 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg synes gavekort er fint jeg Jeg blir glad for det i allefall. Prøver å finne på noe annet selv hvis folk ikke har ønsket seg det, men sånn som i år ville foreldrene mine ha gavekort på opplevelser, og da ble det gavekort på spa og kinogavekort, samboers bestefar og kjæresten får gavekort på teateret... varer ett år og de kan se valgfri forestilling... Mye bedre å gi gavekort til de som har mye fra før i allefall, enn en eller annen pyntegjenstand som bare støver ned... Men er enig i at dersom mottager ikke har ønsket seg gavekort på en konkret butikk bør man gjerne kjøpe et sentergavekort eller lignende, slik at mottager har litt å velge i... Selv skal vi ønske oss gavekort på kofferter (de er dyre, så da står folk fritt til å gi litt mindre enn hele summen og så legger vi i resten selv, og dessuten store/upraktiske å ha under treet) og hos fotograf i år (gifter oss til sommeren). Synes det er kjempegreit jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 6. desember 2008 #15 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg blir glad når jeg får gavekort men det er ikke det jeg ønsker meg. Jeg liker store gaver. Heller ikke så glad i å gi bort gavekort. Fordi for meg så sier det at man ikke kom på noe man kunne kjøpe. Litt upersonlig synes jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. desember 2008 #16 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg synes også at gavekort er en kjekk presang, jeg. Og det er som noen nevnte over her VELDIG lett å bruke kontanter på "vanlige" ting. Jeg har bestilt gavekort på www.presentkort.no flere ganger. de er ganske kjekke, fungerer i flere hundre butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. desember 2008 #17 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg har bestilt gavekort på www.presentkort.no flere ganger. de er ganske kjekke, fungerer i flere hundre butikker. Åh, der redda du en "håpløs" julegave for meg . Tusen takk for tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 6. desember 2008 #18 Del Skrevet 6. desember 2008 Vi har gitt gavekort til tanteunger de siste 3 årene. Rett og slett fordi de aldri vet hva de ønsker seg, og de har blitt så store at det er håpløst å finne på noe til de som faller i smak. De har fått gavekort på Kvadrat og det har vært kjempepopulært. Det er da butikker for en hver smak der. Var litt i tvil første gangen, men da vi spurte året etter hva de ønsket seg så sa de: Et sånt gavekort som vi fikk i fjor med en liten ting inne kanskje. Jeg pleier å pakke gavekortet sammen med en liten ting(snop, sminke eller lignende) bare for at det skal være en pakke under treet og ikke bare et kort. Ellers er jeg sååå enig Miley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NysgjerrigeNilsi Skrevet 6. desember 2008 #19 Del Skrevet 6. desember 2008 Så i en annen diskusjon at "alle" synes det er så stas å gi gavekort. Jeg synes gavekort er en uting. Hvis du ikke veit hva du skal gi til noen, synes jeg det er dårlig gjort at du skal tvinge de til å handle på akkurat det senteret eller i den spesielle butikken. En annen ting er at handelstanden tjener masse penger på gavekort som aldri blir brukt. Jeg sier, hvis du ikke veit hva du skal gi til noen, gi heller litt penger i cash. Like upersonlig og fantasiløst som gavekort, men da kan mottaker selv velge å bruke penger på senteret, eller kanskje heller kino og restaurantbesøk (og man er garantert å ikke gi Olav thon 200 kr direkte rett i lomma).Eller så gir man Universalgavekort som er gyldig i 3 år, og rekker du ikke å bruke det opp innen den tid, kan du "fornye det" i tre år til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. desember 2008 #20 Del Skrevet 6. desember 2008 Åh, der redda du en "håpløs" julegave for meg . Tusen takk for tipset. Haha, så fint da! Værsågod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå